هارای نیوز

خبری - تحلیلی

سردار احمدی مقدم: کسی حق برهم زدن کنسرت های مجازراندارد

+0 به یه ن / بپسند

سردار احمدی مقدم:کسی حق برهم زدن کنسرت های مجازراندارد/پلیس حامی آمران امربه معروف و نهی از منکر

هارای نیوز : فرمانده نیروی انتظامی کشور در بوشهر گفت : حساسیت و احساس وظیفه عده ای از مردم درباره مسایل فرهنگی از جمله کنسرت های موسیقی قابل تقدیر است اما اگر در شهری مجوز برگزاری کنسرت هرچند برخلاف تشخیص عده ای از مردم داده شد، نیروی انتظامی از تصمیم قانونی حمایت می کند و کسی حق برهم زدن چنین مراسم هایی را ندارد.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم گفت: قصد داریم با عقد تفاهم نامه با وزرات اقتصاد و دارایی، رابطه نزدیکتری با مجموعه های اقتصادی داشته باشیم و حوزه پیشگیری از مفاسد اقتصادی را فعال کنیم.پیش از این بیشتر تمرکز ما در این حوزه برخورد و مقابله بود.

به گزارش هارای نیوز به نقل از ایرنا، احمدی مقدم گفت: فساد اقتصادی آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی دارد بنابراین باید با جدیت با آن برخورد و مقابله کرد که البته این اراده در کشور در حال شکل گیری است.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به رشد شش درصدی کشفیات سرقت امسال نسبت به سال گذشته، از کاهش جرایم خشن در کشور در مقایسه با پارسال خبر داد .

وی ادامه داد: امسال همچنین پرونده های مهمی در زمینه جمع آوری و انهدام باندهای تروریستی جنوب شرق کشور و سرقت های مسلحانه از جمله در اصفهان و شهرکرد پیش روی پلیس بود که همگی بسته شدند.

فرمانده نیروی انتظامی، تقویت حرفه ای پلیس را از رویکردهای مهم ناجا برشمرد و گفت: این مهم به سرعت کشفیات پلیس و مقابله بهتر با جرایم افزوده است.

 تقویت دریابانی در دستور کار ناجا

فرمانده ناجا گفت: پیشرفت انسداد مرزها در شرق کشور مناسب است اما این اقدام موجب شده تا قاچاق انسان و مواد مخدر به مرزهای آبی گسترش پیدا کند، از این رو تقویت دریابانی جزو برنامه های پلیس است و امیدواریم مانند برنامه پنجم توسعه که در آن افزایش دوبرابری امکانات و تجهیزات دریابانی پیش بینی شده بود، در برنامه ششم نیز این موضوع را شاهد باشیم.

احمدی مقدم گفت: سقوط قیمت نفت با وجود تبعات مفنی در اقتصاد کشور موجب شده تا انگیزه های قاچاق سوخت کاهش پیدا کند.

حضور نظامی داعش در کنار مرزهای ایران منتفی است

فرمانده ناجا همچنین موضوع امنیت مرزهای غربی کشور و فاصله داعش با این مناطق را یادآور شد و گفت: در گذشته با حضور گروه های تروریستی در سعدیه و جلولا فاصله داعش تا مرز قصرشیرین به 40 کیلومتر رسیده بود اما این مناطق با تلاش ارتش و نیروهای مردمی عراق آزاد شده اند.

احمدی مقدم با بیان اینکه حضور نظامی داعش درکنار مرزهای ایران منتفی است اما آمادگی لازم برای جلوگیری از اقدامات حادثه آفرین در این مناطق وجود دارد اظهار کرد: هیچ حادثه و درگیری در مقابله با داعش در مرزهای غربی کشور صورت نگرفته است با این وجود مرزبانی و نیروهای امنیتی در این مناطق از آمادگی کامل برای برخورد با هرگونه عوامل ناامنی برخوردارند.

کسی حق حمله به مردم را ندارد

فرمانده ناجا در مورد وظیفه پلیس با موضوع آمران به معروف و نهی از منکر و تذکرکنندگان لسانی گفت: قانون و احکام فقهی در این ارتباط موضوعات را روشن ساخته و وظیفه پلیس نیز در این زمینه مشخص است.

وی گفت: اگر مردم شاهد بداخلاقی هایی باشند انتظار می رود نارضایتی خود را اعلام کنند و اگر احتمال اثربخشی می دهند، تذکر دهند اما در صورت بی توجهی به تذکر، کسی حق حمله و ضرب و جرح علیه فرد بی توجه را ندارد.

احمدی مقدم با بیان اینکه در صورت وقوع جرم آشکار باید موضوع برای برخورد و رسیدگی به اطلاع پلیس برسد، اظهار کرد: از سوی دیگر پلیس حامی آمران به معروف و نهی از منکر است و قانون نیز وظایف دستگاه ها از جمله ناجا را در این رابطه مشخص کرده است.

 کسی حق برهم زدن کنسرت های دارای مجوز را ندارد

وی در مورد حواشی پیش آمده برای برگزاری یک کنسرت موسیقی دربوشهر در ماه جاری گفت: در مورد کنسرت ها به طور کلی با یک افراط و تفریط روبرو هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه شرایط فرهنگی نقاط مختلف کشور با یکدیگر تفاوت دارد گفت: از این رو باید در دادن مجوزها و کنترل رفتارها در کنسرت های موسیقی دقت و حساسیت بیشتری به خرج داده شود.

احمدی مقدم گفت: حساسیت و احساس وظیفه عده ای از مردم درباره مسایل فرهنگی از جمله کنسرت های موسیقی قابل تقدیر است اما اگر در شهری مجوز برگزاری کنسرت هرچند برخلاف تشخیص عده ای از مردم داده شد، نیروی انتظامی از تصمیم قانونی حمایت می کند و کسی حق برهم زدن چنین مراسم هایی را ندارد.

وی درزمینه برخورد پلیس با افرادی که قصد توقف اجرای کنسرت موسیقی در بوشهر را داشتند گفت: اقدام پلیس دراین قضیه پیشگیری ازدرگیری و حادثه بوداما برخی اصرار داشتند که کنسرت را قطع کنند که این رفتار غیرقانونی بود و پلیس برخورد با این گونه اقدامات را وظیفه خود می داند.

فرمانده ناجا گفت: همه باید به قانون تمکین کنند، پلیس مدافع و حامی هر تصمیم قانونی است و در این گونه مسایل تا جایی که شاهد تنش و درگیری نباشد، مدارا می کند.

احمدی مقدم ادامه داد : ضمن اینکه راه اعتراض نیز باز است و معترضان با وجود ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها مشکلی برای رساندن صدای خود ندارند.

 




آچار سؤزلر : سردار,