هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در جشن هسته ای دیشب در شهرستان ها چه گذشت؟

+0 به یه ن / بپسند
در جشن هسته ای دیشب در شهرستان ها چه گذشت؟

هارای نیوز - در پی اعلام بیانیه جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین، تعدادی از شهروندان شهرهای مختلف شب گذشته با حضور در خیابانها به شادی پرداختند .
در پی اعلام بیانیه جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین، تعدادی از شهروندان شهرهای مختلف شب گذشته با حضور در خیابانها به شادی پرداختند .

به گزارش هارای نیوز جشن هسته ای به اصرار فرمانداری شهرکرد هم به میزبانی سازمان تفریحی رفاهی شهرداری در بوستان ملت شهرکرد برپا شد.

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

درخیابان کاشانی شهرکرد مردم با خودرو های شخصی و زدن بوق خوشحالی کردند.
نظیر این جشن در سایرشهرهای چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در سمنان هم با وجود درخواست از مردم در فضای مجازی برای حضور در جشن در ساعت 21 تعدادی از مردم ساعت 22 در خیابانها حضور یافتن.

در تجمع دیشب در میدان امام خمینی بوشهر که از طریق شبکه‌های اجتماعی فراخوان شده بودحدود سه هزار نفر حضور داشتند که بیشتر جوان بودند.

مردم یزدهم باتوجه به اعلام فراخوان در فضای مجازی برای برپایی جشن توافق هسته ای , ساعت بیست ویک دیشب در میدان نعل اسبی این شهر جمع شدند .
حدوددو هزار نفر که اکثر پسر ودختر جوان بودند در میدان نعل اسبی به همراه گروهی از شهروندان یزدی این توافق را جشن گرفتند .

جمعیت حاضر با شعارهایی از قبیل روحانی دوست داریم . ظریف جان دوست داریم . همراه با سرود دست جمعی یار دبستانی وایران ایران تیم هسته ای را حمایت کردند

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

در بین جمعیت تصاویری از روحانی ، به چشم می خورد .
ماموران انتظامی هم برای کنترل تردد وهدایت عبور ومرور تجمع کنندگان در تلاش بوده وجمعیت حاضر بدون هیچ گونه ممانعتی به جشن وسرور پرداختند.

خیابانهای منتهی به میدان نعل اسبی مملو از جمعیت وخودروها بود وترافیک سنگینی در این میدان حکفرمابود .
در دیگر شهرهای استان یزد هم چنین مراسمی برگزار شد .

شماری از جوانان کهگیلویه وبویراحمدی هم دیشب با حضور در خیابانها ازتلاشهای تیم هسته ای تشکر کردند .
جمعی از مردم بویژه جوانان بیرجندی دیشب باحضور در خیابانها خوشحالی کردند .

 
خیابان های شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان هم دیشب شاهد ترافیک سنگین و حضور تعدادی از مردم بود.

مردم زابل- هیرمند- زهک - هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان سوار برخودروها با حضور در خیابان ها خوشحالی کردند .

تعدادی ازمردم اراک هم با حضور در خیابان شهید شیروی با سردادن شعارهایی از تلاش تیم مذاکره کننده و دولت قدردانی کردند .

شهروندان قزوینی نیز دیشب با حضور در خیابان ها شعر " یار دبستانی من خواندند و شعار " ایران - ایران " سر دادند .

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

جمعی از مردم مشهد نیز با حضور درخیابانها در جشن هسته ای شرکت کردندکه در دست برخی ازآنهاتصاویری از  رهبر معظم انقلاب، ظریف و روحانی به چشم می خورد .

تعدادی از مردم شهرهای کاشمر- تربت حیدریه - گناباد-تربت جام - سبزوار - جوین جغتای -داورزن و خوشاب هم دیشب در خیابانها حضور داشتند .

تعدادی از جوانان هم با حضور در بلوار ارم شهرهمدان و با در دست داشتن پارچه نوشته ای حاوی تصاویر مقام معظم رهبری -رییس جمهور و ظریف به جشن پرداختند .


جوانان همدانی که به صورت گروه گروه و دسته دسته گردهم آمده بودند سرود
معروف یار دبستانی را همزمان سر دادند .

