هارای نیوز

خبری - تحلیلی

کارخانه گرگین مرند به بهره برداری رسید

+0 به یه ن / بپسند

کارخانه گرگین مرند به بهره برداری رسید + تصاویر استقبال از حجت الاسلام ناطق نوری و استاندار

به گزارش هارای نیوز ، با بهره برداری از صنایع سرامیک نسوز در شهرستان مرند ایران اسلامی به جمع کشورهای آلمان، ایتالیا، چک، چین و ترکیه پیوست.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه این فناوری تنها در پنج کشور جهان وجود دارد، گفت: با بهره برداری از صنایع سرامیک و نسوز مرند گام مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و بی اثر کردن تحریم ها برداشته شد.

محمد حسن نژاد اظهار کرد: ۴۵ درصد ذخیره کائولین ایران در مرند قرار دارد و این ظرفیت می تواند در تولید دیگر صنایع وابسته های تک و نسوز کاربرد داشته باشد و مسوولان می توانند با راه اندازی کارخانه ها و شرکت های وابسته در جهت توسعه صنعتی و اقتصادی کشور اقدام کنند.

وی افزود: شهر تاریخی مرنددر خصایص بسیار ارزنده ای دارد لذا در محقق کردن منویات مقام معظم رهبری نیز باید حرفی داشته باشد که این کارخانه نمونه ای از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی می باشد چراکه گامی در مسیر بی اثر کردن تحریم هاست.

فرهادی مدیرعامل این شرکت نیز در این مراسم گفت: سربازان صنعتی کشور در این کارخانه با محصولات خود سالانه از خروج میلیونها دلار ارز جلوگیری میکنند و این کارخانه از لحاظ خصوصیات فنی و تولیدی در کشور بی نظیر و در منطقه نیز نمونه است.

حجت الاسلام ناطق نوری به همراه استاندار صبح امروز پیش از افتتاح این کارخانه در پارک قوناخلار مورد استقبال مسئولین شهرستان قرار گرفت سپس در گلزار شهدای شهرستان مرند حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

تصاویر استقبال و افتتاح

اقتتاح در مرند DSCF0938 DSCF0940 DSCF0941 DSCF0942 DSCF0946 DSCF0953 DSCF0955 DSCF0956 DSCF0957 DSCF0960 DSCF0961 DSCF0962 DSCF0976 DSCF0992 DSCF0994


یاشیل وطن


آچار سؤزلر : افتتاح کارخانه گرگین, با حضور ناطق نوری, استاندار جبارزاده, مرند, آذربایجان شرقی,