هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار در مرند : از طرح های دانش بنیان حمایت می کنیم

+0 به یه ن / بپسند

استاندار در مرند :

از طرح های دانش بنیان حمایت می کنیم

هارای نیوز : استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نگرش اقتصادی صادرات‌ محورگفت: مدیریت استان این رویکرد را در پیش گرفته و از هر طرح دانش‌‌بنیانی که منجر به توسعه علمی و صادراتی شود، حمایت می‌کند.

33

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزای طیور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شمال غرب کشور در شهرستان مرند، افزود: تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در استان آذربایجان شرقی بستر مناسبی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است و این منطقه موسسه رازی را در جهت گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی تولید محور حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از شعبه شمال غرب موسسه رازی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا این موسسه بتواند ظرفیت تولید واکسن‌های دوگانه و سایر واکسن‌ها و سرم‌های تولیدی خود را افزایش دهد.

جبارزاده با بیان این که این نوع موسسه‌ها باید تکنولوژی به روز داشته باشند تا محصولات مورد نیاز روز را تولید کنند، اعلام کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی شمال غرب کشور بیشتر در تولید واکسن‌های دامی فعالیت می‌کند و یکی از موسسات نمونه کشور است.

24

کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت : شهرستان مرند دیار عالمانی بزرگ همچون حجت کوه کمر ، حجت زنوزی ، آیت اله میرزا علی اکبر مرندی ، دکتر رفیعیان ،و سرداران رشیدی چون پور شریف‌، کسایی ، اوهانی ، و عبدا لهی است.

ایشان در ادامه با اشاره به موسسه سرم سازی رازی مرند گفت: این موسسه تنها واحد صنعتی در خاورمیانه بوده و خدمات زیادی را در زمینه های تولید و تحقیق انواع واکسن آنفو لانزا ارائه کرده است.

وی افزود : امروز با حضور حضرت حجت الا سلام والمسلمین ناطق نوری و دکتر جبارزاده استاندار محترم آذربایجان شرقی شاهد رونمایی از واکسن نیو فلر در شهرستان مرند هستیم که در خدمت رسانی به کشور موثر بوده و مانع خروج چندین میلیارد دلار ارز از کشور شده است.

کرمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بخش سلامت قدمهای فراوانی برداشته و در این راستا با حمایت مسئولین موسسه رازی در تهران ، این موسسه توانست با افتخار این واکسن را تولید و به عرضه کند .

فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: زیر سایه دولت تدبیر و امید می توانیم تولیدات بیشتری در زمینه های مختلف داشته و در جهت توسعه ، تحقیق و تولید این نوع واکسن ها قدم برداریم.

شایان ذکر است واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزای طیور با حجم تزریقی ۰٫۲ میلی لیتر در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور در شهرستان مرند با حضور حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری مشاور و رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد.

کارخانه صنایع سرامیک و نسوز یکی از این طرح‌ها بود که با بهره‌برداری از آن، ایران به جمع کشورهای دارای کوره های عمودی در صنعت سرامیک تا دمای یک هزار و ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد پیوست.

این کارخانه که توان تولید انواع سرامیک‌های شکل‌پذیر و کاتالیست را دارد، برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

ظرفیت تولیدی این کارخانه ۲۰۰ هزار رولر است که سالانه ۶۵ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی و درآمدزایی در پی دارد.

عملیات احداث این کارخانه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۸۰ با کمک شرکت‌های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی آغاز شده بود که با وجود مشکلات ناشی از تحریم و نبود منابع مالی کافی، در سال ۹۰ با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار داخلی دوباره فعال شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

منبع خبر : سایت فرمانداری ویژه مرند


آچار سؤزلر : استاندار در مرند,