هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بازتاب حادثه تبریز در رسانه های معتبر دنیا

+0 به یه ن / بپسند

بازتاب حادثه تبریز در رسانه های معتبر دنیا / جزئیات « 8 دقیقه کثیف » جهانی شد! / بازی با غرور یک ملت 

هارای نیوز - بسیاری از سایت های معتبر و روزنامه های شناخته شده دنیا از اتفاقات بازی « کثیف » در ورزشگاه تبریز نوشتند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین ؛ روزنامه انگلیسی گاردین در جدیدترین شماره خود به اتفاقات دقایق پایانی بازی تراکتورسازی و نفت اشاره کرد و با تعجب نوشت:«درحالی که تیم دیگری در لیگ ایران قهرمان شده بود ، هواداران تیم تبریزی جشن قهرمانی گرفتند.»

همچین خبرگزاری فرانسه و سایت یاهو گزارشی از تبریز را بازنشر کردند که به تمام جزئیات بازی تبریز پرداخته بود. حرف های قنبرزاده درباره 8 دقیقه پایانی بازی و حرف های علیرضا منصوریان را بازنشر داده بود . از قول تونی 68 ساله در این باره نوشته بود که چطور با فریب جام را از تبریز دزدیدند و البته چهره غم زده او را منتشر کرده بود. به نظر می رسد اتفاقات تبریز بهانه ای جدید باشد برای اینکه فیفا از فدراسیون ایران توضیح بخواهد و از این بپرسد که آیا دخالتی بیرونی در تعیین نتیجه لیگ ایران نقش داشته است؟


گفتنی است دست هایی در کار است که چند دهه اخیر قصد دارد غرور ملی آذربایجانیان را در ایران و دنیا بشکند. این امر از عالم سیاست و فرهنگ به ورزش نیز سرایت پیدا کرده است. این در حالی است اینها غافل از آن هستند که نه تنها ایرانیان  و آذربایجانیان بلکه دنیا به ریش اینها خندید و اینها در کل جهان رسوا شده اند. اینها فکر می کنند که فوتبال را هم می توان سیاسی کرد و هم می توان نتیجه بازی را از طریق داور و دروغ و حیله و کلک عوض کرد.

مکر و روباه صفتی اینها نه تنها از محبوبیت تراختور و قهرمانی آن نکاست بلکه همه جامعه ایران و جهان قهرمانی واقعی را تراختور می دانند و کار دروغ و زشت اینها بر محبوبیت تراختور صدها برابر افزوده است و حقانیت تراختور و آذربایجان در جهان طنین انداز شد.


آچار سؤزلر : فیفا از فدراسیون, روزنامه انگلیسی گارد, سایت فرانسه و یاهو, جزئیات 8 دقیقه کثیف, در رسانهای معتبرجهان, بازی حادثه تراختور, هارای نیوز,