هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار آذربایجان شرقی: هفتصد و پنجاه میلیارد دلار ، حیف ومیل پول نفت در دولت احمدی نژاد

+0 به یه ن / بپسند


هفتصد و پنجاه میلیارد دلار، حیف ومیل پول نفت در دولت احمدی نژاد

هارای نیوز : استاندارآذربایجان شرقی گفت: پتانسیل مردم بهتر و قوی تر ازچاه های نفت است و باید تلاش کنیم با اعتماد سازی، مردم را در عرصه های مختلف به صحنه بیاوریم.

به گزارش هارای نیوز ، اسماعیل جبارزاده در نشست فرمانداران و بخشداران استان افزود: فرمانداران باید زمینه را برای حضور مردم و بخش خصوصی فراهم کنند و ما به عنوان نمایندگان دولت باید شرایط دولت را درک کنیم.

وی گفت: فرصت خدمت، توفیق بزرگی است و مسوولان باید از لحظه لحظه این فرصت ها برای ادای دین به شهدا، امام راحل و دولت و ملت استفاده کنند.

جبارزاده افزود: اینکه انتظار داشته باشیم همه نیازها از سوی دولت برطرف شود، تفکر اشتباهی است و فرمانداران باید به دنبال تعریف منابع مالی جدید و رفع مشکلات شهرستان ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: منابع مالی، فقط بودجه دولتی، پول نفت و مالیات نیست و راه های دیگری هم وجود دارد و بزرگ ترین رسالت فرمانداران در سال 94 دوری از کارهای روزمره و تعریف منابع مالی جدید است.

جبارزاده گفت: کنترل تورم، موفقیت ها در مذاکرات هسته ای، افزایش ضریب امنیت و سطح سلامت مردم از دستاوردهای مهم دولت است و این دستاوردها زمانی حاصل شده که نوک پیکان تمام فتنه های ایجاد شده در منطقه به سمت ایران بوده است.

وی افزود: در دو سال گذشته و به بهانه های مختلف، مسلمانان زیادی در کشورهای منطقه جان باخته اند و در این آشفته بازار، حفظ امنیت و عزت و اقتدار ایران اسلامی دستاورد بزرگی است و شاید چون در امنیت هستیم زیاد این موضوع را درک نکنیم که باید از سوی مسوولان تشریح شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به خدمات دولت در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: به رغم تنگناهای مالی دولت، خدمات ارزنده ای صورت گرفته است.

جبارزاده کنترل تورم 40 درصدی را از موفقیت های بزرگ دولت عنوان کرد و گفت: هیچ اقتصاددانی باور نمی کرد که دولت به این موفقیت در عرصه اقتصادی دست یابد و این وظیفه مسوولان است که برای مردم تشریح کنند.

وی بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در دولت تاکید کرد و افزود: به نظرمن، فرد مغرض در آذربایجان شرقی وجود ندارد و اگر مطالبی ارایه می شود از روی بی اطلاعی است و مردم استان هیچ گاه خدمات انجام شده و حق را فدای جناح و سیاسی بازی نمی کنند.

جبارزاده به توان بین المللی دولت نیز اشاره کرد و گفت: مذاکره با شش دولت زورگو و طلب حق ملت و همچنین دفاع از حق مردم با رعایت اصول و اعتقادات، کار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ایران اسلامی در این مذاکرات هر روز خاکریزی جدید از دشمن را فتح می کنند و این اقدامات کمی نیست و شناخته شدن ایران به عنوان حامی مستضعفین جهان دستاورد بسیار بزرگی است.

استاندار اذربایجان شرقی گفت: عزت، آزادی و جمهوری اسلامی هزینه بر است و باید برای داشتن آنها، هزینه بپردازیم و بیشتر مشکلات فعلی کشور، به حق طلبی نظام جمهوری اسلامی برمی گردد و خوشبختانه مردم در این مسیر همواره در کنار نظام بوده اند و در 22 بهمن بار دیگر نشان دادند که ایران اسلامی به حق طلبی ها در دنیا ادامه خواهد داد.

جبارزاده همچنین به مشکلات موجود در استان از جمله مشکل اشتغال اشاره کرد و گفت: زمانی که استان را تحویل گرفتیم تعداد شاغلان سال 92 کمتر از شاغلان 85 بود و استان در بسیاری از شاخص ها در رتبه های پایین قرار داشت اما خوشبختانه این شاخص ها روز به روز در حال بهبودی است.

وی افزود: کنترل نقدینگی که برای خود دولتی می خواهد در این دولت صورت گرفته و به رغم تنگناهای مالی، دولت هیچگاه در صدد چاپ اسکناس و تزریق آن به بازار نیامده و افزایش چهار برابری نقدینگی را کنترل کرده است.

 

جبارزاده گفت: در همین استان آذربایجان شرقی و در دولت گذشته، شب عیدی 300 میلیارد ریال به عنوان بودجه فرهنگی در اختیار استان گذاشته شده و با پول نفت از کشورهای مختلف میوه وارد کرده ایم.

نماینده عالی دولت یازدهم در آذربایجان شرقی اضافه کرد: از درآمد 800 میلیارد دلاری نفت، 750 میلیارد دلار صرف واردات مواد مصرفی شده پولی که می توانست هفت بار کشور را بازسازی کند در دولت گذشته حیف و میل شده است.

جبارزاده خطاب به فرمانداران افزود: باید انتظارات از دولت را به حداقل برسانیم و با حمایت از بخش خصوصی و آوردن مردم به صحنه در بخش های خدماتی، صنعتی و کشاورزی برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

وی گفت: دولت قبلی با جذب 850 هزار نفر که بیشتر آنها غیرمتخصص بوده و سواد کافی ندارند، ظرفیت استخدامی دولت را پرکرده از این رو آذربایجان شرقی در اجرای سند تدبیر توسعه استان بیش از 70 درصد به منابع غیردولتی اتکا کرده است.

جبارزاده گفت: در دولت فعلی و در سال 93 کارهایی کرده ایم که در دولت قبلی و با نفت 140 دلاری انجام نشده بود که می توان به فاز دوم مس سونگون، نفلین سینیت سراب، کارخانه تولید اتوبوس های بی آر تی و چند مورد مهم دیگر اشاره کرد.

وی گفت: البته بنای تخریب دولت قبلی و بنای تقابل با کسی را ندارم، اما هرفردی آزاد است عملکرد دولت را انتقاد کند چرا که معتقدم انتقاد هدیه ای برای مسوولان از سوی ناقدان است هر چند انصاف و عدل را رعایت نکرده باشد.

جبارزاده اظهار کرد: هرقدر انتقاد بیشتر باشد بیشتر به ضعف هایمان پی می بریم و خوب می دانم مردم قاضی خوبی هستند و اگر نبودند در 24 خرداد از روحانی حمایت قاطع نمی کردند.


آچار سؤزلر : محاکمه احمدی نژاد, در دولت ماحمود, در کشور قانون نیست, حیف و میل بودجه, 750 میلیارد دلار, استاندار آذربایجان,