هارای نیوز

خبری - تحلیلی

احضار اروج امیری؛ مدیر وبلاگ خبری هارای نیوز به دادگاه مطبوعات استان

+0 به یه ن / بپسند
خبر فوری و اختصاصی هارای نیوز

احضار اروج امیری؛ مدیر وبلاگ خبری هارای نیوز به دادگاه مطبوعات استان / سالی نیست که به خاطر کار رسانه ای و مطبوعاتی به دادگاه احضار نشده باشم!


هارای نیوز
اروج امیری مدیر وبلاگ خبری هارای نیوز و خبرنگار هفته نامه سراسری سهند تبریز به دادگاه مطبوعات استان احضار شد.




این وبلاگ نویس در گفتگو با هارای نیوز با تایید این خبر تصریح کرد: در طول فعالیت 15 ساله کار روزنامه نگاری ام ، سالی نیست که به خاطر کار حرفه ای رسانه ای و مطبوعاتی توسط نهادهای مختلف و مراجع قضایی احضار نشده باشم ! و باید اعتراف کرد که وضعیت آزادی مطبوعات، قلم و بیان در ایران تا این حد نگران کننده است !

وی با بیان این که امروز ساعت 2 و نیم اخطاریه ای از طرف شعبه 2 دادگاه کیفری دادگستری استان آذربایجان شرقی به دستم رسیده و در آن این گونه قید شده است : « در خصوص شکایت مجید دلدار علیه شما در وقت مقرر جهت رسیدگی در این شعبه حاضر شوید.»

این روزنامه نگار آزاد افزود: این سومین احضاریه ام توسط دادگاه مطبوعاتی استان می باشد و در مجموع در این پرونده 6 بار احضار شده ام! ظاهرا بنده عامل اصلی ورشکستگی این موسسه مالی و تضییع حقوق مردم با اعطای وامهای میلیاردی به اشخاص خاص شده ام که می بایست اینگونه احضار ، بازجویی و دادگاهی و محاکمه شوم!

این وبلاگ نویس آزاد با اشاره به این که تاریخ حضور در این برگه اخطاریه ، 5 خرداد 94 روز سه شنبه ساعت 10 درج شده است، افزود: به حول و قوه خدای دانا و توانا در وقت مقرر به علت تمکین و احترام به قانون در دادگاه حضور خواهم یافت و مطالب مهمی را به محضر قاضی محترم دادگاه مطبوعات و هیئت منصفه خواهم رساند و همه موارد پشت پرده را افشا خواهم کرد.

امیری اظهار نمود: مصر هستم در این دادگاه از حقوق مردم شهرستان مرند که طی سالیان قبل در این شرکت تعاونی اعتبار نقض و پایمال شده است؛ طبق مستندات قانونی و دلایل محکمه پسند خود دفاع کنم تا حکم تبرئه ام را از قاضی محترم براحتی بگیرم.
 
 شایان ذکر است در سال قبل در پی شکایت مدیر عامل تعاونی منحل شده اعتبار فرهنگیان مرند ، پرونده ای علیه اروج امیری ؛ روزنامه نگار آزاد و نویسنده هفته نامه سهند تبریز در شعبه یک و شعبه 2 دادسرای عمومی مرند تشکیل گردید.

به گفته امیری اتهامش توهین و افترا به مجید دلدار ؛ مدیر عامل این موسسه عنوان شده است! امیری سه بار توسط این شعبات احضار و توسط بازپرس پرونده مورد بازجویی قرار گرفت و دو بار با سپردن وثیقه 10 میلیون تومانی آزاد شد.

گفتنی است به دنبال اعلام ورشکستگی شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان در شهریور سال 1393 ، شهر مرند بارها شاهد اعتراضات و تجمعات فرهنگیان و سپرده گذارانی بوده که هر از گاهی جلو ساختمان مرکزی این موسسه مالی و فرمانداری مرند دست به تجمع می زدند.

