هارای نیوز

خبری - تحلیلی

نیک نفس: آغاز به کار نمایشگاه ویزه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن

+0 به یه ن / بپسند
مدیر نمایشگاه مسابقات کشوری قرآن خبر داد:
آغاز به کار نمایشگاه ویزه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن

۱۱۰

هارای نیوز : علی نیک نفس گفت: همزمان با برگزاری سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نمایشگاه جانبی مسابقات از ۶ تا ۱۱ اسفند در محل برگزاری مسابقات، واقع در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برای بازدید عموم مردم برپا شده است.

به گزارش هارای نیوز به نقل از  آذرارس مدیر نمایشگاه قرآنی ویژه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور آیت الله شبستری نماینده محترم ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه ، جمعی از مسئولین استانی، اصحاب قرآنی و سایر اقشار مختلف مردم برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیش از ۳۵ موسسه فعال در زمینه قرآنی و فرهنگی از سراسر کشور در بیش از ۴۰ غرفه این نمایشگاه جهت نمایش دستاوردهای خود حضور یافته اند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسات قرآنی در این نمایشگاه سعی شده تا مناسب ترین و جدیدترین محصولات قرآنی، مذهبی و فرهنگی از قبیل کتاب، نرم‌افزار، تابلوفرش‌، سنگ نوشته ها، معرق کاری و سایر اقلام فرهنگی، قرآنی و… عرضه شود.

وی با اشاره به محتویات غرفه ها افزود: غرفه های ویژه کودک و نوجوان شامل نقاشی با مضامین مذهبی و قرآنی، دل نوشته ها، غرفه هایی با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه عاشورا شامل روشنگری در ارتباط با گروهای تکفیری، سلفی و افراطی، جنایات داعش، غرفه ویژه حجاب و عفاف، غرفه روشنگری در ارتباط با مضرات ماهواره با عنوان «رهایی پروانه ها»، غرفه فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح استان به نمایش عموم گذاشته شده است.
نیک نفس ادامه داد: علاوه بر موارد فوق غرفه های نمایش تابلو فرش هایی با مضامین احادیث، آیات قرآنی، کعبه و غرفه های مشاوره ای برای بانوان و آقایان شامل احکام و مسائل روز در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته نمایشگاه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مساحت کل غرفه ها را بیش از ۱۶۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه از ۶ اسفند تا ۱۱ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.

نیک نفس ادامه داد: در کنار این نمایشگاه برنامه های جنبی از جمله کارگاه های آموزشی قرآن ، آموزش خطاطی و دوره های آموزش رشته های مختلف قرآنی با حضور اساتید قرآنی کشوری در حال برگزاری می باشند.
وی در پایان افزود: کارگاه تصحیح نمازخوانی، کارگاه نحوه صحیح‌خوانی قرآن و غرفه آموزش قرآن برای حفظ، قرائت و تفسیر قرآن نیز دایر خواهد شد.

آچار سؤزلر : نیک نفس مسابقه قرآن,