هارای نیوز

خبری - تحلیلی

اعلام توقف حمایت دموکرات ها از تحریم های جدید علیه ایران

+0 به یه ن / بپسند
اعلام توقف حمایت دموکرات ها از تحریم های جدید علیه ایران

سناتورهای کلیدی کنگره آمریکا از توقف حمایت از لایحه جدید تحریم‌های ایران به مدت 2 ماه خبر دادند.




به گزارش هارای نیوز ، خبرگزاری رویترز در این باره می نویسد: پس از آنکه تهدید باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای وتوی هرطرحی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، سناتورهای کلیدی از حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعلام کردند که به مدت 2 ماه حمایت از تحریم های جدید را متوقف خواهند کرد.

در حالی که جمهوری خواهان 54 کرسی از تعداد 100 کرسی مجلس سنای آمریکا را در اختیار دارند، آنها به حمایت قابل توجهی از سوی دموکرات ها برای تصویب لایحه جدید تحریم های ضد ایرانی دارند.

اوباما اعلام کرد که هر لایحه ای که تحریم های جدیدی را متوجه ایران کند، وتو خواهد کرد. لایحه ای که قویا از سوی جمهوری خواهان حمایت می شود و در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 در جریان است، تدوین شده است.

پس از 18 ماه مذاکره، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه با ایران توافق کردند تا پایان ماه مارس به توافق سیاسی برسند و کلیات آن نیز تا ضرب الاجل 30 ژوئن به اتمام برسد.

منندز، یکی از حامیان اصلی این تحریم ها گفت که وی به همراه 9 نماینده دموکرات دیگر نامه ای به اوباما نوشته و اعلام کردند که از تحریم های جدید تا 24 مارس آینده (تیر94) حمایت نخواهند کرد.

وی به کمیته مجلس سنای این کشور گفت که وی و همکاران دموکراتش همچنان به یک راه حل دیپلماتیک امیدوارند.

ایران و قدرت های جهانی بار دیگر در ماه فوریه آینده (اسفند) دیدار خواهند کرد.

نامه نیوز