هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار: ورود تاكسی‌های ارس پلاك را از مرند آغاز می‌كنیم

+0 به یه ن / بپسند

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد: 

ورود تاكسی‌های ارس پلاك را از مرند آغاز می‌كنیم / وجود ۴ هزار خودرو  بالای ۴۰ سال و  تا سال آینده این ۴ هزار دستگاه نوسازی شده باشد

هارای نیوز : استاندار آذربایجان‌شرقی از وجود ۴ هزار خودروی بالای ۴۰ سال در استان خبر داد و گفت: ورود تاكسی‌های ارس پلاك به استان را از شهر مرند آغاز خواهیم كرد.

جبار زاده

به گزارش خبرنگار ما، اسماعیل جبارزاده ظهر دیروز سه شنبه ۲۵ آذر در دیدار با روسای تشكل‌ها و انجمن‌های صنفی حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی اظهار كرد: نقش حمل و نقل در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ستودنی بوده؛ به طوری كه رانندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس بدون وجود هیچ‌گونه تشكیلات و سازمانی لجستیك و ترابری جنگ را به نحو احسن انجام داده و با جان و مال خود به جهاد پرداختند.

وی افزود: در دوران پس از جنگ نیز حمل و نقل نقش بی‌بدیلی در سازندگی مناطق جنگی ایفا كرد و امروز در انتقال زائران كربلا كه بیش از یك هزار دستگاه اتوبوس سهم استان ما بوده است حماسه‌ای دیگر خلق شد.

جبارزاده تاكید كرد: بهتر است روی اتوبوس‌هایی كه انتقال زائران و سایر مسافران را از استان به عهده دارند علامت و نشانی درج شود كه معرف استان باشد؛ چرا كه در عرصه حمل و نقل آذربایجان‌شرقی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی رونق و توسعه صنعت حمل و نقل را برابر با رونق و توسعه اقتصاد خواند و ادامه داد: هر قدر تردد ماشین‌های سنگین در جاده‌های كشوری بیشتر باشد نشان از رونق اقتصادی آن كشور دارد و در واقع تردد دستگاه‌های حمل و نقل كالا و مسافر موجب چرخش چرخ‌های اقتصاد كشور می‌شود.

آذربایجان‌شرقی یكی از قطب‌های حمل و نقل كشور است

وی اظهار كرد: آذربایجان‌شرقی یكی از قطب‌های حمل و نقل كشور است و تك تك شهرهای استان كانون رشد صنعت حمل و نقل هستند؛ بنابراین یكی از محورهای برنامه توسعه استان حمل و نقل محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: وجود ۴ هزار خودرو كه بالای ۴۰ سال دارد لزوم توجه به نوسازی این عرصه را به اثبات می‌رساند و بر همین اساس آماده‌ایم با تامین تسهیلات برای نوسازی این دستگاه‌ها اقدام كنیم تا در سال آینده ۲۶ آذر ماه این ۴ هزار دستگاه یا لااقل بخشی از آن نوسازی شده باشد.

جبارزاده خاطرنشان كرد: در مورد ورود ماشین‌آلات دست دوم به استان چندین بار اقدام كردیم كه توفیقی حاصل نشد چرا كه اینها مشكلاتی در ثبت سفارش دارند به هرحال موضوع را پیگیری و برای اخذ مجوزهای لازم تلاش می‌كنیم.

ورود تاكسی‌های ارس پلاك را از مرند آغاز خواهیم كرد

وی اضافه كرد: ورود تاكسی‌های ارس پلاك به استان را از شهر مرند آغاز خواهیم كرد تا در صورت موفقیت طرح و درخواست متقاضیان در سایر شهرهای استان و در نهایت با اخذ مجوزهای لازم به خارج از استان هم توسعه می‌دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: وظیفه دولت حمایت ۱۰۰ درصدی از بخش خصوصی برای رفع موانع توسعه است و به هیچ وجه بنای رقابت با این بخش به ویژه در مورد حمل و نقل را ندارد؛ بلكه آماده است حمل و نقل ریلی را هم به بخش خصوصی واگذار كند.

جبارزاده آماده‌سازی جاده‌ها و زیرساخت‌ها، حمایت از تشكل‌های صنفی برای اخذ تسهیلات، تلاش برای تكمیل اتوبان تبریز – مرند – بازرگان با جذب یك میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی و جذب اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن تبریز – میانه را از جمله اقدامات حمایتی مدیریت استان از صنعت حمل و نقل عنوان كرد.

منبع اصلی خبر : خبرگزاری فارس


آچار سؤزلر : استاندار,