هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بودجه ۱۵۶ میلیاردی شهرداری مرند تقدیم شورای شهر شد

+0 به یه ن / بپسند

بودجه ۱۵۶ میلیاردی شهرداری مرند تقدیم شورای شهر شد

هارای نیوز : بودجه 156 میلیاردی شهردرای مرند جهت تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر مرند شد.

به گزارش هارای نیوز در جلسه ای که عصر چهارشنبه  اول بهمن ماه در اتاق جلسه شورای اسلامی با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونین و برخی اصحاب رسانه برگزار گردید، سیدرضا هاشمی بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری مرند را جهت بررسی به شورای شهر ارائه نمود.

در این جلسه اکثر اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی دیدگاههای اولیه خود را ابراز داشتند.

اکثر اعضا از ارائه به موقع بودجه سال آینده و تلاشهای چشمگیر شهردار مرند تلاش و قدر دانی کردند و برخی از اعضا نیز انتقاداتی به مبلغ بالای بودجه داشتند و تحقق آن را سخت دانستند.

حق جو: اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است و اینک پس از انتخاب شهردار برای عموان و آبادانی شهر همه اعضا باید از شهردار منتخب حمایت و به رای اکثریت احترام بگذارند. بنده با تجربه سه دوره عضویت در شورای شهر شانه خالی نخواهم کرد و خدای ناکرده اگر عضوی از شورا نتواند به معانی واقعی فعالیت داشته و موثر باشد بهتر است این وظیفه سنگین را به دیگران محول کند. از تلاشهای شهردار عزیز تشکر میکنم  با همکاری هم باید شهری داشته باشیم که شورا، شهردار و شهروندان بدان افتخار کنند. بودجه شهرداری به نوعی همیشه اسمی است چون شهرداری از جایی اعتبار خاصی دریافت نمیکند.

بی پروا: ان شاءالله طرح هایی پیشنهادی شهرداری در اسرع وقت بررسی خواهد شد و یقینا این پیشنهادات برمبنای رفاه و آسایش شهروندان عزیز تنظیم شده است و در کنار تلاشهای شورا و شهرداری، شهروندان گرامی نیز باید بیش از پیش همکاری داشته و همقدم شوند تا شاهد توسعه و شکوفایی هرچه بهتر شهر باشیم.

روکا: بودجه سال ۹۴ از فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ان شاءالله در وقت مقرر به تصویب نهایی رسیده و برای آغاز اجرا به شهرداری عودت میگردد و برای اینکه این بودجه عادلانه باشد اعضای محترم نیز نظرات و پشنهادات خود را ارائه کنند.

بابایی: از تلاشهای شبانه روزی شهردار و پرسنل زحمت کش تشکر میکنم. کمسیون برنامه و بودجه از فردا بررسی بودجه پیشنهادی را آغاز و درخواست داریم علاوه بر اعضای کمسیون، سایر همکاران نیز نظرات خود را بصورت حضوری یا کتبی ارائه کنند.

هراسی: مهندس هاشمی بدر این یش از سه سال خدمات ارزنده ای در شهر داشته اند و در بررسی بودجه نیز تا حد امکان اولویتها مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت. اتمام پروژه های نیمه تمام و تملک و مسیرگشایی اهمیت دارند و در کل دوره چهارم باید برای تحقق وعده های داده شده به مردم تلاش شود. ان شاءالله احداث و ساخت تله کابین در شهر مرند بعنوان یادگاری از شورای دوره چهارم برای شهروندان عزیز خواهد بود. رسانه ها در جهت همفکری بیشتر شهروندان عزیز با شورا و شهرداری تلاش کنند.

محمدی: بودجه پیشنهادی نباید اسمی باشد و بهتر است بودجه سال ۹۴ را واقعی تر ببینیم. در برسی بودجه ان شاءالله دقت زیادی خواهد شد و باید توجه داشت که بحث رعایت عدالت در تمام محلات، اصلاح قیافه مریض شهر، دقت به آمایش سرزمین و پروژه های ناتمام اهمیت زیادی دارند و امیدوارم بودجه به سمت بودجه واقعی برود.

ابراهیمی: برای رعایت عدالت در تمام نقاط شهر توجه ویژه لازم است و بودجه سال آتی به دقت و در راستای توسعه پایدار شهر مرند مورد بررسی قرار میگیرد.

شهردار مرند: بودجه سال ۹۴ و البته بودجه سال ۹۳ نیز برحسب نیازهای شهر مورد مطالعه و اینک پیشنهاد میگردد که کار بررسی برعهده شورای محترم است. در تحقق بودجه ۹۳ حتی یک ریال هم وام دریافت نکرده ایم در حالیکه خیلی از شهرداری ها متوسل به دریافت وام میشوند. حتی یک قطعه از املاک شهرداری را تاکنون به فروش نرسانده ایم و تاکنون منتظر مانده ایم تا  این دارایی ها ارزش افزوده داشته باشند که البته برای اجرای طرح های بزرگ در سال آینده بخشی از املاک به فروش میرسد. در واقع نتیجه سرمایه گذاری در این مدت را در سال اینده و سالهای آتی خواهیم دید. شهرداری در این مدت در کنار انجام این همه پروژه طوری برنامه ریزی کرده است که برای شوراها و شهرداران آینده هیچ بدهکاری باقی نماند و در واقع هزینه ها را نقدی پرداخت کرده است. بودجه عادلانه است و پروژه هایی در نظر گرفته شده است که واقعاً نیاز شهر می باشد و تقاضا دارم در اسرع وقت بررسی شده و برای آغاز اجرا در اختیار شهرداری قرار گیرد.

هاشمی در خاتمه افزود : از کل بودجه ۸۰% به طرح ها و پروژه های عمرانی تخصیص یافته است و تنها ۲۰% از کل بودجه مشمول هزینه های جاری خواهد شد که این در بین کل شهرداری ها بی نظیر است .

کل بودجه پیشنهادی سال ۹۴ شهرداری مرند با سازمانهای تابعه: ۱۵۶۳۳۷۴۹۸۷ هزار ریال

بودجه شهرداری مرند:               ۱۳۹۲۸۳۸۰۰۰ هزار ریال

اعتبارات جاری:                       ۱۴۵۵۱۸۰۰۰ هزار ریال

اعتبارات عمرانی:                    ۱۲۴۷۳۲۰۰۰۰ هزار ریال

بودجه سازمانها:                     ۱۷۰۵۳۶۹۸۷ هزار ریال

لایحه بودجه بتعداد ۴۴ تبصره و ۴۱ بند در ۱۰ صفحه

تعداد کل پروژه های عمرانی                                           ۱۷۰

طرح تملک املاک مورد نیاز                                            ۳۴

طرح دفع آبهای سطحی                                               ۴

طرح حمل و نقل و بهبود عبور و مرور                                ۵۲

طرح ایجاد تاسیسات حفاظتی                                      ۱۱

طرح بهبود محیط شهری                                             ۲۹

طرح ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی – تفریحی و توریستی           ۱۰

طرح  ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری                  ۲۳

طرح ایجاد تاسیسات درآمدزا                                       ۶

طرح دیون و تعهدات عمرانی                                      ۱

DSCF9590 DSCF9594 DSCF9595 DSCF9596 DSCF9597

منبع : یاشیل وطن