هارای نیوز

خبری - تحلیلی

این بار‌لیست در جیب رحیمی است

+0 به یه ن / بپسند
این بار‌ لیست در جیب رحیمی است
 
آرمان:‌ در ایران همیشه رقم‌ها خبرسازند. مثلا در همین قضیه رحیمی، احمدی‌نژاد یک نامه نوشت و به نوعی از اقدامات معاون اول خود تبری جست. در این طرف قضیه هم رحیمی حضور داشت که هنوز لباس اوین به تن نکرده از فرصت بهره برد و پاسخی به احمدی‌نژادی داد که روزی درباره او مدح‌ها می‌گفت. به هر حال آنچه رحیمی در آن نامه نوشت تنها به احمدی‌نژاد مربوط نبود بلکه به نوعی افشاگری بود. بویژه آن بخش که خطاب به ملت نوشته بود: «... برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک های غیردولتی پشتیبانی مالی شود.

در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقاماتی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود. بنده نیز به واسطة حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمة پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم به کاندیداهایی که ما معرفی می کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید.  در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و 200میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیة اسناد و کپی چک های صادره که به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و 200میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت گردیده است.»

 جیبی با 170 اسم

حالا لیستی با 170 نام در جیب رحیمی است و برخی واهمه دارند نکند این لیست هم مثل لیست در جیب احمدی‌نژاد هیچ وقت بیرون نیاید.  با انتشار این خبر همه به دنبال 170 نفر می‌گشتند حتی برخی نمایندگان مجلس اصرار داشتند تا با جمع‌آوری امضا در ذیل نامه‌ای که خواستار معرفی 170 نفر است این اسامی را دریابند که پس از 30 -40 امضا منصرف شدند و حتی برخی گفتند آن نامه را پاره کرده‌اند. اکنون بحث این 170 نفر بیشتر از بحث رحیمی در ذهن عموم است و می‌خواهند بدانند به چه کسانی برای انتخابات مجلس هشتم پول داده شده است. افراد دریافت کننده پول حالا در مجلس هستند یا کاندیدا بودند؟  نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در این باره گفت: رحیمی هم مانند مرتضوی وقتی درحال زمین خوردن بود، به نمایندگان دروغ می‌گفت و تهمت می‌زد. وی افزود: مرتضوی زمانی که زمین می‌خورد گفت که به نمایندگان پول دادم، رحیمی هم همین موضوع را مطرح کرده است. نماینده ارومیه اضافه کرد: اگر واقعا چنین حرفهایی درست است، پس چرا اسامی نمایندگانی را که پول گرفته اند منتشر نمی‌کنند.حال باید دید اهالی بهارستان به عنوان وکلای ملت و نمایندگان افکار عمومی -آن گونه که کمال‌الدین پیرموذن گفته است- چقدر پیگیر موضوع خواهند شد و چگونه ماجرا را به نمایندگی ملت مطالبه می‌کنند.
 
پیرموذن: پیگیر افشای لیست 170 نفره هستیم
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس دیروز گفت: در مجلس با همراهی برخی همکاران به طور جدی برای انتشار حتمی اسامی نمایندگانی که در مجلس قبل از رحیمی پول گرفته‌اند تلاش و اعلام اسامی این افراد را از رؤسای قوای مقننه و قضائیه جهت تنویر افکار عمومی پیگیری می‌کنیم.

کمال‌الدین پیرمؤذن ضمن تکذیب خبر برخی رسانه‌ها درباره پاره کردن نامه درخواست افشای اسامی 170 تن از نمایندگان مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند و موارد مطرح شده از ناحیه وی درمورد حواشی تهیه این نامه گفت: به جهت آنکه به اشتباه در متن نامه به جای مجلس هشتم، مجلس نهم قید کرده بودیم، نامه جدیدی تنظیم کردیم. نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: در مجلس با همراهی برخی همکاران به طور جدی برای انتشار حتمی اسامی نمایندگانی که در مجلس قبل از رحیمی پول گرفته‌اند تلاش می‌کنیم و اعلام اسامی این افراد را از رؤسای قوای مقننه و قضائیه جهت تنویر افکار عمومی پیگیری می کنیم.


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=104629