هارای نیوز

خبری - تحلیلی

صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی هفته نامه سراسری سهند تبریز در مرند و جلفا به نام نرگس عباسی

+0 به یه ن / بپسند
صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی هفته نامه سراسری سهند تبریز
 در مرند و جلفا به نام نرگس عباسی


هارای نیوز :پروانه فعالیت قانونی دفتر سرپرستی  هفته نامه سراسری سهند تبریز در مرند و جلفا به نام خانم نرگس عباسی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی صادر شد.




به گزارش خبرنگار هارای نیوز در تاریخ پنجم بهمن ماه امسال ، پروانه فعالیت قانونی دفتر سرپرستی  هفته نامه سراسری سهند تبریز در مرند و جلفا به نام خانم نرگس عباسی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی صادر شد.

گفتنی است این مجوز و پروانه فعالیت قانونی 11 ساله این نشریه در کل کشور و استان آذربایجان شرقی پاسخ محکمی است به شایعه پراکنان و تخریب کنندگانی که در طول نزدیک به دو سال علیه خبرنگاران و مدیران هفته نامه سهند تبریز اقدام می  کردند و از انجام هرگونه کار غیر اخلاقی و خلاف قانون و مقررات جمهوری اسلامی دریغ نمی نمودند.

 تا جایی که یک کلاغ را چهل کلاغ می کردند و بجای تسلیم و قبول واقعیات به شایعات دامن  می زدند!  و علیه رسانه ها و مطبوعات مستقل و اصلاح طلب دست به هر کاری می زدند. این آقایان خود نیز می دانند که ما خبرنگاران و مردم با اهداف شوم و پشت پرده اینها کاملا آگاه بوده و هستیم.


در دی ماه امسال ، هفته نامه سراسری سهند تبریز یازدهمین سال تولدش را جشن گرفت

می گویند دروغگو حافظه ندارد و این ضرب المثل شامل این مدیران دروغگو می شود که علیرغم مشاهده پروانه فعالیت و مجوز قانونی یک نشریه اقدام به تخریب و شانتاژ خبری در یک جلسه مطبوعاتی می نمایند.
شایان ذکر است در دی ماه امسال ، هفته نامه سراسری سهند تبریز یازدهمین سال تولدش را جشن گرفت. لذا بر خلاف شایعاتی که اخیرا در محافل و نشست های خبری رسمی برخی از نهادها و ادارات دولتی از جمله شهرداری مرند و ... شنیده می شود مبنی بر این که مجوز فعالیت هفته نامه سراسری سهند تبریز لغو شده است! 

باید گفت طبق پروانه فعالیت هفته نامه سراسری سهند تبریز ، آقای محمد رضا اکبری به عنوان مدیر مسوول و صاحب امتیاز این نشریه می باشد که 11 سال قبل پروانه فعالیت آن از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران به نام وی صادر شده است و این نشریه و مدیران و خبرنگارانش در انتشار و تداوم فعالیت های اطلاع رسانیش هیچ منع قانونی نداشته و ندارد.

اما آنچه که جالب است و تعجب همگان را برانگیخته است اظهار نظر غیرقانونی و غیر کارشناسی و بی ربط مدیران شهرداری مرند و دیگر مدیران در مورد فعالیت هفته نامه سراسری سهند تبریز، خبرنگاران و مدیرانش می باشد. تا جایی که ما و همه می دانند شهرداری متولی رسانه ها و مطبوعات نیست و مطبوعات در حوزه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت می نماید.

بنابراین توصیه ما به برخی مدیران این است که شایسته است این مدیران جایگاه و حدود قانونی خود شان را مراعات نموده و پایشان را بیش از این دراز نکنند.

ناگفته نماند بهتر است مدیران شهرداری مرند بجای دخالت و اظهار نظر بی مورد در کار رسانه ها و مطبوعات، به وظایف محوله خود چارچوب قانون عمل نماید و بیش از این با حقوق شهروندان مرندی بازی نکنند و به آنچه که همه مردم مرند از کوچک و بزرگ و از محله و به محله می گویند و باخبرند در خصوص اختلاس ها ، زمین خواری ها و تغییر غیرقانونی کاربری باغات و کشاورزی  و بازداشت چند روزه مدیرانش پاسخ دهد! شفاف سازی قرار داد پروژه جواهر مرند و مسائل و اتفاقاتی که در این پروژه و پروژه های مشابه وجود دارد پاسخ قانع کننده و قانونی به مردم و افکار عمومی جهت انتشار ارائه دهند. مردم می خواهند بدانند و حق دارند هم بدانند چرا که بودجه شهرداری از جیب تک تک شهروندان تامین می شود. رئیس شوار و شهردار پاسخ  دهد که :
بودجه سال جاری ( 1393 ) چگونه اجرایی و عملیاتی شد ؟

 تراز مالی بودجه ( بودجه عمرانی و جاری ) و دخل و خرج های شهرداری مرند در سال جاری چگونه است؟
قرارددادهای سفارشی با پیمانکاران خاص و فرمول محاسبه پروژه ها با جزئیات کاملش را نیز به مردم منتشر نمایند.

اروج امیری، به عنوان خبرنگار رسمی و قانونی هفته نامه سهند تبریز فعالیت می کند
 
گفتنی است پیش از این اروج امیری خبرنگار و روزنامه نگار پرسابقه آذربایجانی به عنوان سرپرست قانونی هفته نامه سراسری سهند تبریز و مدیر اجرائی دفتر مرکزی نشریه به مدت 10 سال فعالیت می نموده است.



هم اکنون وی طبق کارت خبرنگاری و حکم قانونی که از مدیر مسئول محترم در اختیار دارد به عنوان خبرنگار رسمی سهند تبریز فعالیت می کند. همچنین تابحال این خبرنگار از سوی مراجع قانونی ، هیچ گونه منع فعالیت قانونی نداشته و ندارد و طبق قوانین جمهوری اسلامی در تداوم کار حرفه ای خبرنگاری و روزنامه نگاری آزاد است.


به منظور مستند سازی این خبر تصویر کارت خبرنگاری اروج امیری و پروانه فعالیت هفته نامه سهند تبریز در مرند و جلفا به نام خانم نرگس عباسی ، جهت آگاهی سازمانها و نهادهای حکومتی و دولتی و نیز افکار عمومی در زیر منتشر می شود.

اسکن پروانه فعالیت دفتر هفته نامه سهند تبریز به نام نرگس عباسی در مرند










توضیح مدیریت هارای نیوز به یک مورد مشکوک در وبلاگ هارای نیوز

توضیح اینکه بعد از انتشار این گزارش خبری ، امروز به طور ناخودآگاه به جای عکس پروانه فعالیت سهند تبریز به نام خانم نرگس عباسی ، عکس استاندار آذربایجان شرقی در سه بخش آن، جایگزین شده بود که امروز مورخه سه شنبه 29 اردیبهشت ساعت 17:12 دقیقه تغییر و اصلاح گردید.




آچار سؤزلر : هارای نیوز, به نام نرگس عباسی, در مرند و جلفا, هفته نامه سهند تبریز, صدور پروانه فعالیت,