هارای نیوز

خبری - تحلیلی

اوباما : هر طرح جدید تحریم ایران را وتو می کنم

+0 به یه ن / بپسند
اوباما : هر طرح جدید تحریم ایران را وتو می کنم

هارای نیوز : رییس جمهور آمریکا در عین حال اذعان کرد در شرایطی که احتمال موفقیت در مذاکرات هسته ای کمتر از 50 درصد است در صورت تصویب تحریم های جدید ، طرف ایرانی مسئولیت شکست مذاکرات را به گردن آمریکا خواهد انداخت.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کنگره این کشور هشدار داد در صورتی که طرح جدیدی برای تحریم ایران به تصویب برسانند، آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از عصر ایران و شبکه خبری " ای بی سی "آمریکا، اوباما که روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر بریتانیا در کاخ سفید سخن می گفت با اشاره به تلاش هایی در کنگره برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران گفت : همان طور که بارها نیز پیش از این گفته هر گونه طرح جدید تحریم ایران را اگر بر روی میز او بیاید، وتو خواهد کرد.

کنفرانس خبری اوباما و کامرون در کاخ سفید

اوباما : هر طرح جدید تحریم ایران را وتو می کنم


اوباما با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تصویب تحریم های جدید مذاکرات در حال انجام بین ایران و قدرت های جهانی بر سرموضوع هسته ای را به خطر خواهد انداخت، گفت در صورت شکست مذاکرات ، او خود نخستین کسی خواهد بود که به کنگره خواهد رفت و از مجلس قانونگذاری آمریکا درخواست خواهد کرد تا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

رییس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه تصویب تحریم های جدید مذاکرات را به خطر خواهد انداخت، افزود، ما با حکومت ایران مشکلات بنیادینی داریم و اختلافات اساسی بین دو طرف وجود دارد .

رییس جمهور آمریکا در عین حال اذعان کرد در شرایطی که احتمال موفقیت در مذاکرات هسته ای کمتر از 50 درصد است در صورت تصویب تحریم های جدید ، طرف ایرانی مسئولیت شکست مذاکرات را به گردن آمریکا خواهد انداخت.

رییس جمهور آمریکا همچنین خطرات شکست مذاکرات با ایران را یادآور شد و گفت در این صورت هیچ چیزی نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند حتی یک حمله نظامی.

اوباما در عین حال به کنگره هشدار داد بر هم زدن شانس توافق با ایران در شرایط کنونی احتمال ایجاد یک برخورد نظامی را افزایش خواهد داد.

هشدار اوباما به کنگره در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا روز جمعه  از برخورد لفظی اوباما با سناتور دموکرات رابرت منندز در روز پنج شنبه درباره تصویب تحریم های جدید در کنگره علیه ایران خبر داده است.

در کنفرانس خبری مشترک، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نیز با اشاره به اینکه تحریم های جدید علیه ایران در شرایط کنونی سازنده و مفید نیست، افزود که تصویب تحریم ها به گفته او اجماع ایجاد شده کنونی علیه ایران را در خطر خواهد انداخت.

سخنان اوباما در هشدار به کنگره در مورد تصویب تحریم های جدید علیه ایران در حالی است که روز جمعه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پاریس دیدار کردند.

این دیدار دو روز پس از دیدار روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو سوییس برگزار شد.