هارای نیوز

خبری - تحلیلی

زمین خواری در کشور به نقطه خطرناک خود رسیده است/ شهرداران زمین خواران اصلی هستند

+0 به یه ن / بپسند
میللت سسی و سوزی / محیط زیست


ضرورت برخورد قضایی با پدیده خطرناک زمین خواری در کشور

زمین خواری در کشور  به نقطه خطرناک خود رسیده است/ شهرداران زمین خواران اصلی هستند / ظلم به محیط زیست قابل گذشت نیست /
زمین خوار، یک ویروس خطرناک و مسری محیط زیست است

* اختلاس های زنجیره ای در کشور از طریق زمین خواری های کلان در راه است... 

زمین خواری در کشور
( از جمله تبریز ، مرند ، جلفا و ... ) ما به نقطه خطرناک  خود رسیده است. زمین خواران محیط زیست را نابود می کنند. زمین خواران باغات و زمین های کشاورزی را به تصرف خود در آورده و به صورت نمایشی و فریبنده اقدام به فضای سبز و پارکهای مصنوعی می کنند. دستگاه های ناظر و زیربط  باید هر چه سریعتر جلو این وضعیت خطرناک را بگیرند.

هارای نیوز - سهند امیری  : چرا اخیرا مدیران ناظر و مسئول در مورد اتهامات زمین خواران و اختلاس های دهها  شاید هم صدها و هزاران میلیاردی که اتفاق افتاده است، برای افکار عمومی و مردم اطلاع رسانی نمی کنند ... ؟!

به راستی تا کی مردم باید فساد های افسار گسیخته در دستگاه های دولتی و مردمی از جمله شهرداری ها را شاهد باشند؟ تا کی باید عده ای مردم را نامحرم بدانند؟!

 مگر به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت آیت الله امام خمینی ره ، مردم ولی نعمتان حقیقی این انقلاب نیستد؟ در حالی که ایشان به صراحت فرموده اند که : « مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند.» . لذا مردم ما حق دانستن دارند و حق هم دارند از تمام مسائل مملکت داری باخبر شوند.



همه می دانند در مرند ما هم زمین خواری از فرش تا عرش است

همه مان از کوچک و بزرگ، کارگر و مهندس، دکتر و بیمار، دانش آموز و معلم، دانشجو و استاد، کارمند و رئیس، دست و فروش و تاجر، وکیل و موکل و  همه و همه می دانیم که زمین خواری در کشور، استان و تبریز ، جلفا و مرند ما به نقطه اوج خود رسیده است.
همه می دانند در مرند ما هم زمین خواری از فرش تا عرش است. زمین خواران محیط زیست را نابود می کنند.

زمین خواران باغات و زمین های کشاورزی را به تصرف خود در آورده و به صورت نمایشی و فریبنده اقدام به ایجاد فضای سبز و پارکهای مصنوعی در داخل شهرها و ورودی ها و حریم آن می کنند! زمین خواران منابع بکر و طبیعی و سرسبز ما را نابود می کنند و بعد به جایش چمن های طبیعی سرطان زا و مصنوعی باز سرطان زا می کارند! دستگاه های ناظر و زیربط باید هر چه سریعتر جلو این وضعیت خطرناک را بگیرند.

زمین خوار یک ویروس خطرناک و مسری است

باز همه مان می دانیم که درختان و فضاهای سبز طبیعی و بکر، ریه های تنفسی شهرها و محیط زیست هستند و
در حقیقت قطع و نابودی درختان باغات و تبدیل آن به زمین خشک و خالی و نهایتا ساخت مسکن و آپارتمان ، نابودی انسانهاست. اگر در جامعه ما همه بیمار شده اند طبق نظر متخصصان امر یک عامل مهم و کشنده آن همین وضعیت وخیم و اورژانسی محیط زیست است که زمین خوار یک ویروس خطرناک و مسری آن  هست.

کو آن باغ شهرهای سرسبز و طراوت بخش در جای جای این مرزو بوم!؟ زمانی تبریز، مرند ، هادیشهر و ... معروف به باغ شهر بودند و باغ های بزرگ و بنامی در این شهرها وجود داشته است. اما
هم اکنون صد افسوس که فقط از وجود آنها، نام شان مانده با خاطره ها و یک سری آرزوها با خرواها بتن، آجر ، میلگرد، آهن و...!چه کنیم می گویند : « آرزو بر جوانان عیب نیست.»

