هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مدیر هفته نامه سراسری دفتر سهند تبریز: این پلمپ نیست بلكه به نوعی گروگان گیری خبرنگاران یك نشریه است...؟!

+0 به یه ن / بپسند
مدیر سابق دفتر هفته نامه سراسری دفتر سهند تبریز در آذربایجان :
این پلمپ نیست بلكه به نوعی گروگان گیری خبرنگاران یك نشریه است
..؟!

* امروز سه شنبه 25 آذر 1393؛ یك روز مانده به یكماهه شدن پلمپ دفتر هفته نامه سهند تبریز

هارای نیوز : مدیر سابق دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار هارای نیوز ، راجع به یكماهه شدن پلمپ دفتر این نشریه گفت: با روند یكماهه شدن پلمپ دفتر این نشریه آیا نمی توان گفت و اینچنین تحلیل كرد كه این پلمپ نیست بلكه به نوعی گروگانگیری خبرنگاران و كاركنان یك نشریه است...؟!!!


وی  با بیان این كه امروز روز سه شنبه 25 آذرماه است و از روز 27 آبان ماه گذشته دفتر این نشریه پلمپ شده است و اگر دقیق محاسبه كنیم درست 29 روز می شود و یك روز مانده به یكماهه شدن پلمپ دفتر مان. اما هنوز مدیران مربوطه تا تهیه این خبر از صدور دستور فك پلمپ دفتر سهند تبریز از خود مقاومت نشان می دهند و طفره روی می كنند...!!!!

این خبرنگار معترضانه گفت: براستی انتقام گیری از مجموعه خبرنگاران یك نشریه كه در حقیققت انتقام گیری از كل خبرنگاران كشور ، مطبوعات و رسانه های آن است تا این حد رواست و زیبنده دولت و مدیران مدعی همه چیز است؟ شما ملت و افكار عمومی قضاوت كنید...

این  روزنامه نگار منتقد و اصلاح طلب با اعتراض به روند غیرقانونی صدور پروانه مطبوعات در كشور و نیز صدرو مجوز دوباره! برای دفاتر مطبوعاتی در استان آذربایجان شرقی؛ تصریح كرد: در كشورهای اروپایی و بسیاری از كشورهای آسیاسی و آمریكایی، برای فعالیت رسانه ای و انتشار نشریه فقط تایید نام آن كافیست اما در كشور ما و مخصوصا در استان ما چطور...؟!

وی ادامه داد: آن روند هم بخاطر رعایت حقوق صاحبان دیگر نشریات و همسو بودن آن نام با فرهنگ مردم آن كشورها فقط نام یك نشریه از قبل بررسی و تایید نهایی می شود و بعد «‌ مجوز بدون چون و چرا و بدون تایید صلاحیت! ، ملاحیت! و فلاحیت! و .... صادر می شود... »‌ عجبا !‌ آنجا و آنها را ببین و اینجا و ما را ببین و حالا آنها شده اند اروپا ،  آسیا و آمریكای پیشرفته و ما هم شدیم ایرانی با قضاوت شما ملت و آگاهان و صاحب نظران!

این مدیر اصلاح طلب رسانه ای اضافه كرد: اما در كشور ما ایران و مخصوصا در استان و شهرستانهای آذربایجان شرقی، علاوه بر این كه مجوز یك نشریه از طریق روابط و پارتی بازی های كلفت در حد چند تا نماینده مجلس و دولت و وزیر و حاجی آقا!،  آغ سگگل! و ... و از بالا شكل می گیرد و آنهم حداقل 4 و 5 سال شاید هم بیشتر دوندگی دارد! بلكه برای زدن یك شعبه و دفتر نمایندگی آن نشریه در یك شهر كوچك هم باید بر خلاف قانون مطبوعات و آیین نامه های اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما طبق سلایق شخصی و قانون نانوشته ها و دستور دیكتاتورانه آقایان به اصطلاح مدیر! باید مراحلی را طی كرد كه تقریبا یك مدیرمسئول و صاحب امتیاز قبلا طی كرده است و این امر برخلاف اصل 24 قانون اساسی و قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی آن است.

این روزنامه نگار اصلاح طلب در اعتراض به اعمال نقض قانون و تبعیض های ناروا در صدور مجوزهای مطبوعاتی و دفاتر نشریات شهرستانی از سوی برخی از مدیران استانی  اظهار داشت: البته ناگفته نماند در مركز كشور و تهران و در بیشتر مراكر استانی ما فعالان رسانه ای در صورت متقاضی بودن دفتر نمایندگی یا سرپرستی یك نشریه فقط كافیست یك معرفی نامه و حكم سمت خود از سوی مدیر مسئول و صاحب امتیاز را به اداره كل مطبوعاتی داخلی كشور و در مراكز استانها به اداره كل و شهرستانها به اداره فرهنگ و ارشاد مربوطه ارسال نمایند و بدین ترتیب فعالیت آنها فقط با تایید مدیرمسئول؛ قانونمند و رسمیت پیدا می كند اما در شهرستانهای استان آذربایجان شرقی باید هفت خوان رستم را طی كرد!!! و راهی كه مدیرمسئول و صاحب امتیاز یك نشریه قبلا طی كرده است، را پیمود...!!!

این فعال رسانه ای اصلاح طلب افزود: نا گفته نماند 5 سال پیش هم در استان ما و در شهرستان هایش ، روال مثل روال قبیل و تهران و سایر مراكز استان بود و « این بدعت در دور دوم دولت احمدی نژاد و از زمان آقای علی داننده ، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت استان در استان ما شكل گرفته است و كاملا یك بدعت ناروا ،تبعیضانه و ناعادلانه و غیرقانونی است و قابل پیگرد قانونی از سوی فعالان رسانه ای و تشكل های مطبوعاتی و وكلای آنها می باشد.»

این یادداشت در حال نگارشٰ ویرایش و تكمیل است

آچار سؤزلر : سهند, تبریز,