هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را برای ریشه كنی بی سوادی به كار گرفته است

+0 به یه ن / بپسند

بخشدار مركزی شهرستان مرند:

دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را برای ریشه كنی بی سوادی به كار گرفته است

هارای نیوز : بخشدار مركزی شهرستان مرند گفت: دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را برای ریشه كنی بی سوادی به كار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از سایت فرمانداری، علی امیری راد بخشدار مركزی شهرستان در جلسه ای كه با محورت بررسی مشكلات ریشه كنی بی سوادی با حضور پیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان و دهیاران روستا های بخش مركزی در محل فرمانداری برگزار شد, اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ، یك انقلاب فرهنگی است و از آرمانهای بلند آن مبارزه با جهل و بی سوادی است كه همواره مورد تاكید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود : در سال جاری كه به دستور مقام معظم رهبری سال اقتصادی و وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ناگذاری شده در راستای تحقق منویات معظم له و دستیابی به اهداف دولت باید برای مبارزه با بی سوادی و كم سوادی به طور جدی و همگانی اقدام كنیم.

بخشدار مركزی گفت: به صفر رسیدن بی سوادی روستا ها و شهر نیازمند همكاری همه دستگاه ها است و باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده كنیم.

امیری راد افزود : وضعیت روستا های شهرستان از لحاظ بی سوادی مناسب نیست و در زمینه مهار بی سوادی نیازمند مدیریت جهادی با عزم ملی هستیم.

وی گفت: دهیاران در زمینه ریشه كنی بی سوادی و كم سوادی به صورت جد وارد عمل شوند و امیدوارم روزی فرا رسد تا در شهرستان جشن قطعی بی سوادی گرفته شود .

علی امیری راد تاكید كرد : دولت تدبیر و امید همه ظرفیت خود را به كار خواهد گرفت تا معظل بی سوادی را برطرف كند و لازم است در این زمینه همه همكاری كنند .

6

در ادامه این جلسه پیری معاون مدیر كل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند گفت: وضعیت سواد آموزی شهرستان مطلوب نیست تا جایی كه از ۳۹ منطقه استانی در رتبه ۳۲ در سطح استان قرار داریم.

وی افزود :طبق آمار ۱۶۰۰ نفر كم سواد یا بی سواد در شهرستان وجود دارد كه این آمار شایسته شهر فرهنگی چون مرند نمی باشد.

پیری گفت: دهیاران مشكلات حوزه آموزشی روستا های خود را شناسایی و اطلاع دهند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: با توجه به تعداد جمعیت و كمبود مدارس در شهرستان ، مدارس شهرستان به صورت دو شیفتی برگزار می شود و در سال جاری تعداد ۵۲۰ دانش آموز در سطح ابتدایی وارد مدارس شده اند .

وی گفت: در تلاشیم با كمك مردم و خیرین محترم مشكلات مدارس را بر طرف كنیم و با ایجاد فضای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء فرهنگ آموزش و پرورش قدم برداریم.

 

2

3


آچار سؤزلر : دولت,