هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در تركیه: به شما ربطی ندارد

+0 به یه ن / بپسند
پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در تركیه: به شما ربطی ندارد

هارای نیوز : وقتی فردی احضار می شود و به او گفته می شود خود را تسلیم كند با عناد و سركشی خود را تسلیم نمی كند و حتی به خانه نیز نمی رود و به گمان اینكه نمی توانند او را در دفتر رسانه دستگیر كنند، به رسانه می رود و در آنجا اتراق می كند، چنین فردی را پلیس باید در رسانه اش دستگیر كند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور تركیه روز گذشته در واكنش به انتقادهای اتحادیه اروپا از دستگیری روزنامه نگاران در تركیه، این موضوع را مساله ای داخلی دانست و به كشورهای اروپایی توصیه كرد در امور تركیه دخالت نكنند.پاسخ اردوغان به انتقاد اروپا از دستگیری خبرنگاران در تركیه: به شما ربطی ندارد

به گزارش هارای نیوز به نقل از عصر ایران رییس جمهور تركیه با اشاره به انتقادهای اتحادیه اروپا گفت: شما به كار خود برسید. ما می دانیم چطور مسایل و مشكلات خودمان را حل كنیم. مسایل داخلی ما به شما ارتباطی ندارد.

رییس جمهور تركیه در ادامه با انتقاد از سیاست اروپایی ها در قبال تركیه گفت: بیش از 50 سال است كه به بهانه های مختلف ما را پشت در عضویت در اتحادیه تان نگه داشته اید و حالا وقتی چنین مساله ای پیش می آید ابراز نگرانی می كنید!

رییس جمهور تركیه گفت برخورد با به گفته او "عوامل دولت موازی" و "كسانی كه سودای بازگرداندن تركیه به گذشته را دارند" ادامه خواهد یافت و دولت تركیه هیچ توجهی به انتقادهای خارجی ندارد.

اردوغان دستگیر شدگان را فتنه گران و خائنانی دانست كه با تشكیل گروه غیر قانونی دهها نفر را سال گذشته با پرونده سازی دستگیر و اعتبار آنها را خدشه دار كرده اند.

اشاره رییس جمهور تركیه به پرونده افشای فساد مالی بزرگ در تركیه در 17 دسامبر سال گذشته میلادی است كه در قالب آن بیش از 100 نفر از منسوبان كابینه و مدیران دولتی به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شدند.

اردوغان حامیان فتح الله گولن و جنبش خدمت را به دست داشتن در افشای پرونده فساد مالی متهم كرده است و گفته است هدف این پروژه خدشه دار كردن اعتبار او و حزب حاكم عدالت و توسعه است.

رییس جمهور تركیه همچنین درباره دستگیری دو چهره مشهور رسانه ای در دفتر رسانه و گسیل پلیس تركیه به رسانه ها برای دستگیری روزنامه نگاران گفت: وقتی قردی احضار می شود و به او گفته می شود خود را تسلیم كند با عناد و سركشی خود را تسلیم نمی كند و حتی به خانه نیز نمی رود و به گمان اینكه نمی توانند او را در دفتر رسانه دستگیر كنند، به رسانه می رود و در آنجا اتراق می كند، چنین فردی را پلیس باید در رسانه اش دستگیر كند.

اردوغان همچنین گفت: دستگیر شدگان نه به خاطر فعالیت رسانه ای بلكه به خاطر انجام اعمال كثیف و پرونده سازی علیه دیگران و تشكیل گروه غیر قانونی برای انجام فعالیت های جاسوسی غیر قانونی و شنود مكالمات مقامات دولتی كه به گفته او امنیت ملی تركیه را خدشه دار كرده است، دستگیر شده اند و عملیات پاكسازی دولت موازی تا رسیدن به اهداف خود با قوت ادامه خواهد یافت.

دستگیری روز یكشنبه دهها فعال رسانه ای و برخی مدیران امنیتی در تركیه بازتاب گسترده ای داشته است و اتحادیه اروپا نگرانی خود را از این دستگیری ها ابراز داشته و وزارت امور خارجه امریكا نیز اعلام كرد اوضاع تركیه را از نزدیك دنبال می كند.


آچار سؤزلر : اروپا,