هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مدیر عامل آزاد ارس: استقرار بانک تجاری در مناطق آزاد ضروری است

+0 به یه ن / بپسند
مدیر عامل منطقه آزاد ارس:
استقرار بانک تجاری در مناطق آزاد ضروری است



هارای نیوز: مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: استقرار بانک های تجاری اختصاصی مناطق آزاد برای حمایت از سرمایه گذاران ضروری است.
به گزارش خبر نگار ما، محسن خادم عرب باغی روز یک شنبه در نشست دوره ای با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه اظهار کرد: بروکراسی حاکم بر بانک ها و محدودیت در اعطای تسهیلات سرمایه گذاری با سیاست های مناطق آزاد در تضاد است و باید رفع شود.

وی افزود: سرمایه گذاران توان تامین سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح را ندارند و بانک ها باید یاور و همراه سرمایه گذاران باشند.

به گفته عرب باغی بانک های تجاری می توانند در کوتاهترین زمان با پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری نیاز فعالان اقتصادی را برآورده سازند.

وی ارجاع درخواست های سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات به کارگروه های استانی را مغایر با اهداف و سیاست های توسعه ای مناطق آزاد بیان کرد و افزود: درخواست تسهیلات سرمایه گذاران باید درخود مناطق تصویب شود و نیازی به ارجاع نداشته باشد.

عرب باغی خاطرنشان کرد: سیاست های بانک مرکزی در خصوص مناطق آزاد باید شفاف بوده و مشکلات موجود به صورت ریشه ای حل و فصل شود.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس خبر داد.

محمد حسن نژاد اظهار کرد: روند رو به رشد منطقه آزاد ارس با افزایش سرمایه گذاری و توسعه عمرانی و کشاورزی نوید بخش آینده ای درخشان در توسعه شمال غرب کشور است.

وی بر ضرورت رفع محدودیت های واگذاری زمین به سرمایه گذاران، تسریع در عملیات اجرایی و تامین زیرساخت ها در فاز دو صنعتی و تسهیل صدور پروانه کسب تاکید کرد.

حسن نژاد با تقدیر از مشارکت منطقه آزاد ارس در پروژه محور ارتباطی جلفا و مرند، گفت: باید از توان منطقه آزاد برای پیشرفت همه جانبه شهرستان جلفا استفاده کرد.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی به بیان مشکلات سرمایه گذاری از جمله اقامت کارگران، افزایش نرخ زمین، مشکلات ترخیص خودروهای خارجی بالای 2500 سی سی، تاخیر در صدور مجوز تردد خودروهای با پلاک ارس به سایر نقاط و بروکراسی شدید اداری در سازمان پرداختند.