هارای نیوز

خبری - تحلیلی

خانه مشروطه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است

+0 به یه ن / بپسند
رییس جمهوری در حاشیه بازدید از موزه مشروطه:

خانه مشروطه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است

نصرنیوز - باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چرا که نهضت مشروطه یکی از پایه های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مهمترین تحولات سیاسی واجتماعی تاریخ ایران و خاورمیانه توصیف کرد و گفت: ایران اولین کشوری است که نهضت و انقلابی را در منطقه برای تحقق عدالت، اجرای قانون و نجات کشور از استبداد، ایجاد کرد.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه و در حاشیه بازدید از موزه مشروطه در جمع خبرنگاران افزود: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، اولین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.
رییس جمهوری ریشه نهضت مشروطه را دین و مذهب دانست و اظهارداشت: در نهضت مشروطه و تحول خواهی ملت ایران، همه علمای بزرگ، مردم، متدینین و روشنفکران سهیم و شریک بودند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه تاریخ مشروطه برای ملت بسیار با اهمیت است، ادامه داد: باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چرا که نهضت مشروطه یکی از پایه های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

رییس جمهوری گفت: خانه مشروطه محل اجتماع و مشورت بسیاری از مشروطه خواهان و آزادیخواهان این کشور بوده است که بسیاری از آنان به دست استبداد به شهادت رسیدند.
دکتر روحانی بر ضرورت حفظ آثار مشروطه در همه جای ایران تاکید کرد و گفت: این خانه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است و باید اسناد تاریخی ایران حراست شود تا نسل پژوهشگر ایرانی بااین تحول بزرگ در تاریخ کشور بیش از پیش آشنا شود.

رییس جمهوری افزود: زمانی که متوجه شویم آزادی ، قانون و مردمسالاری با چه بهایی به نسل کنونی رسیده است، نسل جوان قدردان زحمات خواهد بود.
دکتر روحانی در این بازدید که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری، وزیر نیرو و جمعی دیگر از مسوولان حضور داشتند، از بخش های مختلف این موزه دیدن کرد.
رییس جمهوری همچنین با امضای دفتر یادبود موزه مشروطه در یادداشتی نوشت که "تاریخ مشروطیت به عنوان مهمترین حرکت و نهضت مردم ایران با رهبری علما و فرهیختگان این ملت ، برای آزادی ،مردمسالاری و قانون گرایی است.
باید ابعاد این انقلاب برای نسل جوان کشورمان تشریح گردد تا از دستاورد آن انقلاب و سپس انقلاب اسلامی ایران به خوبی حراست و حفاظت شود."


آچار سؤزلر : بازدید رییس جمهور, از خانه مشروطیت, هارای نیوز,