هارای نیوز

خبری - تحلیلی

برگزاری جشنواره مطبوعات شمالعرب کشور در تبریز

+0 به یه ن / بپسند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

برگزاری جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور در تبریز

هارای نیوز : معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور پس از ۱۴ سال اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه سال آینده در تبریز برگزار می شود، از برگزاری جشنواره دانشجویی ۲۰ دانشگاه به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.




به گزارش هارای نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، “الیاس گندمی” با بیان این‌که جشنواره با حضور چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره در قالب نمایشگاه مطبوعات و جشنواره با حضور اصحاب رسانه منطقه شمالغرب کشور طراحی شده که فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور با همکاری خانه مطبوعات در سال ۹۴ در تبریز برگزار می شود، گفت: در راستای حوزه حمایتی و تقویت مطبوعات دو جشنواره مهر(حوزه دانشجویی و حوزه عمومی) و جشنواره مطبوعات دانشجویی شمال غرب بعد از ۱۴ سال در سال ۹۴ در آذربایجان شرقی برگزار می شود .

گندمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهر تبریز بعد از تهران، قم، مشهد و اصفهان، رتبه پنجم را در حوزه نشر کتاب دارد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر شاخص های کتابخوانی رتبه نخست کشوری را دارد که به دنبال ارتقای شاخص‌های فرهنگی در عرصه کتاب و کتابخوابی هستیم .

وی با بیان این‌که از هر کتابی که نوعی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است، با صدور مجور و خرید آن حمایت می کنیم، تصریح کرد: شنبه هفته آینده کتاب فاخر نهج البلاغه منظوم ثریا محمدپور که در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احادیث ائمه اطهار است؛ رونمایی می کنیم .

گندمی با بیان این‌که تاکنون با خرید ۶۰۰ کتاب از ناشران حمایت کردیم، اعلام کرد: ۱۲ مجوز برای حوزه مطبوعات از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۳ در قالب نشریه و فضای مجازی صادر کردیم که ۵۰ درصد این مجوزها مربوط به فضای مجازی بوده و اکنون در مجموع ۱۷۵ نشریه در استان دارای مجوز فعالیت می کنند .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که در نظر داریم تبریز را به عنوان پایتخت کتاب کشور و اگر توانستیم در دنیا مطرح کنیم، گفت: تبریز به عنوان شهر اولین‌ها این ظرفیت و قابلیت را دارد که به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود و در یونیسکو به ثبت برسد .

وی گفت: امسال شش عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی در استان منتشر شده و در مجموع ۶۰۰ عنوان کتاب در موضوع های مختلف توسط این اداره کل در قالب حمایت از نشر خریداری شده است .