هارای نیوز

خبری - تحلیلی

احداث 11 مدرسه توسط بنیاد برکت در شهرستان مرند

+0 به یه ن / بپسند

فرزندان عرصه دیپلماسی از حق کشور و ملت ایران جانانه دفاع کردند/ احداث 11 مدرسه توسط بنیاد برکت در شهرستان مرند

توفقات ایران با ۵+۱ باعث ناراحتی و نگرانی رژیم غاصب اسرائیل شده و این ناراحتی آنها باعث شادی و پیروزی ماست و اگر آنها راضی و خوشحال بودند باید از وضعیت موجود نگران بودیم.

هارای نیوز : معاون استاندارآذربایجان شرقی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش سال ۹۴ که در خانه معلم شهرستان مرند برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که با نامگذاری سال مسیر حرکت را به مسئولان نشان می دهند و این نامگذاری نشان از توجه ایشان به دولت و ملت است.

ایشان ضمن تشکر از زحمات اعضاء شورای آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار داشت : با همدلی بین اعضا محترم توانسته ایم گامهای مهم در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مبنای تصمیمات شورای آموزش و پرورش شهرستان استفاده از نظرات کارشناسی و خرد جمعی بوده است افزود : یکی از اهداف مهم شورای آموزش و پرورش توجه به اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است .

فرماندار ویژه شهرستان مرند در ادامه با اشاره به توافقات ۵+۱ گفت: توافقات ۵+۱ باعث شادی مردم ایران شد و ایران توانست دنیا را تسلیم خواسته های خود کند.

وی افزود: فرزندان عرصه دیپلماسی از حق کشور و ملت ایران جانانه دفاع کردند به طوری که ائمه جماعات کشور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مراجع عظام و تقلید و سایر بزرگوراران از این موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت و تشکر کردند.

وی گفت: توفقات ایران با ۵+۱ باعث ناراحتی و نگرانی رژیم غاصب اسرائیل شده و این ناراحتی آنها باعث شادی و پیروزی ماست و اگر آنها راضی و خوشحال بودند باید از وضعیت موجود نگران بودیم.

کرمی ادامه داد : رهبر معظم انقلاب با حمایتهای بی دریغ خود از تیم مذاکره کننده باعث دلگرمی آنها در مذاکرات شد و مقاومت ملت ایران و اتحاد و همدلی با دولت پیروزی را نصیب کشورمان کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقیدر ادامه سخنان خود با اشاره به ورورد بنیاد برکت به شهرستان مرند گفت: طی جلسات و مکاتبات صورت گرفته با بنیاد برکت و بازدید های آنها از مناطق محروم و مدارس فرسوده مقرر گردیده ۱۱ مدرسه به ترتیب اولویت توسط بنیاد برکت در دوره های زمانی مختلف احداث شود که در سال جاری ۲ مدرسه ۶ و ۳ کلاسه احداث خواهند نمود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند گفت: بنیاد برکت که زیر نظر فرمان حضرت امام (ره) تشکیل و فعالیت می کند تاکنون در شهرستان فعالیتی نداشته ولی طی مکاتبات و جلساتی که با آنها داشته ایم و بازدید هایی که از طرف آنها صورت گرفته ، فعالیت خود را در شهرستان آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به کمک خیرین مدرسه ساز برای احداث مدرسه در شهرستان افزود : خیرین مدرسه ساز با حمایتهای خود زا بخش آموزش و پرورش تعداد ۲ زمین برای احداث مدرسه کلنگ زنی کرده اند که امیدوارم زودتر احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

تقی کرمی در ادامه با اشاره به وضعیت استقرار مهد های کودک در شهرستان اظهار داشت : مهد های کودک در شهرستان مرند رو به افزایش است و آموزش و پرورش با تعامل بیشتر با بهزیستی بر مسیر استقرار آنها و اعطای مجوز به مهد کودکها با رعایت کامل موازین اقدام نمایند.

وی افزود : مدارس ابتدایی کودکانی را پذیرش خواهند کرد که ازطرف مهد کودکهای دارای مجوز معرفی شده باشند و آموزش پیش دبستانی آنها توسط آن مهد ها صورت گرفته باشد و نظارت دستگاه های ذیربط بر این امر بیشتر باشند .

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به نحوه برگزاری اردو های دانش آموزی در بین مدارس افزود : برخی از والدین از کیفیت خوردو ها یی که فرزندان را به اردو می برند ناراضی هستند و این امر باعث می شود مدیران محترم مدارس و آموزش و پرورش بر کیفیت خودروها، بیمه ماشین ، و سایر موضوعات مربوطه را رعایت نموده و به شدت کنترل نمایند.

در ادامه این جلسه که در محل خانه فرهنگیان (خانه معلم ) برگزار شد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از زحمات اعضا شورای آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است این اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۴ و یکصد و هفتاد و سومین جلسه از بدو تشکیل شورا بوده است.

3

1

4

 

2

5

منبع اصلی : سایت فرمانداری مرند

آچار سؤزلر : هارای نیوز, احداث مدرسه در مرند, بنیاد برکت, فرماندار مرند, تقی کرمی, سال دولت و ملت, همدلی و همزبانی,