هارای نیوز

خبری - تحلیلی

رئیس جمهور مجوز انعقاد قرارداد نهایی پروژه آزادراه تبریز – مرند – بازرگان را صادر کرد

+0 به یه ن / بپسند

استاندار آذربایجان‌شرقی :

رئیس جمهور مجوز انعقاد قرارداد نهایی پروژه آزادراه تبریز – مرند – بازرگان را صادر کرد

13931218000525_PhotoA


رئیس جمهور مجوز انعقاد قرارداد نهایی اجرای پروژه آزاد راه تبریز - مرند - بازرگان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار هارای نیوز، استاندار آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهور مجوز انعقاد قرارداد نهایی اجرای پروژه آزاد راه تبریز - مرند - بازرگان را صادر کرد.

بر اساس مصوبه هیات دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای این پروژه شامل طراحی، مطالعات، احداث و تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به امضا قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه یاد شده با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

به دنبال این مصوبه استاندار آذربایجان شرقی در نامه ای به دکتر روحانی از رییس قوه مجریه و اعضای هیات دولت و وزیر راه و شهرسازی قدردانی کرد.

در این نامه آمده است: مصوبه هیات دولت مبنی بر احداث آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان شمه ای از تدبیر دولت بود که امید و نشاط را در دل مردم آذربایجان شرقی و مسوولان آن افزون کرد.

اسماعیل جبارزاده در این نامه افزوده است: طرح آزاد راه تبریز ـ مرند ـ بازرگان به عنوان احیاگر جاده تاریخی ابریشم در شاهرگ ارتباطی آسیا و اروپا از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های عمرانی کشور است که آثار و ابعاد آن نه در سطح استان و منطقه بلکه در سطح ملی و فراملی مطرح است.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی در نامه خود آورده است: در چنین شرایطی عنایت هیات دولت و شخص رییس جمهوری به این پروژه نشان از حسن تدبیر و عمق نگرش هوشمندانه به نقش راهبردی ارتباطی این استان و منطقه شمال غرب کشور دارد.

جبارزاده در این نامه تاکید کرده است: بی شک در پرتو تداوم این عنایات و پشتکار و تلاش مسوولان استان، ساخت این آزاد راه با عنوان یکی از عظیم ترین رویدادهای عمرانی کشور به فرازی ماندگار و پرافتخار در کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید بدل خواهد شد.

آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۲۵۳ کیلومتر و به طور مشارکتی و از سوی شرکت برگیز ترکیه و با نسبت ۶۵ به ۳۵ اجرا و ساخته می شود. استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران است وکلان شهرتبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.



آچار سؤزلر : استاندار آذربایجان, دستور اجرای بزرگراه, تبریز مرند بازرگان, جبارزاده, هارای نیوز,