وزیر اهل منطق یادآور مصدق - اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد " از جمله
شعارهای تجمع کنندگان در مراسم دیشب درهمدان بود.

در خیابان های اصلی شهر بجنورد هم جمعی از جوانان به شادمانی پرداختند .

دیگر شهرهای خراسان شمالی مانند شیروان - اسفراین - آشخانه - فاروج - راز- جاجرم وگرمه نیز برخی از مردم در خیابانها حضور یافتند.

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

در بندرعباس تعدادی از شهروندان با همخوانی سرودهای " ای ایران " - " یار دبستانی " و وطن و با در دست داشتن نوشته هایی مانند اسراییل تسلیت تسلیت -روز سرافرازیه ملت ازت راضیه وسلام بر سفیرصلح " - خبر جمع بندی مذاکرات هسته ای را جشن گرفتند .

حجت الاسلام محمد ذاکری ، رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان هرمزگان هم با حضور در این آیین درسخنانی کوتاه -توافق اتمی را تبریک گفت .

جمعی از مردم ایلام هم دیشب باحضور در خیابان ها جشن گرفتند.
فضای مجازی نیز به اهرمی برای ارسال پیامک های شادی و ثبت تصاویر حضور مردم در خیابان ها و معابر عمومی تبدیل شده بود.

این تجمع در شهرهای مختلف استان ایلام هم برگزار شد.
 


مردم خراسان جنوبی دیشب پس از اعلام نتایج مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 با برپایی جشن در خیابانها شادمانی کردند.

این مراسم که در میدان دانشگاه آزاد بیرجند و دیگر خیابانهای شهرهای خراسان جنوبی برگزار شد مردم با شعار های روحانی متشکریم ، ظریف متشکریم و دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد به شادی پرداختند .

در این مراسم مردم با تکان دادن پرچم ایران و پایکوبی کردن ، موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای را جشن گرفتند .

با اعلام نتایج مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+ 5 مردم شیراز ، دیشب را به جشن و شادمانی پرداختند.
 
در این جشن ، جمعیت بسیاری از جوانان و گروه های مختلف مردم در بلوار چمران شیراز با به صدا درآوردن صدای بوق خودروهای خود و شادمانی کردن از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تقدیر کردند.

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟ 
شرکت کنندگان در این جشن مردمی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای فکر نکنید ظریفه یه دنیا را حریفه ، روحانی تشکر تشکر، روحانی دوست داریم، ظریف تشکر تشکر از دولت و تیم مذاکره کننده ، برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای قدردانی کردند.
 
به دنبال اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای شب گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته در برخی از شهر های آذربایجان غربی مراسم جشن و شادی برگزار شد .

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

در شهر ارومیه پس از افطار جمعیتی حدود دو هزار نفر در مقابل شهرداری ارومیه تجمع کرده و با در دست داشتن بلاکاردهایی از ظریف وزیر امور خارجه و روحانی رئیس جمهور با سر دادن شعارهایی همچون روحانی متشکریم ، ظریف تشکر تشکر ، زنده باد ظریف سر دادند .
همچنبن در مقابل ساختمان شهرداری ارومیه مراسم نورافشانی و پخش آهنگ از سیستم صوتی تا پاسی از شب ادامه داشت .
در سطح شهر ارومیه نیز تعداد زیادی خودرو در قالب چندین کاروان با روشن کردن چراغ و زدن بوق های مداوم و شعارهای مشابه تجمع میدان انقلاب ارومیه را سر می دادند .
جشن و پایکوبی و شادی مردم در دهکده بند ارومیه نیز با شرکت بیش از ده ها خودرو و سردادن شعارهای با مضمون زنده باد ظریف و حمل عکس های ظریف و روحانی تا حدود ساعت دو و سه نصف شب ادامه داشت .
همچنین پسران جوان در دهکده تفریحی بند با پخش آهنگ هایی از داخل خودروها پیاده شده و به رقص و پایکوبی پرداختند .
در شهرستان سلماس بعد از برگزاری جلسه برگزاری مراسم جشن و شادی در شورای تامین این شهرستان ، در میدان توحید مراسم جشن از ساعت نوزده عصر به نوعی با پخش سرودهای حماسی وموسیقی اذربایجانی آغاز شد .
بیشتر گردانندگان مراسم جشن اصلاح طلب های شهر بودند که ضمن توزیع پرچم و شیرینی در بین مردم بنرهائی با مضامین تشکر از روحانی و ظریف نیز در شهر نصب شده بود .

