هارای نیوز

خبری - تحلیلی

یك مدیر آگاه استان خبر داد: فرمان دهندگان واقعی پلمپ دفتر هفته نامه سهند تبریز در پشت پرده هستند

+0 به یه ن / بپسند
یك مدیر آگاه استان خبر داد:
فرمان دهندگان واقعی پلمپ دفتر هفته نامه سهند تبریز در پشت پرده هستند

* یك مدیر آگاه در استان،  واقعیات پشت پرده در پرونده پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز را افشا كرد كه بسیار تكان دهنده است.

هارای نیوز:  اخیرا از طریق یك خبر موثق باخبر شدیم كه فرمان دهندگان واقعی پلمپ غیرقانونی دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز در پشت پرده هستند.

یكی از مدیران هفته نامه سراسری سهند تبریز در تبریز در گفتگو با هارای نیوز با تایید خبر فوق گفت: برخی از مدیران مرتبط در پرونده پلمپ هفته نامه سراسری سهند تبریز در استان از این خبر رسانی هارای نیوز خیلی هراس دارند. چرا كه از افشای اسامی فرمان دهنگان واقعی و پشت پرده كه پست های حساس و كلیدی را در استان در اختیار دارند، می ترسند!!

وی در ادامه افزود: این در حالی است كه  خبر رسانی و اطلاع رسانی ما بعد از گذشت دو هفته از پلمپ شروع شد و آنهم فقط از طریق این وبلاگ كوچك كه مخاطب خیلی محدودی هم دارد و بعد از آن یكی از سایتهای منطقه خودمان خبر را باز نشر نمود. این مدیر با اشاره به عدم خبررسانی فراگیر در این پرونده  افزود:  اگر این خبر را از طریق چند روزنامه، هفته نامه ، سایت و خبرگزاری از تهران شروع می كردیم از روزهای اول شدیدتر از بمب ، منفجر می شد! اما فعلا مصلحت ندیدیم و به این شیوه اطلاع رسانی خیلی محدود بسنده كردیم.

این مدیر مطبوعاتی استان با اعلام خبر اطلاع رسانی جامع و فراگیر در صورت تداوم روند غیرقانونی پلمپ دفتر سهند تبریز تصریح كرد: اما اگر این روند بیش از  این طول بكشد و مدیران مربوطه از صدور فرمان فك پلمپ دفتر هفته نامه سهند تبریز طفره روی و یا فرصت طلبی نمایند فاز دوم پروژه خبرررسانی گسترده ( داخلی و جهانی ) را شروع خواهیم كرد. فاز دوم اطلاع رسانی ما در این خصوص با نگارش یك نامه سرگشاده به جناب آقای رئیس جمهوری؛ دكتر روحانی استارت زده خواهد شد. وی اظهار داشت:  پیش بینی ما این است كه فردای آن روز باید برخی از مدیران استانی ما ، خودشان حكم بركناری شان را امضا نموده و خود را برای خروج از دولت روحانی و رفتن به ناكجا آباد آماده كنند !

یكی از مدیران زیر مجموعه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار ما در تبریز كه نخواست نامش فاش شود، با افشای موضوعات مهم و تكان دهنده در خصوص پرونده پلمپ دفتر سهند تبریز گفت: من در تبریز هستم و در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بعد از پلمپ آنچنان وضعیت در اینجا نامساعد گزارش شد كه نگو! اینها صدبار از پلمپ دفتر هفته نامه سهند تبریز پشیمان شده اند!

وی در ادامه افرود: بیایید به شما یك خبر موثق و دقیق بگویم تا ببینید كه سر نخ از كجاست.؟! سر نخ پلمپ دفتر شما و شاید دفاتر دیگر مطبوعاتی و تشدید پرونده سازی های احتمالی بر علیه فعالان مدنی و سیاسی و فرهنگی  در گذشته و آینده  از اینجاست كه : « دو تن از مدیران كلیدی استان بنام های [ ... ] كه وارثان دولت احمدی نژاد نیز هستند و در استان ما پست های سازمانی خود را حفظ كرده و حتی ارتقای شغلی در دولت جدید پیدا كرده اند. اینها كل استان را متلاشی كرده اند و بر حقوق مردم آذربایجان بیش از پیش جفا و ستم می كنند.

