هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دکتر حسن نژاد: ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار، خواسته ما از آقای روحانی

+0 به یه ن / بپسند

دکتر حسن نژاد: ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار، خواسته ما از آقای روحانی در سفر به آذربایجان شرقی/ آذربایجان “سر” ایران است؛ البته سری که کچل شده و شوره زده است

هارای نیوز - حسن نژاد با بیان اینکه برای تکمیل برخی پروژه ها نیز که مراحل اجرایی شان رو به اتمام فقط یک یاعلی نیاز است، گفت: کارهای اجرایی بیمارستان ۱۵۰ تختی مرند، دانشگاه دولتی و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، تبدیل شهرستان مرند به منطقه ویژه اقتصادی مرند، الحاق هادیشهر و مرند به منطقه آزاد ارس، تکمیل استادیوم و شبکه فاضلابی این شهر انجام شده است و نیازمند تخصیص اعتبارات لازم از سوی رئیس جمهور هستیم.

images (6)

به گزارش  محمد حسن نژاد در گفت و گو با آناج با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی در روزهای آتی، گفت: سفر آقای روحانی به استان در صورتی منبع خیر و برکت برای اهالی آذربایجان شرقی خواهد بود که بین نمایندگان استان و مسوولین اجرایی وحدت و همدلی وجود داشته باشد و اثری از تفرقه نباشد.

وی ادامه داد: به مانند همه استان های دیگر که میزبان رئیس جمهور کشور می شوند ما نیز مطالباتی در خصوصی وعده هایی که وی قبل از دریافت تنفیذ حکم ریاست جمهوری داده بودند، داریم.

وی افزود: امیدواریم آقای روحانی در سفر به آذربایجان شرقی دست پر بیایند، مهمترین مطالبه ما از ایشان وعده ای می باشد که در خصوص احیای دریاچه ارومیه داده بودند و هنوز هم این وعده بعد از گذشت حدود دو سال عملی نشده است.

نماینده مردم مرند و جلفا بیان کرد: هنوز هم با وجود اینکه آموزش زبان کردی شروع شده است، خبری از شروع به کار فرهنگستان زبان و ادبیات آذری نیست و امیدواریم وی در این سفر این وعده خود را به صورت عملی تقدیم مردم آذربایجان کند.

وی در ادامه به بسیاری از پروژه های نیمه تمام در حوزه انتخابیه مرند و جلفا و پروژه های استانی اشاره کرده و عنوان کرد: تکمیل پروژه ملی پیامبر اعظم و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه قطار تبریز- تهران از عمده مطالبات ما از رئیس جمهور می باشد.

وی افزود: انتقال آب ارس به مرند و جلفا، تکمیل پروژه بزرگراه مرند- او اوغلی_ بازرگان به عنوان شریان حیاتی بین المللی، تکمیل آزاد راه مرند- جلفا به عنوان پردردسرترین آزاد راه استان از دیگر مطالبات استانی ما از روحانی است.

حسن نژاد با بیان اینکه برای تکمیل برخی پروژه ها نیز که مراحل اجرایی شان رو به اتمام فقط یک یاعلی نیاز است، گفت: کارهای اجرایی بیمارستان ۱۵۰ تختی مرند، دانشگاه دولتی و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، تبدیل شهرستان مرند به منطقه ویژه اقتصادی مرند، الحاق هادیشهر و مرند به منطقه آزاد ارس، تکمیل استادیوم و شبکه فاضلابی این شهر انجام شده است و نیازمند تخصیص اعتبارات لازم از سوی رئیس جمهور هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: هم اکنون در مورد طرح اجرای نیروگاه آبی ارس نیز که حاصل انعقاد تفاهم نامه با جمهوری آذربایجان بود، کارهای مربوط به این نیروگاه از سوی آذربایجان انجام شده است ولی کارهای مربوط به کشور ایران به هیچ عنوان پیشرفتی نداشته است.

وی در ادامه در پایخ به سوالی مبنی بر اینکه موافق یا مخالف استانی شدن انتخابات مجلس هست، گفت: در این مورد نظرم نه سیاه سیاه و نه سفید سفید است و معتقد هستم شاید این طرح از لحاظ قانون گذاری به نفع مملکت باشد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه انتظار داشتیم رئیس جمهور، آذربایجان شرقی را به تناسب عقب ماندگی و از لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو استان های اول در سفر خود انتخاب می کرد، عنوان کرد: آذربایجان “سر” ایران است؛ البته سری که کچل شده و شوره زده است، این سر یک چشم داشت به نام دریاچه ارومیه که آن هم کور شده است، انتظار داشتیم به واسطه وعده هایی که در خصوص احیای نگین فیروزه آذربایجان داده بودند این سفر پیش از این ها اتفاق می افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار، خواسته ما از آقای روحانی در سفر به آذربایجان شرقی است تا به اتمام پروژه ها تخصیص دهند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تنها کانال ارتباط بین ملت و حاکمیت، خانه ملت می باشد که در صورت استانی شدن انتخابات این ارتباط قطع می شود و میزان مشارکت نیز تا حد زیادی پایین می آید.

وی در پایان اظهار کرد: از لحاظ علمی موافق این طرح و از لحاظ عِرق ملیتی و از دیدگاه حمایت از مظلوم مخالف اجرایی شدن این طرح هستم.

منبع : آناج


آچار سؤزلر : 1500 تا 2000 میلیارد, خواسته ما از روحانی, نماینده مردم مرند و, جلفا, سر کچل و شوره, حسن نژاده, هارای نیوز,