هارای نیوز

خبری - تحلیلی

کشته شدن 118 خبرنگار در سال 2014

+0 به یه ن / بپسند

کشته شدن 118 خبرنگار در سال 2014

هارای نیوز : فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران اعلام کرد: در سال 2014 میلادی 118 خبرنگار در سراسر جهان حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران افزود: در سال 2014 تعداد خبرنگارانی که جان خود را بر اثر حملات بمب گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان از دست داده اند به 118 نفر رسیده در حالی که این رقم در سال 2013 میلادی 105 نفر اعلام شده بود.
 
این گزارش حاکی است: در سال 2014میلادی 17 خبرنگار دیگر نیز در حین کار حرفه ای اما در سوانح جاده ای و یا در جریان بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند.
 
بر پایه این گزارش، پاکستان با آمار کشته شدن 14 خبرنگار در راس کشورهای خطرناک برای حرفه خبرنگاری قرار گرفت. سوریه نیز با آمار 12 قربانی در رتبه بعدی قرار دارد.
 
افغانستان و فلسطین اشغالی هر کدام با آمار 9 خبرنگار قربانی و عراق و اوکراین با 8 خبرنگار کشته شده در رتبه های بعدی خطرناکترین کشورهای جهان برای خبرنگاران قرار گرفته اند.
 
'جیم بوملا' رییس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران با اشاره به افزایش بی سابقه تهدید ها علیه خبرنگاران گفت: بهبود نیافتن وضعیت امنیت اهالی رسانه، بر پوشش خبری درگیری های نظامی تاثیر خواهد گذاشت زیرا نهادهای رسانه ای از این پس ازبیم امنیت جان خبرنگاران برای اعزام آنان به مناطق درگیر تردید خواهند کرد.
 
منبع : http://www.anjomannews.ir/