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟

اجرای موسیقی محلی رقص آذری وکردی در بین مردم دیده می شد و در ادامه خودروها با بوق زدن و پخش موسیقی با صدای بلند به جشن و شادی پرداختند .
در شهر ماکو که قرار بود این جشن و شادی از ساعت بیست و دو شب به دنبال فراخوان برگزار شود در ساعت بیست و سه شب آنهم توسط چندین جوان بدون گرایش سیاسی جشن در ساعت بیست و سی دقیقه برگزار شد و طی آن حدود بیست خودرو در خیابانهای شهر ماکو تردد کرده و در حالی که در برخی از آنها پرچم کشورمان رانیز به همراه داشتند بوق می زدند .
در شهر مرزی بازرگان در شمال آذربایجان غربی هم ده خودرو که سرنشین های آنها عکس هائی از حضرت امام و رئیس جمهور را در دست داشتند در خیابان اصلی شهر رفت و آمد
می کردند و در مقابل شهرداری این شهر نیز با بر پائی مراسم جشن عده ای رقص و پاکوبی می کردند و بیشتر گردانندگان جشن بازرگان اصلاح طلبان بودند.
در شهرستان شاهین دژ جمعی از شهروندان این شهر با هماهنگی نیروهای اصلاح طلب در میدان شهرداری این شهر تجمع کرده و در ادامه با راه اندازی کاروان شادی متشکل از حدود 500 خودرو تا ساعت یک بامداد به جشن پرداختند .
توزیع شیرینی و نورافشانی از جمله اقدامات شادی کنندگان بود .
در شهرستان خوی به عنوان دومین شهر آذربایجان غربی نسبت به شب گذشته جشن سازمان یافته ای نبود و فقط در مقابل منزل مجید محمدی اصلاح طلب یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس دهم حدود 80 نفر مشغول پخش شیرینی و شادی بودند که این نامزد احتمالی از فرصت استفاده نموده و به تبلیغ خود پرداخت .
در شهرستان چالدران با دعوت قبلی اعضای ستاد تبلیغاتی آقای روحانی مراسم جشن از ساعت 30/22 با توزیع شیرینی و شربت آغاز شد و بعد از یک ساعت شادی کاروان شادی خوروهای به سطح خیابانهای شهر کشیده شد و بعد از یک ساعت جشن پایان یافت .
در شهرستان اشنویه بعد از راه اندازی کارنوال شادی در خیابانهای این شهر به مدت نیم ساعت و پخش موسیقی های شاد کردی در سطح شهر مراسم جشن و شادی به نوعی به مردم اطلاع رسانی شد و سپس از ساعت بیست تا بیست و دو شب در پارک کلاشین این شهر مراسم به صورت رسمی برگزار شد .
در این مراسم که بیش از هزار نفر حضور داشتند علاوه بر تواختن طبل و دوهل شاعران و آواز خوانان در وصف تیم مذاکره کننده و همچنین در خصوص ازادی و پیروزی اشعار خود را قرائتو در بین مردم نیز شیرینی توزیع شد .
این مراسم با هماهنگی فرمانداری و هزینه شهرداری برگزار شد و جملاتی همچون زحمت کشان بخندند دلواپسان گریه کنند به کردی سرداده می شد .

در جشن هسته ای دیشب در شهرستانها چه گذشت؟ 

مردم قزوین شب گذشته به دنبال پایان مذاکرات کشورمان در مقابل 6 کشور بزرگ جهان ، در خیابان ها حضور یافتند و شادمانی کردند.
مردم در برخی دیگر از شهرستان های استان نیز جشن خیابانی برگزار کردند.
مردم قزوین در خیابان های خیام ، بلوار مدرس و فردوسی ، با به صدا درآوردن بوق خودروها و به دست گرفتن پرچم کشورمان ، شادی کردند.
در این بین حضور نیروهای انتظامی هم موجب ایجاد امنیت بیشتر در این خیابان شده بود.
شادمانی مردم تا ساعات آغازین بامداد امروز ادامه داشت.
بولتن نیوز

آچار سؤزلر : جشن هسته ای مردم, هارای نیوز,