هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بخشدارمرکزی: همکاری دهیاران و شورا ها در پیشبرد کلیه امورات لازم است

+0 به یه ن / بپسند

بخشدارمرکزی: همکاری دهیاران و شورا ها در پیشبرد کلیه امورات لازم است

سرهنگ قربانزاده : متاسفانه ۸۰ درصد سرقتها در عدم توجه به نگهداری از اموال است


12

هارای نیوز : بخشدار مرکزی گفت: همکاری دهیاران و شوراها در پیشبرد کلیه امورات لازم است.

به گزارش هارای نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ،جلسه ای با محوریت پیشگیری از سرقت احشام ، تغییر کاربری اراضی در روستا ها و هماهنگی برنامه های دهه فجر با حضور دهیاران و روسای شورا های اسلامی بخش مرکزی و یامچی به ریاست امیری راد بخشدار مرکزی برگزار شد.

علی امیری راد ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) با اشاره به فرا رسیدن ایام ا… دهه فجر گفت: دهه فجر سند افتخار ملت ایران است و فرصتی برای نشان دادن چهره انقلاب اسلامی به جهانیان است. 

امیری راد گفت: امروزه به برکت نظام و رهبری ، ایران اسلامی افتخارات بزرگی را در سطح منطقه و دنیا رقم زده است. 

بخشدار مرکزی بر لزوم برگزاری با شکوه برنامه های دهه فجر امسال تاکید کرده و افزود : دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستا ها باید با برنامه ریزی شایسته زمینه حضور گسترده مردم را در برنامه های دهه فجر فراهم کنند.

وی بر همکاری تمامی دهیاران و شورا های اسلامی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات امسال تاکید کرد.


در ادامه سرهنگ قربانزاده جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرند طی سخنانی با اشاره به محوریت دوم جلسه در مورد پیشگیری از سرقت احشام اظهار داشت: اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان ، میزان برخی از جرایم را کاهش داده است . 

وی احساس مسئولیت دستگاه ها در حفظ و حراست از اموال مردم را وظیفه اصلی دانسته و خواستار توجه بیشتر و همکاری مردم با پلیس در این زمینه شدند.

جانشین نیروی انتظامی مرند، در ادامه با اشاره به سرقت احشام در روستا ها بر تعامل هر چه بیشتر دهیاران و شورا ها و به خصوص مردم به منظور ارائه اخبار و گزارشات مربوط به رفت و آمد افراد ناشناس تاکید کرد.

سرهنگ قربانزاده بر ضرورت آسیب شناسی ، پیشگیری و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مهار جرایم را تاکید کرد. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهر ستان مرند گفت: متاسفانه ۸۰ درصد سرقتها در عدم توجه به نگهداری از اموال است.

وی افزود : متاسفانه در سال جاری ۴۶ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان صورت گرفته که درصد بالایی از آنها کشف شده است. قربانزاده در ادامه با اشاره به تعیین شبگرد در روستا ها گفت: با تعیین شبگرد امنیت روستا را افزایش داده و برقراری نظم و امنیت بدون مشارکت آحاد مردم امکان پذیر نیست و مردم در این زمینه با پلیس همکاری کنند.

در ادامه مهندس رحیم زاده معاون مدیر کل و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان در بحث تغییر کاربری در زمینهای کشاورزی گفت: متاسفانه سالانه چندین میلیون هکتار از اراضی کشاورزی بر اثر تغییر کاربری از بین می رود.

وی افزود : اهمیت اراضی کشاورزی در جهت توسعه بخش کشاورزی است و تغییر کاربری در اصل نابودی بخش کشاورزی می باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مرند افزود : دهیاران و شورا های اسلامی هر گونه تغییرات در اراضی کشاورزی را گزارش دهند و از صدور موافقت نامه جهت انشعابات در خارج از حریم روستا ها خودداری کنند.

مهندس رحیم زاده گفت: تغییر کاربری ، تهدید زمین های کشاورزی است و با تغییر کاربری زمینه را برای اشتغال کمتر ، کشاورزی کمتر فراهم نموده و پایداری تولید را از بین می بریم.   

4

 5

3