هارای نیوز

خبری - تحلیلی

روحانی: مردم در خرداد 92 اظهار نظر کردند

+0 به یه ن / بپسند

روحانی:

مردم در خرداد 92 اظهار نظر کردند/در توافق هسته ای هر چهار هدف ایران حاصل شده است

هارای نیوز رئیس جمهور گفت: در مذاکرات هسته ای به دنبال رسیدن به چهار هدف بودیم که امروز در توافق هر چهار هدف محقق شده است.


به گزارش  حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود پس از اعلام توافق هسته ای اظهار کرد: برای دستیابی به توفیق در این مذاکره نیاز به توفیق داخلی و ملی داشتند. روشن است که در داخل کشور سیاسیون فکر واحد ندارند، اما در مسائلی همچون موضوع هسته ای که به امنیت ملی، توسعه ملی، مصالح و منافع ملی ما مربوط می شود، خوشبختانه در فضای آزاد و دموکراتیک جامعه به  اندیشه واحد و تعامل  دست یافتیم.

روحانی با بیان اینکه راه مذاکره از 12 سال پیش آغاز شد و ما از سال 82 این موضوع را در تهران یا پایتخت های غربی شروع کردیم و ادامه دادیم، گفت: منتها مردم ما در انتخابات خرداد 92 در این زمینه اعلام نظر کردند و گفتند که ما دولتی را می خواهیم که دستاوردهای هسته ای را توام با صلح ورفاه مردم در دستور کار قرار دهد و این راهی بود که دولت یازدهم انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: ملت ایران همواره ملت استدلال و منطق بوده، من در روز تحلیف گفتم در صورتی غرب می تواند با ما تعامل داشته باشد که مسیر تهدید را کنار بگذارد و مسیر تکریم را در دستور قرار دهد. ریشه توافق امروز، تعامل از طرف ایران و تکریم از طرف 1+5 بود.

رئیس جمهور ادامه داد: برای موفق شدن توافق باید ابتدا در شرایط تحریم و رکود تورمی اقتصاد کشور را سامان دهیم. ان زمانی که در شرایط تحریم مسیر مذاکره را اغاز کردیم تورم 49 درصد و رشد اقتصادی منفی 5.6 بودیم اما الان که به توافق رسیدیم شرایط فرق کرده است.

وی افزود: آنچه از همه مهمتر بود ایستادگی مردم بودکه امسال صوم مقاومت با افطار فتح وپیروزی همراه شد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات 4 هدف را دنبال می کردیم: 1: توانمندی و فعالیت هسته ای را داخل کشور ادامه دهیم. 2- تحریم های ضدانسانی را رفع کنیم. 3 کلیه قطعنامه هایی که از نظر ما غیرقانونی بود، رفع کنیم. 4- پرونده هسته ای ایران را از فصل هفتم منشور شورای ملل متحدد خارج کنیم. در برنامه امروز هر چهار هدف حاصل شده است.

خبرآنلاین


آچار سؤزلر : حسن روحانی, دولت, توافق هسته ای, هارای نیوز,