زمین خواران به جان مردم و انقلاب افتاده اند

تا کی حقوق مردم و محیط زیست توسط این « زمین خواران زالو صفت » که به جان مردم و انقلاب افتاده اند و مثل زالو هم از خون مردم و هم از خون نظام می مکند، نوش می کنند و سرمست می شوند، نقض خواهد شد؟! کسی نیست به اینهمه فسادهای افسار گسیخته آقایان پاسخ دهد! تا کی باید حقوق 80 میلیون جمعیت ایران توسط چند صد هزار نفر در کل کشور نقض و پایمال شود...!؟ تا کی باید خواسته ها و مطالبات ملت از دولت را طلب کرد اما هرگز این حقوق ما عملیاتی ، اجرا و تحقق نیابد...؟ تا کی و تا کی ...؟!

جالب تر این که اینها لباس نظام ، ولایتمداری و دینداری را بر تن دارند...! و با این کارهای ضد حقوق مردم و نظام، آبروی نظام را هم می برند و عامل اصلی ناامنی اقتصادی و اجتماعی و تورم و گرانی در کشور بشمار می روند.

وجود صدها شرکت  صوری زمین خواری!

زمین خواری و تغییر کاربری باغات توسط شرکت های صوری و تعاونی خاص! و با دخالت مستقیم شهرداری ها و با حمایت برخی مدیران نهادهای خاص در پشت پرده ( گردانندگان و عاملان اصلی زمین خواری و فساد در کشور ) در استان آذربایجان شرقی و بخصوص در شهرستانها و شهرهای مرند ، جلفا ، هادیشهر، تبریز و ...  به اوج خود رسیده است. این زمین خواران به همه چیز و کس ظلم می کنند. به نسل حال و نسل آینده ، به محیط زیست انسانها و حیوانات ، به زن و بچه مردم و حتی خودشان. ظلم اینها قابل گذشت نیست. هر چه سریعتر دستگاه قضایی و نظارتی وارد عمل شود و برخورد گسترده ای را با طبقه زمین خوار با قاطعیت و شدت برخورد بیشتر شروع کند و تا تحقق نتیجه عالی و مورد پسند مردم و نظام ادامه دهد. رسانه ها و مطبوعات هم در این پرونده بزرگ یاریگر دستگاه قضایی باشند. چرا که برخورد با فساد اقتصادی یک هدف مشترک رسانه ها ، نظام ( بخش سلامت نظام) و مردم می باشد.

همه باید دست در دست هم دهیم تا برای خشکاندن ریشه همه جانبه فساد مالی و اقتصادی در کشور قاطعانه و با جسارت و شجاعت تمام وارد عمل شویم. چرا که تا این فساد اقتصادی خشکانده نشود صحبت از توسعه اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و جامعه با نشاط و سالم ، محیط زیست سالم و تحقق حقوق شهروندی ، آزادی های سیاسی و ... همه چیز در حد یک شعار باقی خواهند ماند و تبعات و آثار سوء آن همه چیز را در خود خواهد سوزاند. این آتشی است که جامعه و کشور و هر آنچه را که در  آن هست بی رحمانه می سوزاند. مهار و خاموش کردن چنین آتشی اراده ای قوی و تعامل سازنده بین سه قوه و رسانه ها را می طلبد. رسانه ها هم ضرورت دارد در این پرونده ها از مصونیت و حمایت ویژه مدیران دلسوز نظام برخوردار باشند تا بتوانند این پرونده ها را از نظر اطلاع رسانی و آگاهی دهی به افکار عمومی و مردم به سرانجامی خوش برسانند. پس مبارزه با پدیده شوم فساد اقتصادی در کشور، هدف مشترک رسانه ها، مردم و نظام ماست.