این تجمعات توسط رسانه های خبری منطقه ، سراسری و جهانی شد تا جایی که مدیران قبلی شهرستان به منظور تحریف افکار عمومی و تضییع بیش از حد حقوق سپرده گذاران و مردم و عقده گشایی خود، دنبال روزنامه نگاران و خبرنگاران رفتند و بر علیه آنها پرونده سازی نمودند. روند معمول و نامبارکی که طی سالیان قبل توسط دیگر مدیران ما بارها به ناحق عملی و اجرا شده است. پرونده تخلفات شرکت تعاونی فرهنگیان و تجمعات پیرامون آن توسط هفته نامه سراسری سهند تبریز و به قلم اروج امیری منتشر یافته است. پوشش خبری این پرونده توسط سهند تبریز منجر به شکایت علیه وی توسط مدیر عامل این موسسه گردید.

گفتنی است در اواخر سال قبل این موسسه به بانک رسالت واگذار گردید. هیتت تسویه تشکیل گردید و قرار شد سپرده گذاران به حق و حقوق خود نایل آیند اما متاسفانه تا تهیه این خبر از منابع  دیگر خبر می رسد که هنوز اکثر سپرده گذاران به حقوق خود نرسیده اند و هنوز بانک رسالت به تعهدات قانونی خود عمل نکرده است.

شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان مرند تا زمان اعلام ورشکستگی خود در سال قبل، بیش از 30 هزار سپرده گذار متشکل از فرهنگیان، کارمندان دولت ، اصناف و بازار و کارگران با سرمایه ای بالغ بر 150 میلیارد تومان داشت که این مبلغ طی یکی دو سال بین 200 نفر از 100 میلیون تا 5  - 6 میلیارد تومان ناعادلانه و در غالب وام پرداخت شد و این شد عامل اصلی ورشکستگی سپرده گذاران و موسسه و بروز رخدادها و  وقایع دیگر.

این در حالی است که پرداخت این گونه وام های چندین میلیاردی به اشخاص خاص، خارج از ضوابط و مقررات جاری بانکی بوده است و هیئت مدیره و مدیر عامل این موسسه آشکارا تخلف نموده اند و گزارشات تخلف در پرونده این موسسه در شعبه 2 موجود است.

گفتنی است در سال قبل تخلفات هیئت مدیره در این موسسه منجر به بازداشت تنی چند از مدیران از جمله مدیر عامل این موسسه گردید. مدیر عامل آن چند ماه در زندان مرند در بازداشت بوده که با قرار وثیقه چند میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است.

ناگفته نماند مسئولان مربوطه در این پرونده از هر گونه اطلاع رسانی دقیق به مردم خودداری می کنند و هیچ گونه پاسخی به خبرنگاران و رسانه های خبری نمی دهند و می توان گفت که به نوعی خبرنگاران و مردم را نامحرم می دانند!

برخی مدیرانی هم بودند که از این تعاونی اعتبار خارج از مقررات بانکی و بدون سپرده و وثیقه مورد قبول ، میلیاردها وام گرفتند اما بعدا تکذیب کردند و حقایق پرونده تخلفات از طرف هیچ مسئولی در اختیار رسانه ها گذاشته نشد گویا این که از نظر مسئولان برخورد کننده این یک پرونده تخلفات مالی نیست بلکه یک پرونده امنیتی است...!

و لابد همه چیز آن باید افشا نشود و مخفی بماند! اما بدنبال اعمال این سیاست در این پرونده بود که شایعات به سرعت در میان افکار عمومی پخش گردید که برخی از آنها حقیقت داشت و برخی دیگر غیرواقعی بود. تا جایی که یکسال پتانسیل ها و امکانات مدیریتی کلان شهرستان و وقت ارزشمند مردم و مسئولان مرند با این پرونده سپری شد و ضررهای اقتصادی و اجتماعی زیادی به شهروندان و شهرستان مرند وارد آوردند.

اما سوال مهمی که باید از مسئولان مربوطه پرسید چرا شفاف سازی و اطلاع رسانی در این پرونده خیلی ضعیف گزارش می شود تا جایی که تمام حقایق این پرونده از زبان مسئولان مربوطه به طور کامل افشا نگردیده است...؟!

هر چند برخی از آن مدیران وام گیرنده میلیاردی به علت روی کار آمدن دولت روحانی از سمت خود برکنار شدند اما اسامی آنها هرگز به صورت مستند رسانه ای و افشا نشد اما لای برگه های پرونده تخلفات تعاونی اعتبار فرهنگیان همگی وجود دارند و خودنمایی می کنند.

تصویر برگه اخطاریه اروج امیری






آچار سؤزلر : به دادگاه مطبوعات, احضار اروج امیری, خبر فوری هارای نیوز,