هارای نیوز

خبری - تحلیلی

برخی جزئیات غیر رسمی توافق هسته ای : همه تحریم ها لغو می شود

+0 به یه ن / بپسند
برخی جزئیات غیر رسمی توافق هسته ای : همه تحریم ها لغو می شود / ایران از این پس تحت تحریم های تسلیحاتی نخواهد رفت/ خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد

... این تحریم ها لغو و بر اساس ضمیمه آن صرفا برخی محدودیت های موقت برای زمانی محدود اعمال می شود.
هارای نیوز - یک منبع حاضر در مذاکرات ایران و 1+5 ضمن تشریح مفاد مذاکرات جاری ایران و طرف های مذاکره اعلام کرد: مذاکرات چنانچه با اراده سیاسی طرف مقابل همراه شود توافق حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از عصر ایران وی با اشاره به برخی نکات قابل تامل در این مذاکرات اظهار داشت: براساس توافق "برجام" (توافق موقت ژنو)، همه تحریم ها علیه ایران لغو می شود و ایران از این پس یک کشور تحت تحریم شناخته نمی شود. بر اساس برجام صرفا یک سری محدودیت های موقت پیش بینی شده اند که آن ها هم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری پس از مدتی معقول و محدود رفع خواهند شد.

او یادآور شد: کلیه تحریم های اقتصادی، بانکی ومالی مطابق تأکیدات مقام معظم رهبری در روز اجرای برجام، بطور قطعی لغو خواهند شد.

جزئیات  غیررسمی از توافق هسته ای: همه تحریم ها لغو می شود/ ایران از این پس تحت تحریم های تسلیحاتی نخواهد بود/ خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد

این منبع مطلع تاکید کرد: ایران از این پس تحت تحریم های تسلیحاتی نخواهد بود و طبق قطعنامه شورای قطعنامه که قرار است بعد از حصول به توافق صادرگردد، این تحریم ها لغو و بر اساس ضمیمه آن صرفا برخی محدودیت های موقت برای زمانی محدود اعمال می شود.

این منبع مطلع ادامه داد: این برجام در واقع مجموعه ای از چندین توافق است که همگی آنها در چارچوب خطوط قرمز تعریف شده ایران و مقام معظم رهبری  بوده و برخی اقدامات موقت و محدود با دوره های زمانی متفاوت در آن پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: قطعنامه شورای امنیت آخرین قطعنامه شورای امنیت در مورد برنامه هسته ای ایران خواهد بود و پرونده هسته ای ایران را از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد خارج خواهد کرد. مدت زمان اجرای قطعنامه محدود بوده و در پایان این مدت ملغی خواهد شد.

خاطر نشان می شود موارد مطرح شده برخی نکات قابل تاکید از دستاوردهای توافق احتمالی  و نه تمام برجام یا محورهای آن است.

به گزارش عصرایران، این برای اولین بار است که یک کشور ذیل تحریم های فصل هفتم موفق شده است با مذاکرات و دیپلماسی فعال از این وضعیت خارج می شود.

آچار سؤزلر : جزئیات توافق هسته ای, همه تحریم ها لغو, هارای نیوز,