هارای نیوز

خبری - تحلیلی

عضو هیات مدیره سهام عدالت مرند: سود سهام داران در حال حاضر به حساب خزانه می رود

+0 به یه ن / بپسند

آخرین وضعیت سهام عدالت

عضو هیات مدیره سهام عدالت مرند: 

سود سهام داران در حال حاضر به حساب خزانه می رود / سال بعد سال انتخابات است

هارای نیوز : مهندس نصیری عضو هیت مدیره سهام عدالت شهرستان مرند ارزش سهام عدالت برای هر نفر را بیش از 2 میلیون تومان اعلام کرد و از واریز شدن سود آن به حساب خزانه خبر داد.


به گزارش هارای نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیام مرند، صابر نصیری گفت: مطمئناً تکلیف سهام عدالت باید هرچه سریع‌تر روشن شود اما دولت هنوز لایحه آزاد‌سازی‌ را به مجلس تحویل نداده است و  طرح سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ که نخستین‌بار مطرح شد علی رغم فراز و نشیب های زیاد مردم از ما سوال میکنند که پس از یک دهه سهام‌شان کجاست؟ و قبول هم داریم که در واقع مردم حق دارند بدانند صاحب چه سهامی هستند.


عضو هیات مدیره سهام عدالت شهرستان مرند افزود: در حال حاضر طرح دولت در این خصوص در قالب لایحه ای آماده شده و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی میگردد تا طی مراحلی به تصویب برسد که بحث آزاد سازی سهام از شاخص ترین موضوعات مطرح می باشد و امیدواریم در نهایت امر ساماندهی این سهام هر چه سریعتر صورت پذیرفته و مردم از نتایج آن بهره مند شوند  و اخیرا نیز مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی‌ کشور اظهار امیدواری کرده اند که تا پایان سال این کار تحقق یابد. وی در پاسخ به این سوال که چرا پرداخت سود به سهام داران دیگر انجام نمیشود گفت: در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ بخشی از سود شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بین سهامداران توزیع و بخشی دیگر هم بابت اقساط به حساب خزانه واریز می گردید.لیکن با توجه به تبصره (۲) ماده (۶) آئین نامه اجرایی طرح توزیع سهام عدالت موضوع تصویب نامه شماره ۱۱۲۲۶۰۳۷/۶۳ مورخ ۲۹/۱/۱۳۸۸ و همچنین تبصره (۱) ماده (۱۰۰) قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی که مقرر داشته “پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع است” در حال حاضر سودی به سهامداران پرداخت نشده و تماما به حساب خزانه بابت اقساط موصوف پرداخت می‌شود که البته بر اساس گزارشات هنوز مبلغ سود یک میلیون تومانی سهام عدالت به ۳۰۰هزار تومان هم نرسیده است و باید تکلیف آن ۷۰۰ هزار تومان اختلاف مشخص گردد.

مهندس نصیری با اشاره به اینکه در شهرستان مرند بیش از ۲۰۰ هزار نفر برگ سهام عدالت دریافت کرده اند ادامه داد: علی رغم اینکه منتظر بررسی و تصویب لایحه دولت در مجلس هستیم متاسفانه چند روز پیش نایب رئیس اول کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اعلام کردند که با توجه به بررسی بودجه سال آینده در مجلس، طرح و بررسی این لایحه در مجلس تا پایان دیماه امکان پذیر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر ارزش سهام عدالت برای هر نفر تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است و با در نظر گرفتن اینکه ارزش سهام هر فرد در ابتدا یک میلیون تومان بود تاکنون به ۴۲ میلیون نفر از دهک‌های مختلف جامعه یک میلیون تومان سهام عدالت مجموعا ۴۲هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده است. نصیری در پاسخ به این سوال که آیا کشیده شدن احتمالی تعیین تکلیف سهام عدالت به سال آینده می تواند بار انتخاباتی داشته باشد گفت: سال ۹۴ سال انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی است و افراد درگیر با انتخابات می توانند از هر روزنه ای برای امر تبلیغات خود و کاندایداهای خویش استفاده کنند اما  ان شاء الله تکلیف سهام عدالت هرچه سریعتر تعیین گردد و کار به این احتمالات کشیده نشود. پایان خبر/


آچار سؤزلر : عدالت,