هارای نیوز

خبری - تحلیلی

فرماندار ویژه مرند : دولت تدبیر و امید توانسته در طول خدمت خود خدمات بی شائبه ای به کشور انجام دهد

+0 به یه ن / بپسند

فرماندار ویژه مرند :

دولت تدبیر و امید توانسته در طول خدمت خود خدمات بی شائبه ای به کشور انجام دهد


1

فرماندار ویژه مرند گفت :دولت تدبیر و امید توانسته در طول خدمت خود خدمات بی شائبه ای به کشور انجام دهد.

هارای نیوز : به گزارش هارای نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند تقی کرمی معاون استاندار آذربایجان شرقی با حضور در نماز جمعه شهر یامچی به سخنرانی پرداخت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند ضمن تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران از زمانی شکل گرفت که رژیم شاهنشاهی با ظلم و ستم با مردم برخورد می کرد ولی در سایه رهبری امام خمینی (ره) ظلم و ستم از کشور رفته و خدمت جایگزین آن شد .

کرمی با اشاره به توهین روزنامه شارلی ابدو به ساحت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: هر قدر به مقدسات ، امامان و پیامبر ما توهین شو.د بیش از پیش ارادت قلبی بر پیامبر خواهیم داشت.

وی افزود : راه اندازی گروهای تکفیری در جهت نابودی اسلام و شیعه توسط بیگانگان و دشمنان اسلام است و این ظلم آنها از زمان پیامبر بر اسلام و شیعه بوده و هست و تا به حال نتوانسته اند کاری انجام دهند .

فرماندار ویژه شهرستان مرند در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه رهبر عزیز کشورمان به انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپایی گفت: پیام رهبر بزرگوار کشورمان امام خامنه ای انعکاس وسیعی در رسانه های اروپایی به وجو آورده و ایشان نیز فرموده اند که کسانی که چهره اسلام را مخدوش می کنند بدانند این اسلام است که از همه دین ها برتر است.

تقی کرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور از زمان سکانداری دولت تدبیر و امید گفت : دولت تدبیر و امید زمانی سکان هدایت کشور را به دست گرفت که دشمنان در حال برنامه ریزی برای جنگ علیه کشور بودند ولی با رهبری مقام معظم رهبری و درایت دولت تدبیر و امید نگاه خود را بر علیه کشور تغییر دادند .

ایشان بیان داشتند : امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود گفتند ما مردم جنگ طلبی نیستیم و ما مردمی هستیم که از خاک خود در برابر تجاوز بیگانگان دفاع خواهیم کرد .

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت : دولت تدبیر و امید در فضایی کشور را تحویل گرفت که هیچ کشوری حاضر به ارتباط و تعامل با کشور ایران نبود ولی بعد از گذشت چندین ماه  توانستیم با قدرتهای بزرگ دنیا مذاکره کنیم و حتی آنها را وادار کردیم تا رئیس جمهور کشورشان تحریمهای جدید علیه ایران را وتو کند .

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: تمامی صلح ، آرامش و امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رهبری امام خامنه ای ، فداکاریهای نیرو های مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم.

وی گفت: دولت تدبیر و امید توانسته در طول خدمت خود خدمات بی شائبه ای به کشور انجام دهد که شخص مقام معظم رهبری بارها از عملکرد دولت باالخص در حوزه سلامت تقدیر کرده است.

کرمی با اشاره به وضعیت کشور در سالهای قبل افزود: متاسفانه در چندین سال گذشته کشور از لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل روبرو بوده به طوریکه بیماران صعب العلاج با وجود داشتن پول کافی نمی توانستند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند به طوریکه دولت وقت به جای واردات دارو و تجهیزات پزشکی زین اسب وارد می کرد .

وی گفت: متاسفانه افراد ناتوانی که قادر به پرداخت هزینه های درمانی خود نبودند در بیابانها رها می شدند ولی دولت تدبیر و امید توانسته دغدغه هزینه درمانی مردم را کاهش دهد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند ابراز داشت : نگاه دولت تدبیر و امید به بخش سلامت نگاه ویژه ای است به طوریکه توانست هشت میلیون از مردم کشورمان را که فاقد دفتر چه درمانی بودند را صاحب دفترچه نماید و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ۵ درصد هزینه های درمانی و در شهر های بالای ۲۰ هزار نفر فقط ۱۰ درصد هزینه های درمانی توسط مردم پرداخت می شود .

