هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ورود قطار گردشگری اروپایی به تبریز

+0 به یه ن / بپسند

ورود قطار گردشگری اروپایی به تبریز

9454

هارای نیوز - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ورود یک قطار از گردشگران اروپایی به تبریز خبر داد.

فرزین حق پرست گفت: شنبه شب یک قطار گردشگری اروپایی متشکل از ۴۴ نفر مسافر وارد تبریز شده و در هتل پارس اقامت یافتند.

وی افزود: در این قطار مسافرانی از کشورهای سوییس، آلمان، برزیل و دانمارک وجود دارد و مدیریت ان توسط یک شرکت گردشگری اروپایی در سوییس انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه یک روزه آن ها، خاطر نشان کرد: این گردشگران از اماکن تاریخی تبریز از جمله پارک تاریخی ائل گلی، موزه آذربایجان، مسجد کبود، بازار تاریخی تبریز و موزه قاجار دیدن می کنند و بعد از ظهر امروز /یکشنبه/ تبریز را ترک خواهند کرد.

وی حضور این گردشگران در تبریز را راهی برای مطرح کردن این شهر در سطح جهانی دانست و گفت: هر یک از این گردشگران یک سفیر فرهنگی هستند و هریک از آن ها با نگاه متفاوت خود می توانند این شهر را در سطح جهانی معرفی و مطرح کنند.

حق پرست همچنین گفت: یکی از مزایای دیگر ورود قطارهای گردشگری به شهر تبریز این است که می تواند پتانسیل های این شهر را برای جذب سرمایه گذاران افزایش دهد.

وی یاد آوری کرد: ورورد دو قطار گردشگری در طول یک سال گذشته به تبریز و عدم بازدید آن ها از اماکن تاریخی و زیبایی های شهر تبریز انتقادهایی را در پی داشت ولی خوشبختانه با ورود این قطار و همچنین اقامت مسافران در هتل راه را برای ورود تورهای گردشگری دیگر هموار می کند.

وی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را آماده تعامل با نهادهای و سازمان های دولتی و خصوصی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری های مشترک زمینه های جذب گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.

منبع: ایرنا


آچار سؤزلر : ورود قطار گردشگری, اروپایی به تبریز, هارای نیوز,