هارای نیوز

خبری - تحلیلی

حسین انتظامی: بی اخلاقی جامعه خبرنگاری را تهدید می‌کند

+0 به یه ن / بپسند
 
حسین انتظامی: بی اخلاقی جامعه خبرنگاری را تهدید می‌کند

مهر نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی بی اخلاقی های حرفه ای در خبرنگاری ابراز ناراحتی کرد و گفت: این موارد جامعه خبرنگاری و رسانه ای را تهدید می کند.

 ظهر امروز همایش خبرنگاران جنوب شرق استان تهران با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه و مسئولان محلی شهرستان پاکدشت در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد.

حسین انتظامی در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع اخلاق حرفه ای در جامعه رسانه ای کشور اظهار داشت: متغیر بحرانی رسانه ای کشور در اخلاق حرفه ای خلاصه می شود به طوری که که اگرچه مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد اما آنچه که اصلی ترین اولویت برای ما محسوب می شود، اخلاق حرفه ای است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اخلاق در همه رشته ها وجود دارد و این موضوع نیز در صنف خبرنگاران مطرح است اما این سوال همواره باید مورد توجه قرار می گیرد که اخلاق حرفه ای در خبرنگاری چیست.

وی با برشمردن برخی مصادیق بی اخلاقی در حوزه رسانه ادامه داد: شاید اخلاق حرفه ای برای بسیاری از ما به صورت ملکه نشده و همین امر سبب می شود که برخی نگاه منفی به خدمات خبرنگاران در جامعه داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه برخی متوجه نیستند که وقتی اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند، چه پیامدها و بازخوردهایی را به همراه خواهد داشت.

انتظامی عنوان کرد: نقل مطلب از جای دیگر بدون ذکر منبع،  ورود به حریم خصوصی افراد و توهین و تخریب از جمله مواردی است که جامعه خبرنگاری و رسانه ای را تهدید می کند به همین خاطر باید نسبت به آن توجه داشت.

وی بیان داشت: زمانی با کسی صحبت می کنیم و به او نمی گوییم که در حال گرفتن مصاحبه با او هستیم و بعد همان صحبت را پیاده سازی کرده و اعلام می کنیم که فایل صوتی وجود دارد این امر نیز برخلاف اخلاق حرفه ای در خبرنگاری است.

خبر آنلاین


آچار سؤزلر : جامعه خبرنگاری, بی اخلاقی رسانه ای, حسین انتظامی, اخلاق حرفه ای, هارای نیوز,