وی با بیان این كه همه این اقدامات غیرانسانی و مغایر با قانون اساسی و حقوق شهروندی  است ، گفت:  اینها  یكی دو سال است كه روی پرونده سهند تبریز و بسیاری از فعالان سیاسی ، فرهنگی و خبرنگاران جسور استان آذربایجان شرقی كار كرده اند.  لیست سیاهی كه از افراد سرشناس و فعالان مدنی و فرهنگی در گذشته تهیه نموده اند و بجاهای خاص معرفی نموده و بر اساس آن، افراد بسیاری را در دولت احمدی نژاد بی خانمان و سرنوشت شان را به بدترین شكل ممكن، به ناحق تغییر داده اند و باقی مانده های شان را می خواهند در دولت جدید به منظور بدنام كردن روحانی و دولتش و ضربه زدن به اهداف و سیاستهایش اجرایی كنند!

  این مدیر در اداره كل فرهنگ استان به صراحت تصریح كرد: بدانید كه اینها آمران درجه یك و پشت پرده در پرونده پلمپ دفتر شما بوده و هستند ! كه با فشار به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان! ، دستور پلمپ دفتر سهند تبریز را اخذ كرده اند! و گرنه این اداره كل فرهنگ و ارشاد استان متعلق به روزنامه نگاران و خبرنگاران و جامعه فرهنگی استان است! و ما از این خبر پلمپ اجباری خیلی ناراحت و پریشان حال هستیم...!

وی افزود: در حقیقت صادركنندگان واقعی پلمپ دفتر سهند تبریز این مدیران نالایق و ناكارآمد و ناقض حقوق شهروندی و حقوق ملت در پشت پرده بوده اند نه مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مظلوم  استان كه وی یك چهره معتدل و اصلاح طلب در دولت روحانی بشمار می رود و كاملا مورد احترام اهالی قلم و رسانه در استان و شهرستانها هستند.

این مدیر در ادامه ، اینگونه سیاست های زشت و ننگین و توام با اهداف شوم این آقایان را افشا كرد و گفت:  منتها این آقایان برای این كه به دولت روحانی و مجموعه اداره كل فرهنگ و ارشاد استان و سیاست های فرهنگی دولت در استان خسارات جبران ناپذیری وارد سازند این راه ناجوانمردانه را طی كرده اند تا به نام مدیركل ( صفی پور ) تمام كنند در حالی كه بنده حقیقت را به شما گفتم! این آقای صفی پور, نقش چندانی در پلمپ دفتر شما نداشت!

این مدیر در ادامه افزود : با توجه به صحبت های اخیر معاون سیاسی و امنیتی استان ؛ سعید شبستری خیابانی كه وی مصر است مدیران ناكارآمد استان را از سمت های كلیدی و مهم بركنار كنند. در این راستا كمیته ای در استان و در استانداری شكل گرفته و عملكرد برخی از مدیران را در زیر ذره بین خود قرار داده كه آنها را بررسی و نهایی كرده اند و بزودی در این خصوص ، اخبار خوب و خوشی برای خبرنگاران و مردم خواهند داد.

وی اظهار امیدواری كرد: در این پروژه، در درجه اول این دو مقام مشهور و خاص استان كه در پشت پرده به كارهای خلاف قانون اساسی و حقوق ملت دست زده و می زنند از طریق وزارتخانه های متبوع و استاندار محبوب جناب آقای دكتر جبارزاده بركنار و اخراج خواهند شد تا فضا برای فعالان سیاسی و فرهنگی استان مساعدتر و آرامتر گردد و  جو امنیتی از استان ما برای همیشه شكسته و برداشته شود.