هارای نیوز

خبری - تحلیلی

حرکت زیست محیطی تاثیر گذار در مرند

+0 به یه ن / بپسند
حرکت زیست محیطی تاثیر گذار در مرند

محیط زیست را انجمن حیات سبز مرند طی یک حرکت زیست محیطی اقدام به فرهنگ سازی و آموزش چهره به چهره طبیعت گردان در روز طبیعت نمود.

 

 

هرچند که روز سیزدهم فروردین یا روز طبیعت نماد علاقه و انس انسان به طبیعت می باشد و همه ساله در این روز، مردم بنا بر سنتی فرهنگی، از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت، ودر کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند. این روز زیبا را، «روز طبیعت» نام گذاری کرده اند؛ روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای نیکو، بکوشیم آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم که «روز طبیعت» فقط یک شعار نیست؛ بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این طبیعت زیبا بهره مند گردند.

  ناصر منوچهری رئیس هیات مدیره انجمن حیات سبز مرند گفت: در روز سیزده فروردین 1394 انجمن حیات سبز مرند بر اساس وظیفه ذاتی خود و در یک اقدام زیست محیطی تعداد 2000 عدد کیسه زباله تهیه و در بلوار ولایت مقابل دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از پر ترددترین مسیرهای این شهرستان برای گردشگرانی که قصد عزیمت به منطقه توریستی پیام و تپه شهدا (یوموری تپه ) را داشتند توزیع نمود.

  وی افزود: در این حرکت زیست محیطی اعضای انجمن حیات سبز از ساعات اولیه صبح در محل مذکور مستقر و نسبت به توزیع بسته های زیست محیط و آموزش چهره به چهره طبیعت گردان پرداختند.

    رئیس هیات مدیره انجمن حیات سبزمرند بیان کرد: در این مراسم  مهندس رمضان منوچهری قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز به عنوان عضو افتخاری انجمن حیات سبز در کنار بقیه اعضای انجمن در این کار فرهنگی و زیست محیطی و خداپسندانه شرکت کردند.

 در این حرکت زیست محیطی شرکت تکثیر پردازان آذربایجان با تکثیر بروشور هایی حاویی پیامهای زیست محیطی برای گرشگران روز انس با طبیعت با انجمن حیات سبز مشارکت و همکاری نمود.

   شایان ذکر است: فعالیت زیست محیطی حیات سبز مرند در خصوص فرهنگ سازی و رفتار سازی طبیعت گردان مورد تقدیر مسئولین شهر به خصوص جناب آقای هراسی رئیس محترم شورای اسلامی شهر مرندوهنرمند وشاعر واستاد گرامی جناب آقای موسی احمدی قرار گرفت.

 


منبع : وبلاگ انجمن حیات سبز مرند


آچار سؤزلر : هارای نیوز, انجمن حیات سبز مرند, روز طبیعت, آشتی با طبیعت, 13 نوروز,