هارای نیوز

خبری - تحلیلی

سرانجام پس از 36 روز ؛ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز فک پلمپ شد ( + عکس )

+0 به یه ن / بپسند

سرانجام پس از 36 روز ؛
دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز فک پلمپ شد ( + عکس )

هارای نیوز: سرانجام پس از 36 روز پلمپ ، روز دوشنبه 2 آذرماه ، دفتر هفته نامه سراسری سهند بتریز در مرند ، فک پلمپ شد.

به گزارش هارای نیوز ، دفتر این نشریه در مرند که در روز 27 آبان ماه سال جاری به دستور مدیران فرهنگ و ارشاد پلمپ شده بود روز دوشنبه این هفته پس از 36 روز ، فک پلمپ شد.

گفتنی است این دومین پلمپ دفتر این نشریه طی 2 و نیم سال اخیر بوده است. یک بار در 4 شهریور 1391 در آخرین سال کاری دولت احمدی نژاد و امسال هم در دولت روحانی و به دستور مقامات فرهنگی استان و شهرستان پلمپ شده است! اما بستن در دفتر یک رسانه توسط مدیران روحانی غیرقابل قبول است چرا که دولتی که خود وعده تحقق آزادی بیان و قلم و توسعه آزاد فعالیت مطبوعات را داده است نباید خودش ضد و نقیض و متضاد با حرف و وعده خود عمل نماید.

با این شرایط مشاهده می شود که نه تنها تغییر چندانی در سیاستها و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه ها و مطبوعات عملا مشاهده نمی شود! بلکه این نوع محدودیت ها و برخوردهای تند ، چکشی و شکننده با صاحبان رسانه ها ، سیاستها و اهداف رسانه ای دولت روحانی را به زیر سوال  برده و موجبات نارضایتی اصحاب رسانه را فراهم آورده است که زیبنده و شایسته این دولت نبوده و نیست.

اما امید می رود در استان آذربایجان شرقی این سیاستها اصلاح شود و تجدید نظر اساسی در حوزه رسانه صورت پذیرد تا این که حامیان رسانه ای روحانی و حتی منتقدانش ضمن برخورداری از چتر حمایتی سیاسی دولت ، بیش از این متحمل هزینه های غیرقابل پیش بینی شده و دور از انتظار نشوند.

شایان ذکر است هفته نامه سراسری سهند تبریز در دوران تبلیغاتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اولین و جدی ترین حامی مطبوعاتی دکتر حسن روحانی در آذربایجان بشمار می رفت که بعد از پیروزی وی نیز ، فعالانه در مسیر اصلاح طلبی و جامعه مدنی قلم فرسایی و اطلاع رسانی نموده است.

اما در طول یکسال اخیر خبرنگاران سهند تبریز با موانع و برخوردهای غیرقانونی و محدود کننده مواجه بوده اند که امید می رود هرچه سریعتر اینگونه اعمال محدودیتهای رسانه ای از سر راه برداشته شود و مدیران سیاسی و  فرهنگی دولت روحانی در استان  ترتیبی اتخاذ نمایند تا این فعالان و دلسوزان رسانه ای در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه بدهند.

ناگفته نماند تنها مدیری که برعکس بسیاری از مدیران، فعالانه پیگیر رفع پلمپ دفتر سهند تبریز بوده است فرماندار ویژه شهرستان مرند و معاون استاندار ( تقی کرمی ) به همراه همکاران تیمی شان می باشد.

جا دارد در اینجا از طرف خبرنگاران و کارکنان این نشریه از زحمات و تلاشهای ارزشمند ایشان و همکاران و معاونین شان تقدیر و تشکر نماییم و برای ایشان و همکاران عزیزشان از خداوند متعال سلامتی و توفیق روز افزون الهی خواستار شویم.