زمین خواران عامل اصلی تورم و گرانی فزاینده در امر مسکن ، زمین و آپارتمان هستند

بنابراین در یک کلام می توان چنین تحلیل کرد که عامل اصلی و سرسام آور گرانی و تورم فزاینده در امر زمین، مسکن و  آپارتمان و حتی اقتصاد کشور هم در ایران زمین خواران هستند. زمین و ملک ، سهم بیشتری از اقتصاد و سرمایه کشور ما در خود بلعیده و به جای این که این سرمایه ها در بخش تولید و اشتغالزایی جذب و سرمایه گذاری شود توسط زمین خواران و صاحبان املاک و معامله کنندگان با قیمتها گزاف وارد بخش زمین و ملک می شود. افزایش چند برابری قیمت زمین و ملک طی چند سال اخیر و تورم فزاینده به علت سیاست ناکارآمد تیم اقتصادی دولتها سبب این پدیده شده است.

 قیمت یک متر زمین در مرند و در خیابان های اصلی ( البته نه در مرکز شهر )  ، خیابان جلفا 10 الی 20 میلیون تومان، بلوار 40 متری 8 الی 10 میلیون تومان و در خیابانهای فرعی منتهی به خیابانهای اصلی شهر بین 4 الی 8 میلیون تومان ، یک متر آپارتمان بین 5/ 1 الی 3 میلیون تومان ،
و در حاشیه شهر 500 الی 1میلیون تومان خرید و فروش می شود. فردی یک زمینی چند هکتاری را که متعلق به یک باغ خشکانده شده بود به مبغ 3 میلیارد خرید و فردای آن روز 10 میلیارد قیمت گذاشت!!! با این حساب این قیمتها با تهران رقابت می کند. حتی قیمت زمین در برخی خیابانهای فرعی تبریز مثلا در اطراف شهناز ، ساعت و 17 شهریور و در داخل کوچه ها 2 الی 3 میلیون تومان است. مرند از نظر قیمت زمین رکوردشکن است! اما اقتصادش فلج است و بازارش در رکود بسر می برد. حال این قیمتها از نظر اقتصادی هیچ توجیه علمی ندارد و منطبق بر واقعیت اقتصادی حاکم در مرند نیست.

عواملی مهمی  که کلا در کشور و مخصوصا در مرند ما مثل بیشتر مناطق بر قیمت زمین و مسکن دخالت مستقیم دارند:
1 - زمین خواران و مافیای زمین
2 - دولت و سیاست های غلط اقتصادیش


 آیا نمی توان گفت که در حقیقت بر ما یک طبقه خاص زمین خواران و زمین داران حکومت می کنند نه دولت ... !؟ این طبقه زمین دار عامل اصلی فاصله طبقاتی در کنار سیاست های غلط اقتصادی دولت می باشد. فردی هزاران هکتار زمین و مسکن و آپارتمان را در اختیار دارد. در برابر آن یک جوان و یک شهروند بیچاره صاحب یک متر زمین خالی هم نیست...!!! آیا نمی توان گفت در جامعه ما از عدالت اصلا خبری نیست و فقط عدالت با هزاران آه و ناله با جوهرهای آغشته به خون بر در و دیوار و کاغذ و زمین و زمین نوشته می شود و در طول تاریخ آرزوی آن بر دل و جانها مانده است...!

علاوه بر آنهمه خیانتی که طبقه زمین دار و زمین خوار بر انسان و محیط زیست، می کند، این طبقه با انواع نیرنگها  و با وصل شدن به دستگاه های دولتی منطقه و استان دست به هر کار خلافی هم دست می زنند. این پولهایی که اینها بدست می آورند طبق نظر کارشناسان و حقوقدانان معتبر همه اش پول کثیف و شبیه قاچاق و بدتر از آن است.
این پولهای کثیف وقتی که وارد اقتصاد می شوند چه کارها و کثافت کارهایی که نمی کنند! اینها مستقیم و یا غیر مستقیم قاچاق هم می کنند؛ قاچاق اعم از قاچاق کالا و حتی مواد مخدر و ...


این پولها وقتی که وارد شهر و منطقه ای می شوند همه چیز را حتی سیاست و فرهنگ و اجتماع را تصاحب می کنند و نهایتا استبداد در منطقه و کشور ایجاد می کنند که بسیار خطرناکتر است. اینها با این کارهای خلاف قانون اساسی و دیگر قوانین مدنی، تمام اهداف و آرمانهای نظام ، مردم و انقلاب را نشانه رفته اند.


