هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تجمع کارگران کارخانه تبریز کف مقابل استانداری آذربایجان شرقی

+0 به یه ن / بپسند

تجمع کارگران کارخانه تبریز کف مقابل استانداری آذربایجان شرقی

هارای نیوز : کارگران کارخانه تبریز کف مرند برای چندمین بار متوالی در طول یکسال گذشته این بارمقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند.

به گزارش هارای نیوز ، این اولین بار نیست که کارگران کارخانه تبریز کف اقدام به تجمع اعتراضی می کنند، این کارخانه در آذرماه سال گذشته چندین ماه بود که حقوق کارگران خود را پرداخت نمی کرد از این رو شخص استاندار آذربایجان شرقی قول مساعد برای رفع این مشکل را به کارگران این کارخانه داده بود اما هنوز مطالبات قبل از این قول همچنان پابرجا است و وضعیت موجود نشان از ادامه روند نابسامانی در برخی کارخانه هایی دارد که به بخش خصوصی واگذار شده وشاید رها شده اند.

بارها این موضوع از مسئولین مربوطه پیگیری شده است و فرماندار مرند نیز طی مصاحبه ای گفته بود: کارگران تبریز کف که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند باید صبور باشند تا مشکلات حل شود.

با این حال با نزدیک شدن عید نوروز وعملی نشدن وعده مسوولین در خصوص پرداخت حقوق کارگران کارخانه تبریز کف بار دیگر جمعی از کارگران این کارخانه مقابل استانداری اذربایجان شرقی تجمع کردند .

نماینده این کارکنان گفت: ۲۸ ماه است حقوق ۲۵۰ نفر از کارگران و کارکنان این کارخانه پرداخت نشده است و از تیر ماه امسال نیز بیمه این کارگران قطع شده است.

وی گفت: هوشنگ فاخر مدیر عامل این کارخانه نبود نقدینگی را علت مشکلات پیش آمده اعلام می کند.

یکی دیگر از کارگران کارخانه کاشی تبریز کف هم گفت: تا دوسال پیش برای هر کارگر یک میلیون تا دو میلیون ریال ماهانه پرداخت می شد، اما این مقدار دستمزد نیز از 2 سال پیش قطع شده است.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه گفت: ۹۶ نفر از کارکنان تبریز کف شامل قانون سخت و زیان آور شدند، اما کارخانه مانع استفاده از این امتیاز بازنشستگی برای کارکنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این در صورتی است که تا کمتر از پنج ماه گذشته تولیدات کارخانه کاشی تبریز کف پیش فروش شده و وضع مناسبی داشت، اما حقوق و دستمزد کارگران پرداخت نمی شد.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز گفت: سه نفر از کارکنان کارخانه به دلیل مصاحبه با رسانه ها از کارخانه اخراج شده اند.

 


آچار سؤزلر : مقابل استانداری, مرند, تبریز کف, تجمع کارگران,