هارای نیوز

خبری - تحلیلی

توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی؛ انگیزه‌های اصلی تدوین سند تدبیر توسعه

+0 به یه ن / بپسند
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:
توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی؛ انگیزه‌های اصلی تدوین سند تدبیر توسعه




معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی، تحقق توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی را انگیزه‌های اصلی تدوین سند تدبیر توسعه استان اعلام کرد و گفت: افق حرکت آینده استان در راستای این سند تبیین می‌شود.

داود بهبودی در سمینار هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز، با بیان این که توسعه پایدار مبتنی بر سه وجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است، افزود: اگر به این سه وجه در کنار هم و توامان توجه نشود در بلندمدت نمی‌توان به شاخص‌های متعادل توسعه پایدار دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اهداف تدوین سند تدبیر توسعه، خاطرنشان کرد: مسیرهای متعارف برنامه‌ریزی در گذشته به رغم تلاش‌های بسیار به نتیجه نرسیده بود که یکی از علل آن روش‌های برنامه‌ریزی است کا ناچار باید اصلاح می‌شد.

بهبودی، تدوین سند تدبیر توسعه را قدمی به سوی اصلاح روش برنامه‌ریزی دانست و گفت: این کار برای اولین بار از استان آذربایجان شرقی شروع شده و در تدوین برنامه ششم توسعه در همه استان‌ها انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی مشارکت مردم و صاحب‌نظران را پایه تمام مراحل تدوین سند تدبیر توسعه اعلام کرد و گفت: سند تدبیر توسعه مبنای اقدامات بعدی استان در راستای توسعه خواهد بود و افق حرکت آینده استان بر این مبنا تبیین می‌شود.

بهبودی با اشاره به ظرفیت‌سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص در سیر تدوین سند تدبیر توسعه، اظهار داشت: با قطعیت اعلام می‌کنیم که امروز دانش برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی از همه استان‌ها بالاتر است و باید این جایگاه را حفظ کنیم.


کلمات کلیدی :

نوشته شده در   یکشنبه 26 بهمن 1393  ساعت  15   توسط   مدیر کل پورتال


آچار سؤزلر : توسعه پایدار استان,