« پا برهنگان دیروز بیلیونر های ( 000/000/000/000/... )امروز شده اند »

فردی جوان و رانت خوار و بانفوذ ( مشابه شهرام جزایری تهران) دهها هزار متر مربع از منابع طبیعی را تصرف کرده و  آن را ملک شخصی و پدری خود نموده و سند سازی نموده و بیش از 50 میلیارد تومان قیمت گذاری کرده است. مشتری هم از تهران دارد و مشتریش هم بالاسرش هست! البته از ما گفتن و از شما نشنیدن...! یک متر مربعش را تنها با 1000 تومان خریده بود.

 ببینید و قضاوت کنید: « پا برهنگان دیروز بیلیونرهای امروز شده اند » پابرهنگانی که حتی در یک ده و شهر های کوچک زندگی می کنند اما روستایی میلیاردر هستند! اگر تهران ، تبریز ،اصفهان، مشهد، شیراز و ... را در نظر بگیریم باید تومانش را  تبدیل به دلار کنیم یا این که بیلیونر بنامیم. چون که ترلی های ما، صفرهای میلیاردی آن مبالغ را نمی تواند بکشند. ( 1 )
 
آقایانی که در چند سال اخیر از طریق زمین خواری و تغییر کاربری ها به میلیاردها ثروت هنگفتی دست یافته اند اما غافل از آنند که روزی باد آورده را باد می برد!

اما غافل نباشند که این بار این باد از سمت دریاچه ارومیه خواهد وزید. این باد با بادها دیگر فرق زیادی دارد. این باد ها با انواع نمکها و سمهای کشنده و سرطان زا خواهد بود و پول و هر آنچه که داریم با خود سوزانده و خواهد برد. چون که زمین خواران در مسیر راهش باغ ، درخت و فضای سبز بکر و طبیعی نگذاشته اند و همه شان را تصاحب کرده اند بخاطر آن هم این بادها و طوفانهای نمکی براحتی و بدون مانع وارد مناطق مسکونی و شهرهای همجوار می شوند و همه چیز و انسان را نابود می کند! بعد از آن حتی تهران هم می رود.

زمین خواران و
تغییر کاربری باغات و زمین های سرسبز منابع طبیعی و کشاورزی

باغات و زمین های سرسبز منابع طبیعی و کشاورزی که توسط زمین خواران در مرند و آذربایجان نابود و به ویرانه تبدیل می شود بعد ویلا و آپارتمانهای بلند مرتبه ای می سازند و با این کار نادرست خودشان، میلیاردها تومان پول به جیب می زنند؛ به شهرداری های شهرهای شهرستان مرند و دیگر نهادها وصل هستند. اینها به هیچ درخت و باغ و سرسبزی و انسان و محیط زیستی، رحم نمی کنند. اینها حتی بدتر از مغول عمل می کنند چرا که اینها هم محیط زیست را نابود می کنند هم انسانها را و حال و آینده انسانها و حیوانات را !

تشکلهای محیط زیست به رواج پدیده شوم زمین خواری  اعتراض کنند

اعضا و مدیران تشکلهای حفاظت از محیط زیست و بخصوص از فعالان و مدیران انجمن حیات سبز مرند که یک تشکل مردمی غیر دولتی می خواهیم به این وضعیت و رواج پدیده شوم زمین خواری خطرناک اعتراض کنند و صدای اعتراض خود را به گوش مدیران کشوری ، وزارتخانه ها و مدیران بالادستی برسانند تا کمیته ای ویژه تشکیل گردد و برای رسیدگی به این وضعیت خطرناک محیط زیست اقدام فوری نمایند.

چرا که مدیران ناظر و برخورد کننده ما باید « علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد » و « پیشگیری بهتر از درمان » را عملی سازند و کاری نکنند که همه چیز تبدیل به وضعیت مشابه و اورژانسی و خطرناک دریاچه ارومیه گردد و آن وقت دیگر کار از کار گذشته است.

