هارای نیوز

خبری - تحلیلی

معاون عمرانی استاندار خواستار پاسخگویی درباره حادثه رانندگی مرند شد

+0 به یه ن / بپسند

معاون عمرانی استاندار خواستار پاسخگویی درباره حادثه رانندگی مرند شد

این تریلر حاذثه آفرین مرگبار مرند، ازنوع قدیمی و فرسوده بوده و بنا بر اظهار ماموران محلی دست کم 50 سال عمر داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار پاسخگویی مدیران و سازمان های مسوول در ارتباط با حادثه مرگ بار رانندگی مرند شد.

این حادثه اوایل ماه جاری و براثر بریدن ترمز یک دستگاه تریلر حامل سوخت و بر خورد با چندین دستگاه خودروسواری روی داد و طی آن چهار تن از سرنشیان خودرو های سواری در دم کشته و شماری زخمی شدند و خسارات فراوان مالی به وجود آمد.

این تریلر ازنوع قدیمی و فرسوده بوده و بنا بر اظهار ماموران محلی دست کم ۵۰ سال عمر داشت

 مهندس محمد صادق پورمهدی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل ، سوانح رانندگی استان تصریح کرد : این پذیرفته نیست که خودرو تریلر با ۵۰ سال قدمت و نقص فنی در جاده ها تردد کند و آن حادثه فیجع و مرگ بار را به وجود بیاورد و تعدادی از خانواده ها را داغدار کند و کسی هم پاسخگو نباشد.

وی افزود :  باید پرسید چه کسی به این تریلر معاینه فنی صادر کرده و یا چه  نهادی به آن حمل بار داده است .

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی دراین نشست که معاون قضایی دادگستری استان هم حضور داشت خواستار همکاری و اقدامات بیشتر دستگاه قضایی برای پیشگیری از حوادث رانندگی شد.

پورمهدی با اشاره به تعدد حوادث رانندگی منجر به مرگ انسان های بی گناه در ماه های  در سطح جاده های استان گفت : بسیاری از این حوادث به دلیل نبود علائم هشدار دهنده و در اثر سهل انگاری سازمان ها و دستگاه های مسوول روی داده که مسوولان آن ها باید پاسخگو باشند .

وی گفت : کمیته ایمنی حمل و نقل ، سوانح رانندگی استان وطیفه هماهنگی و نظارت را بر عهده دارد و همه دستگاه های مرتبط با جاده و خودرو باید به مسوولیت های خود عمل کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد : در بحث ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و با هدف ارتقا سطح ایمنی جاده ها بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات تخصیصی سفر اخیر ریاست جمهوری را به توسعه زیر ساخت ها ی استان از جمله تکمیل طرح راه آهن  تبریز – میانه و پروژه های راه سازی اختصاص یافته است .

وی با اشاره به سهم فرسودگی خودروهای باری در بروز حوادث رانندگی برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ی استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار تسیع در اجرای قانون نوسازی حمل و نقل جاده ی استان شد .

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی درخصوص سفرهای تابستانی از مدیران و سازمان های مسوول خواست ضمن آمادگی ، برنامه ریزی و تمهیدات لازم را برای مدیریت سفرهای به عمل آوردند.

دراین نشست  آخرین وضعیت ایمنی حمل و نقل جاده ی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شماری از مدیران و مسوولان شرکت کننده ضمن بیان دیدگاه و پیشنهادهای خود گزارش هایی را در باره حوادث رانندگی استان در سال ۹۳ و سه ماهه امسال ارائه کردند.
وقت نیوز


آچار سؤزلر : حادثه رانندگدگی مرند, خواستار پاسخگویی, عمرانی استاندار, معاون عمرانی, هارای نیوز,