هارای نیوز : جلسه بررسی مسائل بیمارستان جدید و بیمارستان آیت اله حجت با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان در فرمانداری مرند برگزار گردید. مدیران حاضر در این جلسه نسبت به حرف و حدیث ها پیرامون ساخت بیمارستان جدید در محل بیمارستان فعلی به شدت اعتراض کردند و خواستار احداث دومین بیمارستان در داخل شهر و در محل بیمارستان قدیم گردیدند.

در این جلسه نعمت زاده امام جمعه ، حسن نژاد نماینده مردم ، کرمی فرماندار مرند و هاشمی شهردار مرند به اتفاق خواستار احداث بیمارستان جدید در داخل شهر و به غیر از محل بیمارستان فعلی احداث شدند.

حسن نژاد با اشاره ضرورت ارج نهادن به خواست شهروندان گفت : وظیفه وزارت بهداشت  افزایش و ارتقای سلامت عمومی مردم است و نباید به دنبال منافع و مصالح اقتصادی باشد.

وی افزود : مسئولان و هیچ کس دیگر مکان فعلی در نظر گرفته  شده برای بیمارستان جدید را قبول نمی کنند. بنابراین تمام هم و غم مسئولان شهرستان بر احداث بیمارستان جدید در نقطه دیگر و داخل شهر می باشد.

کرمی فرماندار مرند نیز با تاکید بر افزایش جلسات برگزار شده و تصمیم گیری سریع و منطقی در این رابطه گفت : تجمیع بیمارستان به این معنی که بیمارستان جدید نیز در جوار بیمارستان آیت اله حجت احداث شود مورد پذیرش نیست و باید مکان های موجود شهر برای احداث بیمارستان جدید مورد بازدید قرار گیرد.

هاشمی شهردار مرند نیز در این خصوص با اشاره به مشکل سند و راه دسترسی آن گفت : بیمارستان حجت و بیمارستان جدید از نظر فنی و رعایت مسائل ایمنی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و مکان فعلی به هیچ وجه به صلاح احداث بیمارستان جدید نیست.

گفتنی است احداث بیمارستان جدید مرند حدود 8 سال پیش در حریم شهرک میلاد و محدوده جاده و در مسیر سیل و بلایای طبیعی به شکل غیر قانونی و خارج از ضوابط و مقررات کلنگ زنی و سال گذشته علیرغم کمبودهای زیاد آن برای بار دوم افتتاح گردید.

رسانه ها و صاحب نظران نسبت به مکان یابی غلط و غیر ایمن این بیمارستان در زمان کلنگ زنی اعتراض نمودند اما نماینده وقت و مدیران دولت احمدی نژاد پافشاری نمودند که چنین بیمارستانی باید در چنین محلی ساخته شود و هیچ مدیری هم صدای اعتراض رسانه ها و کارشناسان امر را نشنیدند!

حال انتظار مردم و رسانه ها این است که دولت روحانی و تیم مدیریتی آن نباید راهی که مدیران قبلی به خطا رفته اند، بروند و نباید بیمارستان دومی در خارج از شهر و محل تصادفات و حوادث طبیعی و غیرمترقبه ساخته شود.

شایان ذکر است بیمارستان قعلی مرند با راه روهای تنگ و باریک و تاریک آن شبیه زندان و سلولهای انفرادی اطلاعاتی و امنیتی می باشد! مردم از بدو افتتاح نسبت به محل ، نقشه و نوع معماری، کمبودهای آن و ...  اعتراض کردند.

البته نباید غافل باشیم که برخی از مدیران و سودجویان می خواهند با زمین و ساختمان بیمارستان کلنگی و قدیم مرند را که در بهترین نقطه شهر قرار دارد و قیمت « یک مترمربع » آن بیش از « 20 میلیون تومان » است، معامله کنند.

مردم و مدیران باید هوشیار باشند که مفسدان اقتصادی مرند پشت این معامله کمین کرده اند! و در حال رایزنی و مذاکره و تبانی و نهایتا معامله هستند. معامله ای که صد در صد مثل بقیه معامله ها به ضرر مردم شهر مرند تمام خواهد شد.