آپارتمان سازی و حذف فضای سبز طبیعی و باغات

آپارتمان سازی که برای 200 مترش هم 200 متر سازه در نظر می گیرند و هیچ تراکمی را رعایت نمی کنند و شهرداری ها عملا به انبوه سازان و آپارتمان ساز می گویند برو تخلف کن و جریمه ماده 100 پرداخت کن. اینها برای مردم آپارتمان نیم سازند بلکه در یک کلام زندان. البته زندان محوطه باز و حیاط های هزاران متری هم دارد. بدتر از زندان را برای مردم عزیز ما آنهم با قیمتهای هنگفت می سازند و می فروشند!

تشکیل کمیته ویژه برای برخورد با زمین خواران

امید داریم کمیته ای ویژه در مرند توسط فرماندار محترم و دادستان و رئییس دادگستری تشکیل گردد تا هر چه سریعتر وارد عمل شده و تحقیقات گسترده ای را برای مهار زمین خواران آغاز نماند. دستگاه قضا ضرورت دارد همچون گذشته، جسارت و قاطعیت خود را در پرونده قطور و دراز زمین خواری به نمایش بگذارد و با زمین خواران و مدیران مرتبط طبق فرامین و نظر رهبری نظام و قوانین جاری کشور بدون اغماض و ملاحظه کاری و سیاست ورزی برخورد جدی بنمایند.

رهبر انقلاب: زمین خواران ، بی اغماض مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند/ زمین خواران و تشکیل باند زنجیره ای مافیای زمین
 

همچنین باید اعتراف کرد که زمین خواران در ایران و مرند و جلفای ما دارای باندهای قوی مافیایی زمین  هستند و زنجیرهای محکم و قویی در کل کشور از تهران تا مراکز اتسانی، شهرستانها، شهرها، بخشها و دهیاری ها تشکیل داده اند. اینها نمایندگانی در همه جای سیستم دولتی و حکومتی دارند. ضرورت احساس نیاز و برخورد جدی و تمام عیار با آنها تا حدی قوی است که رهبری نظام را وادار به واکنش کرده تا جایی که رهبر انقلاب خواستار برخورد جدی و قضایی با این پدیده شوم زمین خواری گدیده اند.


زمین خواران و مافیای زمین در کل کشور به شهرداران وصل اند

نا گفته نماند در پرونده زمین خواری ؛ سرنخ ها وصل هستند به شهرداری ها ، مدیران پشت پرده ای و زنجیره ای که در برخی نهادها قائم شده اند؛ فرمان دهندگان و زمین خواران اصلی را تشکیل می دهند. بنابر این در اولویت اول در این پرونده، برخورد عادلانه و قاطعانه باید با گردانندگان و مدیران اصلی و حامی پدیده زمین خواری صورت پذیرد یعنی اولویت اول باید با دستور دهندگان و مدیران پشت پرده برخورد نماییم. بعد نفرات بعدی و سر شاخه های تشکیل دهنده آن. چرا که این مدیران از طریق باندهای مافیایی زمین خواری در جای جای کشور به میلیاردها ثروت نامشروع و پولهای کثیف دست یافته اند.
 
در غیر اینصورت عدالت در این پرونده به زیر سوال می رود و افکار عمومی را به چالش خواهد کشاند. مخلص کلام این که خواسته مردم، نظام و رهبری این است که برخورد جدی و قاطعانه ، فوری و حتمی و  قضایی با این پرونده قطور از زمین تا آسمانها صورت پذیرد.

* ( 1 ) توضیح :

میلیون = 000 000 1 ( 6 صفر )میلیارد = 000 000 000 1 ( 9 صفر )بیلیون = 000 000 000 000 1 ( 12 صفر )بیلیارد = 000 000 000 000 000 1 ( 15 صفر )تریلیون = 000 000 000 000 000 000 1 ( 18 صفر )تریلیارد = 000 000 000 000 000 000 000 1 ( 21 صفر )کادریلیون = 000 000 000 000 000 000 000 000 1 ( 24 صفر ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
 

* توضیح : این گزارش مستند و تحلیلی در حال نگارش کامل و ویرایش نهایی است

* گزارش ویژه تصویری این گزارش در حال اجراست که بزودی منتشر خواهد شد.

کارتونها و کاریکاتور های محیط زیست و زمین خواری:





























آچار سؤزلر : رهبر انقلاب, برخورد بازمین خواران, برخورد بازمین خواران, دستگاه قضایی, هارای نیوز, مرند و آذربایجان, زمین خواران زالو صفت,