وی افزود : دولت آرامش روانی را به مردم تجویز کرده و بیشترین توان دولت در حوزه سلامت و امنیت است چرا که این دو نعمت بزرگی هستند .

کرمی گفت: در حوزه امنیت قدمهای بزرگی برداشته ایم به طوریکه کشور ایران امن ترین کشور خاورمیانه است که در سایه حمایت یکپارچه مردم از نظام است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعامل دولت و مجلس گفت: دولت تدبیر و امید با مجلس شورای اسلامی اختلافی ندارد و دولت خود را موظف به اجرای قانون می داند ولی در دولت قبل مصوبات صورت گرفته توسط مجلس از طرف دولت به اجرا در نمی آمد و اختلاف بزرگی در بین دولت و مجلس وجود داشت .

فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: دولت تدبیر و امید توانسته دو سال پیاپی بودجه را سر موقع به مجلس ارائه دهد که نتیجه آن حساب و کتاب به موقع دولت در جهت وضع کشور است.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرند با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی کشور در سالهای قبل گفت: در سالهای قبل بودجه دولت در بخشهای عمرانی ۱۱ درصد بود ولی دولت تدبیر وامید توانسته ۷۰ درصد از بودجه های پروژه های عمرانی را تخصیص دهد.

کرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان در طول خدمت خود گفت : حل مشکلات موسسات فرهنگیان ، شفا مهر و کارخانه تبریز کف که از خواسته های بحق مردم بود که از زمان ورود به این شهر با کمک مسئولین استانی و شهرستانی توانستیم آنرا حل کرده و دغدغه فکری و مالی مردم را برطرف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان شهرستان گفت: بیمارستان جدید شهرستان با دارا بودن تجهیزات از ارائه خدمات معزور بود ولی با همت شهرستانی و صرف هزینه یک و نیم میلیارد تومانی در حال خدمات دهی به مردم است.

کرمی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک دامپروری شهر یامچی گفت: متاسفانه شهرک دامپروری شهر یامچی سالها بود پیشرفتی در آن دیده نمی شد و لی با اعتبار بالای یک میلیارد تومان که ۷۵ میلیون تومان آن آماده است که در آینده شاهد شروع به کار این شهرک خواهیم بود .

وی با اشاره به تصویب سند تدبیر و توسعه شهرستان که با حضور دکتر جبارزاده استاندار محترم آذربایجان شرقی صورت گرفت افزود : تصویب این سند در هفت هسته کلیدی که برای اجرای آن ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در ادامه سخنان خود با اشاره به فرار رسیدن دهه مبارک فجر و افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی توسط بخش دولتی و خصوص گفت: در طول ایم دهه مبارک فجر امسال مردم شهرستان شاهد افتتاح بیستو هفت پروژه عمرانی با صرف هزینه یکصد میلیارد تومان خواهند بود .

وی گفت: افتتاح مرکز انتقال خون ، افتتاح باند دوم جاده مرند – جلفا – افتتاح شش کیلومتر از جاده مرند – ایواوغلی، افتتاح هتل ایرانگردی و جهانگردی شهرستان ، کلنگ زنی موزه هنر های معاصر ، افتتاح ساختمان برق شهر یامچی ، خط بیست کیلو ولت یکانات ، پست برق فارفار با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ، رونمایی از تولید واکسن دوگانه آنفولانزا، … از جمله مهمترین پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه مبارک فجر امسال در شهرستان می باشد .

تقی کرمی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت رودخانه شهر یامچی گفت: ستاد حوادث غیر مترقبه برای ساماندهی رودخانه شهر یامچی اعتباری را در نظر گرفته که بخش از رودخانه را ساماندهی خواهد کرد تا مردم شریف شهر یامچی دچار حادثه ای نشوند .

2

 3

 4

 5

11