هارای نیوز

خبری - تحلیلی

وجود اورژانس هوایی در شهرستان مرند امری ضروری است

+0 به یه ن / بپسند

وجود اورژانس هوایی در شهرستان مرند امری ضروریست

فرماندار مرند گفت: وجود اورژانس هوایی در شهرستان مرند امری ضروری است.

هارای نیوز: به گزارش هاراینیوزبهنقلازروابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، دکتر رجایی رئیس اورژانس (فوریتهای پزشکی ) استان با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند دیدار کرد.

کرمی معاون استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: در طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید برنامه های گسترده ای برای بهداشت و سلامت طراحی و اجرا شده است.

وی افزود : دولت تدبیر وامید در حوزه بهداشت کارهای زیادی انجام داده و اهمیت زیادی به این بخش قائل است.

کرمی با اشاره به وضعیت پایگاه های امدادی جاده ای در شهرستان افزود : شهرستان مرند به دلیل وسعت زیاد و قرار گرفتن در جاده های مواصلاتی با تعداد کمی از پایگاه های اورژانس روبرو است و این تعداد جوابگوی نیاز شهرستان نمی باشد .

وی افزود : در جاده مرند – بازرگان (پایگاه قرخلار ) کارایی مناسبی ندارد و مسیر آن در کنار جاده و دید مردم نمی باشد که در این مورد باید اقداماتی صورت گیرد .

فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به نبود اورژانس هوایی در شهرستان گفت: شهرستان مرند به دلیل داشتن وسعت زیاد و بار ترافیک فراوان در مسبر های مواصلاتی به سایر شهرها راه اندازی اورژانس هوایی امری مهم و ضروری است.

وی گفت: پیگیر استقرار اورژانس هوایی در شهرستان هستم و امیدوارم در آینده ای نزدیک اورژانس هوایی در شهرستان مسقر شود .

کرمی گفت: استقرار نیرو های فوریتهای پزشکی در مسیر ها و خدمات دهی آنها باید مناسب و بهتر باشد .

در ادامه دکتر رجایی رئیس اورژانس استان طی سخنانی گفت: در سطح کشور از تعداد کم هفت هزار نیروی انسانی در قالب تکنسین فوریتهای پزشکی در مشکل هستیم که سهم استان در این مورد به دو هزار نفر می رسد .

رئیس اورژانس استان گفت: مجوز های لازم برای جذب نیرو را اخذ کرده ایم و امیدوارم تا ۳ ماه آینده بتوانیم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

دکتر رجایی افزود : بیست پایگاه جاده ای در استان درحال راهندازی داریم که طبق برنامه پنج ساله باید راه اندازی شوند .

در ادامه در مورد مسائل و مشکلات وضعیت پایگاه های امدادی در سطح شهرستان به خصوص پایگاه قرخلار بحث و بررسی شد..

1