هارای نیوز

خبری - تحلیلی

فرماندار مرند: اعضای کارگروه نیاز ها و چالشهای مهم شهرستان را رصد کنند

+0 به یه ن / بپسند

4

تقی کرمی در این جلسه ضمن تبریک روز ارتش و تبریک تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : نیرو های نظامی در دفاع از کیان پاک کشور عزیزمان ایران رشادتهای فراوانی داشته اند و همیشه پیروز میدان بوده اند و در سایه جان فشانی و رشادتهای این عزیزان است که در آرامش و امنیت هستیم .

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه رجب گفت : ماه رجب ماه استغفار است و امیدوارم همگی از فضایل این ماه به خوبی بهره مند شویم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت : این کارگروه با تشکیل جلسات ، مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی این شهرستان را شناسایی و جهت ارائه راه حل پیشنهادات لازمه را ارائه نماید.

وی افزود : در همین راستا و در سالی که مزین به نام دولت و ملت و همدلی و همزبانی نامگذاری شده است مسئولیت ما سنگین تر است و هر کدام از اعضا در حیطه شرح و ظایف خود در کارگروه عمل کنند .

کرمی گفت: یکی از وظایف این کارگروه بررسی راهکار های اجرایی این برنامه ها و بستر سازی مناسب جهت تحقق آن در جامعه می باشد که می تواند بستر و شکوفائی زندگی و امنیت اجتماعی پایدار را فراهم کند .

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گفت: کارگروه فرهنگی و اجتماعی به دو پدیده  مهم در شهرستان ورود جدی داشته است که یکی از آنها معضل ازدواج زود هنگام و دیر هنگام و دیگری خشونت گفتاری موجود در سطح جامعه است .

وی با اشاره به خشونت گفتاری برخی از افراد گفت: اساتید ،صاحب نظران و دانشگاهیان در این مورد علت یابی و ریشه یابی کنند و به تحقیق و بررسی بپردازند .

کرمی بیان داشت : اعضا کارگروه نیاز ها و مشکلات و چالشهای مهم شهرستان را بررسی و برای سال جاری برنامه ریزی کنند تا کارگروه با اتخاذ راهکار ها و تدابیر ویژه در جهت آگاه سازی و بازدارندگی اقدام کند .

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی موجود در شهرستان اظهار داشت : حاشیه نشینی مشکلات زیادی در حوزه خدماتی ، سکونت ، اقتصادی و … ایجاد کرده است و باید با کمک همه دستگاه ها حل شود .

وی گفت: حاشیه نشینی ، سکونت غیر استاندارد و مهاجرت بی رویه را گسترش داده و در کنار این سکونت غیر استاندارد معضلات فرهنگی و اجتماعی به وجود آمده است .

وی ادامه داد : علل و عواملی که باعث حاشیه نشینی در شهر ها می شود باید بررسی شود و در این زمینه صاحب نظران ، دانشگاهیان به صورت جد به این مساله ورود کرده و علتها را ریشه یابی کنند .

در ادامه این جلسه با حضور دکتر صاحب رای و دکتر عراقی از اساتید دانشگاه ، در مورد مسائل و مشکلات موجود ، مشکل حاشیه نشینی و راهکار های مبارزه با این مشکلات بحث و بررسی صورت گرفت.

1 2



آچار سؤزلر : فرماندار ویژه مرند, تقی کرمی, هارای نیوز, وظایف کارگروه ها,