هارای نیوز

خبری - تحلیلی

روحانی : به وعده انتخاباتی درباره حل معضل هسته ای عمل کردم

+0 به یه ن / بپسند
روحانی : به وعده انتخاباتی درباره حل معضل هسته ای عمل کردم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که آیا حجاب و عفاف تنها به نوع پوشش ظاهری باز می گردد؟ گفت: طبق آیات قرآن، عفاف از نگاه مردان شروع می شود و به طور کلی عفاف و حجاب از زبان، چشم و نگاه آغاز می شود.
روحانی:وعده انتخاباتی درباره حل معضل هسته ای تا بدین جا عملی شده است/ مذاکره کنندگان ایرانی پیروز خواهند بودهارای نیوز - حسن روحانی یکشنبه شب در ضیافت افطار فعالان و تشکل های حوزه زنان و خانواده بر ضرورت بهره گیری و توجه به استعدادها و توانمندی های بانوان در جامعه تأکید کرد و گفت: نباید به خاطر برخی بهانه های جزیی، جامعه از توانمندی و استعدادهای زنان و بانوان تحصیلکرده بی بهره بماند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی افزود: اگر از این گنج و استعداد زنان در جامعه به خوبی استفاده نشود در حقیقت هم به این بانوان و هم به جامعه ظلم شده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دو سال گذشته اظهارداشت: هر زمان که با مذاکره کنندگان صحبت می کنم خستگی از صدای دیپلمات های کشورمان به وضوح نمایان است اما آنان با اقتدار ایستاده اند.

روحانی ادامه داد: خوشبختانه دولت، مردم و مذاکره کنندگان هسته ای، وظیفه خود را در خصوص این مذاکرات به خوبی انجام داده اند.

رییس جمهوری با قدردانی از حمایت های مردمی و مقام معظم رهبری در پیمودن راه بسیار طولانی مذاکرات هسته ای، گفت: در حال حاضر به قله بسیار نزدیک هستیم ولی هنوز قدم هایی تا رسیدن به این قله فاصله داریم، ان شاء الله به حول و قوه الهی مذاکره کنندگان ایرانی در این مصاف سخت و پیچیده، پیروز خواهند بود.

روحانی، ایجاد فضای جدید در کشور و بهره گیری بهتر از فرصت ها و سرمایه های ملی، فرهنگی و اقتصادی را یکی از اهداف دولت در این مذاکرات برشمرد و افزود: هدف دیگر دولت حل معضل بزرگ بیکاری در کشور است تا بتوان با استفاده از استعداد، دانش و تخصص جوانان ایرانی، فضایی مناسب برای رسیدن به اهداف جامعه بوجود آید.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که آیا حجاب و عفاف تنها به نوع پوشش ظاهری باز می گردد؟ و با اشاره به مسأله حجاب و عفاف در قرآن کریم گفت: طبق آیات قرآن، عفاف از نگاه مردان شروع می شود و به طور کلی عفاف و حجاب از زبان، چشم و نگاه آغاز می شود.

روحانی ادامه داد: حجاب و عفاف شامل نوع نگاه، حرف زدن، سبک جمله بندی و رفتار و منش است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مانند روزه مسأله ای است در درون، قلب، جان و روان انسان، گفت: نباید حجاب تنها در یک مسأله خلاصه شود.

روحانی با تأکید بر اینکه پایبندی به عفاف و حجاب با زور و جبر امکان پذیر نیست، گفت: باید واقعیت ها برای زنان و دختران کشور مطرح شود که به طور قطع این مسأله باید از مدارس و دانشگاه ها شروع شود.

رییس جمهوری با یادآوری روز عفاف و حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد در مشهد اظهارداشت: طبق آیات شریفه قرآن، حجاب و عفاف بخاطر امنیت زنان ایجاد شده است.

روحانی، در ابتدای سخنان خود بر ضرورت ایجاد فرصت های برابر در مسایل سیاسی و اجتماعی برای بانوان در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا به سمت برابری فرصت ها در کشور برویم.

رییس جمهوری افزود: زنان و مردان دارای ویژگی خاص خود هستند اما این به معنای کمبود کمال نیست و این ویژگی ها معمولاً در چارچوب تناسب ها و نه ضعف و نقصان شکل گرفته است.

روحانی با اشاره به مسئولیت های سخت زنان در جامعه گفت: متاسفانه گاهی آسیب های اجتماعی زنان بیشتر از مردان بوده است و باید علاوه بر برابری فرصت، برابری مصونیت نیز در جامعه بوجود آید.

در ابتدای این مراسم نیز معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با یادآوری روز 21 تیر ماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب و با بیان اینکه در سال 1384 قانون راهکارهای اجرایی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با بیش از 300 بند و تعیین تکلیف برای 24 دستگاه اجرایی و نهاد فرهنگی به تصویب رسید، گفت: روز ملی عفاف و حجاب فرصت مناسبی برای تأمل بیشتر در اختیار ما می گذارد.

مولاوردی با بیان اینکه توجه به زمینه های اجتماعی و فرهنگی نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و دانشگاه و اجتماع است، افزود: بدیهی است در کنار شرایط مساعد اجتماعی برای ارزش تلقی کردن و الگو پذیری این فرهنگ، نیازمند نهادینه شدن آن در جامعه هستیم.

وی، جمع حاضر را نمونه ای از توانمندی ها و ظرفیت های جامعه زنان دانست و با تأکید بر اهمیت افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: نهادهای مدنی زنان همراه با دولت در تلاش هستند تا مشکلات جامعه و ناهنجاری های مرتبط با آن را برطرف کنند.

آچار سؤزلر : روحانی, وعده هسته ای, هارای نیوز,