هارای نیوز

خبری - تحلیلی

موسسه خیریه بیت الزهرا ( س ) مرند برگزار کرد: همایش بزرگ خیرین شهرستان مرند

+0 به یه ن / بپسند
موسسه خیریه بیت الزهرا ( س ) مرند برگزار کرد:
 همایش بزرگ خیرین شهرستان مرند

قاضی زاده ، اهداف و عملکرد این موسسه را ؛ تامین مایحتاج زندگی اقشار آسیب پذیر از جمله تامین مواد غذایی خانوارها، پوشاک شب عید ، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان با استعداد ، یتیم و بی بضاعت ، سرپرستی خانواده های یتیم، کمک در تسهیل ازدواج جوانان و اعطای جهیزیه به نو عروسان ، کمک به درمان بیماران نیازمند، دریافت حق عضویت و جذب کمکهای مردمی  مورد نیاز فعالیت ها و ... بیان کرد.

هارای نیوز : مراسم همایش بزرگ خیرین شهرستان مرند با حضور فرماندار مرند و معاون استاندار، بخشدار مرکزی ، نماینده مجلس، کمیته امداد و انجمن های خیریه
مردمی ، روسای نهادها و ادارات شهرستان مرند و صوفیان و شبستر، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مرند و خبرنگاران محلی توسط موسسه خیریه بیت الزهرای مرند در تالار طلائیه برگزار شد.

در این مراسم نایب رئیس موسسه حجت الاسلام و المسلمین دانشمند ضمن خوش آمد گویی به حاضران و نیکوکاران به عنوان سخنران اول به بیان سخنانی پیرامون نیکوکاری و کمک به فقرا و نیازمندان جامعه پرداخت و از حاضران و نیکوکاران خواست به داد محرومان جامعه برسند.

در ادامه برنامه، مدیر عامل موسسه خیریه بیت الزهرا ( س ) مرند  گفت: همایش خیرین و نیکوکاران شهرستان مرند به منظور ترویج فرهنگ نیکوکاری و شناخت و درک وضعیت زندگی نیازمندان جامعه برگزار می شود.

وی با بیان این که این موسسه در سال 1387 مقام اول را در سطح استان در زمینه اهدای جهیزیه به نوعروسان خانواده های فقیر و نیازمند کسب کرده است، افزود: موسسه ما یک موسسه مردمی و درآمد آن هم وابسته به مردم و نیکوکاران است و بودجه دولتی ندارد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیکوکاران و خیرین شهرستان مرند که در کارهای خیر همیشه پیشقدم هستند، خواست با اهدای کمکهای نقدی و غیر نقدی این موسسه را در انجام وظایفش یاری دهند.

قاضی زاده  سطح فعالیت این موسسه را در حوزه شهرستان مرند بیان کرد و گفت: این موسسه با 1400 معلم و فرهنگی عضو نیکوکار دارد که ماهیانه مبلغی از فیش حقوقی این عزیزان جهت کمک به این موسسه و تامین نیازهای نیازمندان جامعه کسر و پرداخت می گردد.

وی اهداف و عملکرد این موسسه را ؛ تامین مایحتاج زندگی اقشار آسیب پذیر از جمله تامین مواد غذایی خانواده های نیازمند ، پوشاک شب عید، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان با استعداد ، یتیم و بی بضاعت و سرپرستی خانواده های یتیم، کمک در تسهیل ازدواج جوانان و اعطای جهیزیه به نو عروسان ، کمک به درمان بیماران نیازمند، دریافت حق عضویت و جذب کمک های مردمی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز فعالیت ها و ... بیان کرد.

فرماندار مرند:
توسعه فعالیت انجمن ها و  NGO  ها از سیاستهای دولت روحانی است



در ادامه برنامه فرماندار مرند به عنوان سومین سخنران به بیان مسائلی در حوزه کمک به نیازمندان و فقیران ، نیکوکاری و کارهای نیک افراد جامعه پرداخت و گفت: یکی از سیاست های دولت روحانی این است که کارها را به خود مردم بسپارد و در این خصوص توسعه فعالیت نهادهای غیر دولتی ، مردمی و NGO ها را در دستور کار خود قرار داریم.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اعتقاد خود نسبت به نیت خوب و عملکرد پسندیده این انجمن های خیریه تصریح کرد: حساب های انجمن های خیریه از سوی فرمانداری مرند مورد بررسی و حسابرسی قرار می گیرد. وی از انجمن های خیریه و کمیته امداد خواست همچون بانکها ، نیازمندان را استعلام و شناسایی کنند و به منظور حصول اطمینان لینک همدیگر شوند تا بدانند که چقدر کمک های نقدی و غیر نقدی به افراد نیازمند پرداخت می کنند.

معاون استاندار با اشاره به مهم ترین رویداد تلخ این هفته گفت: امروز حاج رحیم قاسمی؛ فرد نیکوکار نمونه مرندی در شب شهادت حضرت فاطمه ( س ) این دنیا را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی باد. وی افزود: افراد زیادی هستند که از طریق موسسه جوانان خیر در مرند و استان و ... صاحب خانه و مغازه شده اند.

همچنین در این مراسم یاد و خاطره دو نیکوکار عزیزی که دست شان از دنیا کوتاه شده است؛ شادروان حاج میکائیل بابایی و میرزا یحیی رسولی را گرامی داشتند و از خدمات و کارهای نیک این بزرگان و خیران نمونه در عرصه نیکوکاری تجلیل به عمل آوردند.

در پایان به منظور ارج نهادن به نیکوکاران و کارهای خیر،  لوح تقدیری به آقایان حاج رحمان رضا پناه؛ نیکوکارمرندی و محمد قاضی زاده؛ مدیر عامل موسسه خیریه بیت الزهرای مرند اهدا شد.

همچنین ، حاضران پس از صرف شام مبالغی را به این موسسه به منظور یاری رساندن به طبقه نیازمند و فقیر جامعه اهدا کردند.

گزارش اختصاصی تصویری  
هارای نیوز    از همایش بزرگ خیرین مرند

 عکس ها از  : علی جنگی - عکاس حرفه ای هفته نامه سهند تبریز


















آچار سؤزلر : نیکوکار نمونه مرندی, همایش نیکوکاران مرند,