هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار آذربایجان شرقی: قصد دور زدن قوانین را نداریم

+0 به یه ن / بپسند
قصد دور زدن قوانین را نداریم

هارای نیوز - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هرگز نباید تصور شود که با مزایده‌گذاری معدن مسجد‌داغی قصد دور زدن مسائل زیست محیطی را داریم.


به گزارش هارای نیوز ، اسماعیل جبارزاده درشورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: شرکت ملی مس در گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در معدن مسجدداغی جلفا انجام داده که بعدها منصرف شده و فعلا این معدن بلاتکلیف مانده که با برگزاری مزایده قصد داریم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: برگزاری مزایده باعث می‌شود تا واگذاری این معدن بدون ترک تشریفات انجام پذیرد تا شرکت‌های معتبری که حائز شرایط لازم هستند در این مزایده برنده شده و بسترهای ایجاد ارزش افزوده مناسب از این معدن را فراهم آورند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه در مورد استقرار فرمانداری جلفا در هادی‌شهر گفت: این مسائل مربوط به تقسیمات کشوری است و ربطی به اسناد تدبیر و توسعه ندارد.

منطقه آزاد ارس با هیچ سازمان و نهادی مشکل ندارد

جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس با هیچ سازمان و نهادی مشکل ندارد و همه می‌خواهند این منطقه ماموریت‌های خود را به نحو احسن به انجام رساند تا بسترهای توسعه را در کل استان و منطقه فراهم آورد.

وی با بیان اینکه ادارات شهرستانی که در داخل محدوده منطقه آزاد ارس مستقر شده‌اند به تدریج از منطقه خارج می‌شوند، تاکید کرد: بین ادارات و فرمانداری جلفا و منطقه آزاد ارس همکاری، هماهنگی و هم افزایی 100 درصدی وجود دارد و این تشریک مساعی در جهت افزایش توانمندی‌های منطقه آزاد ارس بسیار ضروری است.

مطالعات فاز اول راه‌آهن جلفا- نوردوز انجام گرفته است

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اعلام کرد: مطالعات فاز اول راه آهن جلفا- نوردوز انجام گرفته و از آنجایی که این راه‌آهن یک پروژه بزرگ ملی است ما نمی‌توانیم قبل از لحاظ ردیف اعتباری ملی بودجه‌ای در این ارتباط در نظر بگیریم.

تمام اسناد 21 شهرستان استان دی ماه پایان یافته است

این مسئول با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها در مورد عدم نهایی شدن اسناد تدبیر و توسعه شهرستان‌های استان تا پایان دی ماه با وجود وعده‌های مسئولان متذکر شد: تمام اسناد 21 شهرستان استان دی ماه پایان یافته و سند منطقه آزاد ارس امروز رای گیری و نهایی می‌شود.

منبع : سایت استاندرای آذربایجان شرقی