هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تجمع و اعتصاب کارگران تبریز کف برای چندمین بار در مرند

+0 به یه ن / بپسند

تجمع و اعتصاب کارگران تبریز کف برای چندمین بار در مرند

  هارای نیوز : کارگران تبریز کف در مرند پس از پایان مهلت وعده 15 روزه مالک کارخانه در خصوص پرداخت حقوق معوقه شان، بار دیگر دست به تجمع و اعتصاب زدند.

به گزارش هارای نیوز ، بهمن ماه کارگران شرکت تبریز کف که ماهها حقوق و مزایای خود را طلب دارند طی بازدید مالک کارخانه از خروج وی به مدت حدود ۲۴ ساعت از محل شرکت ممانعت کردند تا در نهایت با حضور برخی مسئولین ذیربط مقرر گردید طی ۱۵ روز بخشی از معوقات کارگران پرداخت شود.



بر اساس این گزارش امروز شنبه ۱۶ اسفند بعلت خلف وعده مالک کارخانه، کارگران مجددا در محل کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از کارگران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: در آستانه سال جدید نه تنها بخشی از معوقات چندین ماهه بلکه حتی یک ماه حقوق یا عیدی هم دریافت نکرده ایم و در صورت ادامه این روند اعتراض ما نیز ادامه می یابد.

در همین رابطه نماینده کارگران این واحد تولیدی به رسانه‌ها گفته است: تعداد زیادی از کارگران تبریز کف از سال ۹۲ بین یکصد تا ۱۶۰ میلیون ریال از بابت حقوق و مزایا طلب دارند و تاکنون اقدامی برای پرداخت این مطالبات از سوی مدیران کارخانه صورت نگرفته است.


نقض حقوق کارگر در ایران به نقطه اوج خود رسیده است / واقعا جای یک حزب قدرتمند کارگری خالی است

نقض حقوق کارگر در ایران به نقطه اوج خود رسیده است و واقعا جای یک حزب قدرتمند کارگری خالی است.

در جامعه ما ؛ ایران حقوق کارگران هر روز لگد مال می شود و کسی هم نیست پاسخگو باشد. به منظور تحقق کامل مطالبات کارگری در ایران وجود یک حزب قوی و قدرتمند کارگری در ایران واقعا خالی است.

در کشور های در حال توسعه و پیشرفته تا این حد نمی توانند حقوق کارگران را تضییع کنند اما در کشور ما مثل آب خوردن است.

احزاب سیاسی که به صورت نمایشی با چند نفر انگشت شمار از بالا و از مرکز تهران تشکیل یافته اند اینها هرگز از حقوق کارگران دفاع نکرده و نخواهند کرد. چرا که اینها دنبال منافع خود هستند نه منافع و تامین حقوق کارگران.

اما رسانه ها در ایران به لحاظ عدم وجود حزب و احساس نیاز اقشار مختلف مردم، در حد توان از حقوق و مطالبات مردم و کارگران دفاع کرده و می کنند و بسیاری از رسانه ها و خبرنگاران هستند که در راه تحقق حقوق ملت و حقوق کارگران هزینه های زیادی هم پرداخت کرده اند.





آچار سؤزلر : ایران, نقض آشکار حقوق کارگر, در مرند, جای خالی حزب کارگری, کارگران تبریز کف, تجمع و اعتصاب,