هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ابراهیم اصغرزاده: تمام قد از آزادی دفاع کنید

+0 به یه ن / بپسند
ابراهیم اصغرزاده: تمام قد از آزادی دفاع کنید

هارای نیوز
- توصیه می‌کنم به هر قیمتی از آزادی دفاع کنید و اگر از آزادی دفاع کردید، به تحقق عدالت کمک شده‌ است». این نماینده اسبق مجلس گفت: «ما شدیدا معتقدیم سیاست داخلی و خارجی یازدهم باید در یک توازن باشند چراکه با یکدیگر پیوند دارند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «جنبش دانشجویی در حقیقت دیده‌بان جامعه مدنی و حقوق شهروندی است و در این راستا نقش منتقدانه خود را در راستای آگاه‌سازی جامعه نسبت به وظایفش ایفا کند». ابراهیم اصغرزاده عصر دیروز در برنامه‌ای که به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه اصفهان و با‌عنوان بررسی نقش جنبش دانشجویی در جریان اصلاحات برگزار شده بود، گفت: «تأثیر جنبش دانشجویی در محیط دانشگاهی و جامعه مدنی غیرقابل انکار است به نحوی که در تصمیمات کشوری نیز اثر می‌گذارد». وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید از دوقطبی‌کردن دانشگاه و مناظرات و جدال‌های بی‌نتیجه پرهیز کند، گفت: «انتظارداشتن اینکه همه مثل ما بیندیشند، تفکر داعشی است، باید فضا را به‌گونه‌ای برای ابراز عقاید و بیان‌های مختلف در دانشگاه فراهم کنیم». وی با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان جنبش دانشجویی را سرکوب کرد، ادامه داد: «جنبش دانشجویی باید دانشگاه را محلی برای گفت‌وگو و همچنین محیط‌های سالمی را برای سیاست‌ورزی فراهم کند». اصغرزاده خطاب به اعضای انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان، که گرایش اصلاح‌طلبانه دارند، گفت: «جنبش دانشجویی هرگز نباید چنین تصور کند که وظیفه انحلال، انقلاب، کودتا و حتی براندازی را دارد. جنبش دانشجویی نمی‌تواند مستبد باشد و البته با قدرت پیوند بخورد بلکه عدم‌ بی‌تفاوتی نسبت به مسائل و مطالبه‌گری آزادی از شاخصه‌های جنبش دانشجویی است». وی بیان کرد: «توصیه می‌کنم به هر قیمتی از آزادی دفاع کنید و اگر از آزادی دفاع کردید، به تحقق عدالت کمک شده‌ است». این نماینده اسبق مجلس گفت: «ما شدیدا معتقدیم سیاست داخلی و خارجی دولت یازدهم باید در یک توازن باشند چراکه با یکدیگر پیوند دارند. اگر در سیاست داخلی مشکلی داشته باشیم و چه‌بسا ضعیف عمل کرده باشیم، حتی اگر در سیاست خارجی پیروز شویم، نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم». وی ‌ضمن انتقاد شدید از سیاست‌ها و رفتار دولت احمدی‌نژاد تأکید کرد: «امروز اغلب مجموعه‌ها و جوامع دانشگاهی که نسبت به مواضع کلان کشور حساس هستند، موافق عملکرد ظریف و دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم هستند». اصغرزاده با اشاره به دلواپسی‌های برخی از گروه‌ها و مجموعه‌ها نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: «سیاست دولت یازدهم و شخص حسن روحانی بر حاکمیت یگانه و بر وحدت با رهبری است، کسانی که دلواپس مذاکرات هستند در حقیقت دلواپس موفقیت روحانی‌اند». وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی و اصلاح‌طلبان با وجود همه ضعف‌ها و مشکلات باید به‌شدت از سیاست خارجه دولت یازدهم حمایت کنند، گفت: «ما معتقدیم که سیاست خارجه و سیاست داخلی دولت یازدهم باید در یک توازن باشد». اصغرزاده با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت مهاجران ایران در کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: «افزایش مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی یک فاجعه است و این ‌موضوع نشانگر ازدست‌رفتن فرصت‌های اجتماعی است». این فعال اصلاح‌طلب به اقدامات دولت اصلاحات اشاره و عنوان کرد: «در دولت اصلاحات ما نیز مرتکب اشتباهاتی چون تثبیت‌نکردن دستاوردهای انتخاباتی خود شدیم، برای فراهم‌کردن زمینه‌های سطوح انتخاباتی باید سازمان اداری کشور و اخص استانداری‌ها در دولت یازدهم اصلاح شود». اصغرزاده گفت: «جنبش دانشجویی امروز مطالباتی از دولت یازدهم دارد که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، قرار بر این است که دولت روحانی با نگاه به آینده حرکت کند، روحانی ناچار است که سیاست داخلی خود را براساس استراتژی ‌اصلاح‌طلبانه بچیند».



منبع: فارس

آچار سؤزلر : ابراهیم اصغرزاده, دفاع از آزادی, فعال اصلاح طلب, جنبش دانشجویی ایران, دیده بان جامعه مدنی, حققو بشر, هارای نیوز,