هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تصویب منطقه ویژه اقتصادی مرند به عنوان موتور محرک توسعه شهرستان

+0 به یه ن / بپسند

تصویب منطقه ویژه اقتصادی مرند به عنوان موتور محرک توسعه شهرستان

به پیشنهاد معاون استاندار 4،  پروژه ملی مرند در سفر روحانی مطرح می شود : 1 - تامین آب شرب شهرستان ، 2 - اتمام جاده مرند – بازرگان  ، 3 - مجموعه ورزشی پنج هزار نفری  و 4 - منطقه ویژه اقتصادی مرند

3

هارای نیوز -  به پیشنهاد معاون استاندار 4،  پروژه ملی مرند در سفر روحانی مطرح می شود : 1 - تتامین آب شرب شهرستان ، 2 - اتمام جاده مرند – بازرگان  ، 3 - مجموعه ورزشی پنج هزار نفری  و 4 - منطقه ویژه اقتصادی مرند

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری،  فرماندار ویژه شهرستان مرند در جلسه بررسی هسته های کلیدی شهرستان گفت: هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه نقش اساسی در توسعه و پیشرفت شهرستان دارند .

وی اظهار کرد : شهرستان مرند در بخشهای صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری و … ظرفیتهای زیادی دارد و می تواند در بسیاری از زمینه ها باعث رشد ، توسعه و اشتغال زایی شود .

کرمی گفت: باید با استفاده از پتانسیلهای موجود منطقه و بهره گیری از استعدادهای بالقوه و با جذب سرمایه گذاران زمینه های رشد و توسعه را فراهم کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری تمامی دستگاهها هستیم.

معاون استاندار آذرربایجان شرقی با بیان اینکه با اجرا شدن هسته های کلیدی شهرستان متحول خواهد شد افزود : هفته هسته کلیدی برای شهرستان تعریف شده که این هفته هسته دارای زیر مجوعه های فراوانی است و علاوه بر آنها پروژه ها و موارد زیادی وجود دارد که بسیار حائز اهمیت بوده که می تواند تحولاتی را در شهرستان ایجاد کند .

کرمی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به استان آذربایجان شرقی اظهار داشت : تعداد دو پروژه ملی دارای ردیف بودجه و از اعتبارات ملی برای شهرستان خواسته اند که ما سه موردملی معرفی کرده ایم که از جمله آنها تامین آب شرب شهرستان ، اتمام جاده مرند – بازرگان و مجموعه ورزشی پنج هزار نفری با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد است.

کرمی با بیان این که  تصویب منطقه ویژه اقتصادی می تواند موتور محرک توسعه شهرستان باشد ، گفت: پروژه دیگری که نیازی به اعتبار ندارد تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرستان است که نیاز به تصویب نهایی در هیات وزیران دارد و یکی از خواسته های بحق شهرستان است. کرمی تصریح کرد :

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان گفت: شش منطقه ویژه اقتصادی برای استان تصویب شده که یکی از آنها منطقه ویژه اقتصادی شهرستان مرند است و منطقه ویژه اقتصادی تعدادی از شهرستانها نهایی شده که در این زمینه مکاتباتی با مسئول مناطق ویژه اقتصادی کل کشور در مورد نهایی و به تصویب رسیدن منطقه اقتصادی مرند داشته ایم.

در ادامه هر کدام از روسای دستگاه های ذیربط به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند .

1 2 4



آچار سؤزلر : منطقه ویژه, اقتصادی مرند, موتور محرک اقتصاد, فرماندار مرند, تقی کرمی, جاده بازرگان مرند, ورزشگاه 5 هزاری, آب شرب مرند, هارای نیوز,