هارای نیوز

خبری - تحلیلی

محمد رضا رحیمی به اوین منتقل شد

+0 به یه ن / بپسند
محمدرضا رحیمی به اوین منتقل شد

هارای نیوز: دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و نامبرده روز جاری به زندان اوین معرفی شد.

به گزارش هارای نیوز  نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل ۵ سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد.

بر این اساس ماموران پلیس در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۶ با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.

به گزارش الف، پرونده وی پیرامون تخلفات در شرکت بیمه ایران، بدواً در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند.

با اعتراض وی پرونده به دیوان عالی کشور رفت که دیوان ضمن تایید محکومیت او، مجازات حبس وی را به ۵ سال و ۹۱ روز کاهش داد و مجازات نقدی وی را نیز تعیین کرد و همچنین حکم انفصال از خدمت را نیز برای او داد. خبر تایید محکومیت وی در دیوان عالی کشور در روز ۱ بهمن ۱۳۹۳ منتشر شد.

دستگاه قضا با صدور این حکم اقتدار خود را ثابت کرد و با اجرای آن می‌تواند برگی دیگر را در پرونده درخشان خود اضافه کند.

* الف