هارای نیوز

خبری - تحلیلی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: امید به سرمایه گذاری در ارس مشهود است

+0 به یه ن / بپسند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: 

امید به سرمایه گذاری در ارس مشهود است / صنایع فعال در ارس از آخرین تکنولوژی دنیا بهره مند هستند


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: امید به سرمایه گذاری در ارس مشهود است / صنایع فعال در ارس از آخرین تکنولوژی دنیا بهره مند هستند


هارای نیوز : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بازدید از صنایع مختلف فعال و در حال احداث منطقه آزاد ارس گفت: امید به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس مشهود و ملموس است.
به گزارش هارای نیوز ،رضا رحمانی در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه، اظهار داشت: مهم ترین اهداف مناطق آزاد رونق تولید و صنعت، تامین بخشی از نیازهای داخل و صادرات است که در منطقه آزاد ارس محقق شده است.
وی افزود: صنایع متعدد در زمینه های مختلف از صنایع غذایی تا صنایع پالایشگاهی و فولاد در ارس فعال و در حال احداث هستند و به جهت کثرت متقاضیان برای سرمایه گذاری در این منطقه، موضوع واگذاری زمین با مشکل روبرو شده و اراضی جدید در دست آماده سازی است.
وی رونق فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد ارس را موجب اشتغالزایی بیشتر در استان، رشد اقتصادی کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد ارس پتانسیل بزرگی برای شمال غرب کشور و در راستای توسعه تولید و صنعت و گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و ظرفیتی کم نظیر برای افزایش سهم استان آذربایجان شرقی از اقتصاد ملی است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اکثر سرمایه گذاران ارس با سرمایه های شخصی اقدام به فعالیت کرده اند اما مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور تامین سرمایه در گردش است.
رحمانی اضافه کرد: امروزه در اکثر کشورهای دنیا مهم ترین هدف نهادهای حمایت مالی تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان است و این در حالی است که با رشد روزافزودن سرمایه گذاری در ارس و فعالیت کارخانجات متعدد، ظرفیت ایجاد ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی مناسب در منطقه آزاد ارس وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه واحدهای متعدد تولید فرآورده های نفتی در ارس فعال هستند و این منطقه به یک کارگاه بزرگ اقتصادی و عمرانی تبدیل شده است، تصریح کرد: بدون شک موضوع قیمت گذاری نفت ارایه شده به واحدهای پالایشگاهی را در اولویت پیگیری و تشکیل جلسه با مسؤلان مربوطه قرار خواهیم داد.
این نماینده مجلس، صادرات و فناوری نوین و کارآمد را دو بال قدرتمند برای رونق تولید بیان کرد و یادآور شد: خوشبختانه صنایع فعال و در حال احداث در ارس از آخرین تکنولوژی دنیا بهره مند هستند و مشاهدات میدانی از این منطقه امیدوار کننده است.

منبع : سایت منطقه آزاد ارس