هارای نیوز

خبری - تحلیلی

معاون عمرانی استاندار: جاده مرند- جلفا اهمیت ویژه ای برای رونق اقتصاد استان دارد

+0 به یه ن / بپسند

معاون عمرانی استاندار: 

جاده مرند- جلفا اهمیت ویژه ای برای رونق اقتصاد استان دارد


معاون عمرانی استاندار: جاده مرند-جلفا اهمیت ویژه ای برای رونق اقتصاد استان دارد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در آنین آغاز عملیات اجرایی سومین مرحله پروژه بزرگراه مرند- جلفا گفت: منطقه آزاد ارس در راستای کمک به اقتصاد ملی حرکت می کند و لازم است زیرساخت های لازم در سریع ترین زمان تامین شود.

محمد صادق پورمهدی در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم دقت در اجرای این پروژه بر لزوم تسریع در اجرا تاکید کرد و افزود: بیشترین تردد به منطقه آزاد ارس توسط سرمایه گذاران و گردشگران انجام می شود و جاده دسترسی فعلی جوابگوی حجم ترافیک موجود در این مسیر نمی باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات دستگاه های مختلف اجرایی از جمله سازمان منطقه آزاد ارس، محیط زیست، راه و ترابری و همچنین نماینده مردم مرند و جلفا، از همکاری های صورت گرفته برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه مرند-جلفا تقدیر کرد.
پورمهدی با بیان اینکه جاده مرند-جلفا برای رونق اقتصاد استان مهم است، گفت: منطقه آزاد ارس نقش مهمی در کمک به اقتصاد ملی دارد و در این راستا تامین نیازهای زیربنایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شایان ذکر است عملیات اجرایی باند دوم محور جلفا-مرند بطول 11 کیلومتر از پلیس راه هادیشهر تا تونل دره دیز و با اعتبار اختصاصی 185 میلیارد ریالی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس تا 24 ماه احداث می شود.

یادآور می شود طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد ارس، سهم منطقه آزاد ارس از اجرای پروژه بزرگراه مرند- جلفا 30 کیلومتر بوده که تاکنون 11 کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات اجرایی پروژه جدید از امروز آغاز گردید.

همچنین مرحله پایانی عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقی مانده از تعهد این سازمان از تونل دره دیز تا قره تپه نیز با مشخص شدن پیمانکار متعاقبا آغاز خواهد شد.

لازم بذکر است سازمان منطقه آزاد ارس، 7 کیلومتر از ورودی شهر جلفا تا سه راهی قره برون را پیش از این و 4 کیلومتر از سه راهی قره برون تا پلیس راه هادیشهر را در سال جاری به اتمام رسانده است.

2

 3

 4

 5

 



آچار سؤزلر : استاندار,